Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 5 alweer

Wie mag/moet het volgende topic openen?

  • Nu eens een keer Enzo

    Stemmen: 4 50,0%
  • Liever iemand anders

    Stemmen: 4 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
Status
Niet open voor verdere reacties.
Balhoofd verbuigen, wat wil je daarmee bereiken?

Balhoofd zit toch gelast aan het frame, zowel onder als boven. Lijkt me niet dat je daar iets aan gaat buigen. Materiaal moet ergens heen hé
 
De beugels zijn van alu.

@Enzo: Ik het zijn stuurverhogers van 50mm die ik nu over heb. Nieuw waren ze €39,-. Mogen weg voor €30,- ex. verz. Ze zijn hooguit 3 ritten gebruikt op de XR. Inc. bouten uiteraard.

Jammer, 50 mm is te veel. € 39 was trouwens ook te veel en €30 is dus ook nog te veel voor mij. Ik koop wel wat ringetjes.
 
Weet iemand of dit gaat werken?

1. Ik strip het hele frame van mijn XT500
2. ik klem het frame op een werkbank zodat die waterpas staat
3. Ik steek een buis door het balhoofd en meet het verschil in graden dat deze buis scheef staat t.o.z. van het frame.
4. Ik (ver)buig het balhoofd (koud).

:?
Goed plan. Zeker doen.
 
Laatst bewerkt:
ik ook!
raket1.jpg


bijnabijnabijna
:Y
 
Balhoofd verbuigen, wat wil je daarmee bereiken?

Balhoofd zit toch gelast aan het frame, zowel onder als boven. Lijkt me niet dat je daar iets aan gaat buigen. Materiaal moet ergens heen hé

Ik heb begrepen dat de "gespecialiseerde" firma's s het balhoofd ook koud buigen. Ik heb alleen geen richtbank dus dacht het zoals beschreven te gaan proberen.
 
Ik heb begrepen dat de "gespecialiseerde" firma's s het balhoofd ook koud buigen. Ik heb alleen geen richtbank dus dacht het zoals beschreven te gaan proberen.

Het zal denk ik lastig worden om het frame zonder hydraulische perstechnieken gecontroleerd te vervormen. Maar... strippen en meten kan geen kwaad lijkt mij. En als je toch het besluit neemt om een ander frame te monteren dan moet de brommer toch worden gestript.
 
Heeft iemand voor mij een nieuw type XT-wiel voor achter te leen? Dus 18" met schijfrem. Ik ben erg benieuwd of dat bij mij achter in mijn XTZ660 past.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand voor mij een nieuw type XT-wiel voor achter te leen? Dus 18" met schijfrem. Ik ben erg benieuwd of dat bij mij achter in mijn XTZ660 past.
Als het om te passen is dan heb ik wel een wiel staan van een 3TB, is wel 17 inch maar dat maakt voor de naaf niet uit.
 
Het zal denk ik lastig worden om het frame zonder hydraulische perstechnieken gecontroleerd te vervormen. Maar... strippen en meten kan geen kwaad lijkt mij. En als je toch het besluit neemt om een ander frame te monteren dan moet de brommer toch worden gestript.

Ik denk dat ik dat i.d.d. eerst maar eens ga doen. Ik dacht met al die techneuten hier dat er wel wat meer ervaring was met het zelf recht maken van een krom frame/balhoofd ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar de lol is er snel vanaf als je frame bij je balhoofd afscheurt na een sprong oid denk ik.
Nah, volgens mij gebeurt dat niet zo snel. Zosnel verslapt metaal ook weer niet na verbuigen.

Ik ben erg benieuwd of het alleen de hoek is die anders is, of dat hij ook niet meer recht achter de rest van het frame staat en of je dat makkelijk terug kan buigen.
 
Nah, volgens mij gebeurt dat niet zo snel. Zosnel verslapt metaal ook weer niet na verbuigen.

Ik ben erg benieuwd of het alleen de hoek is die anders is, of dat hij ook niet meer recht achter de rest van het frame staat en of je dat makkelijk terug kan buigen.

Als je langs het achterwiel kijkt staat het voorwiel er iets schuin naast aan de rechterkant. Ik heb me laten vertellen dat dit hoogstwaarschijnlijk het balhoofd is dat scheef staat.
 
zou ik eerst eens de kroonplaten lossen en de vork er met behulp van een spiegel weer in zetten. die spiegel leg je dan op de poten en als ie overal aanligt staan ze mooi parallel. dan ook meteen het achterwiel er kaarsrechtinzetten, de meetregeltjes kunnen een beetje variëren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan