Het grote Yamaha Diversion topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo. Ik heb een absoluut beginners vraagje.
Vandaag heb ik de olie vervangen van mijn Diversion 600s. Naar mijn idee ging het allemaal prima, maar toen ik op de bank het Haynes handboek nog eens nalas zag ik dat ik de keerring ook had moeten vervangen.
Op internet vond ik het volgende:
plug: http://images.wemoto.com/full/BOLTS_ENGINE_DRAIN_PLUG/10031610.jpg
ring: http://images.wemoto.com/full/WASHERS_METRIC/10002215.jpg
De carterplug heb ik eruit gehad, maar ik heb geen keerring gezien. :s


Kan het zijn dat die ring gewoon is blijven zitten waar hij zat?
Kan het kwaad de ring niet te vervangen?
 
Laatst bewerkt:
De ring hoort op de olie aftap plug te zitten. Je kan een ring best wel eens opnieuw gebruiken. Maar zonder ring zou ik niet doen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

De ring is van koper of aluminium. Dat is zacht materiaal en door het aandraaien krijg je de boel oliedicht.
 
Het kan idd zijn dat de ring is blijven zitten op de carter of op de plug.

Als het na een rit niet lekt lekker laten zitten, als het lekt olie aftappen en ring er tussen en olie weer terug erin.
 
Bedankt! Ik zag vanochtend nog geen olie onder de motor liggen, dus ik hoop dat het goed is, maar zal binnenkort na een ritje eens kijken of het bij warme motor ook goed gaat.
 
Bedankt! Ik zag vanochtend nog geen olie onder de motor liggen, dus ik hoop dat het goed is, maar zal binnenkort na een ritje eens kijken of het bij warme motor ook goed gaat.

Je kan desnoods de olieaftap plug een klein beetje lostdraaien om te zien of de ring er om zit. Maar niet te ver want dan wordt het een smeerboel.
 
Hoi ik ben een onderdeeltje verloren van mijn 900, namelijk het zwarte plastic afdekkapje van mijn achterrem. Wie o wie heeft er nog eentje liggen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond stopte m'n div er mee tijdens het touren. De startmotor wilde nog wel draaien, maar het blok pakte niet aan. Hij kreeg geen benzine.

Thuis maar eens de tank leeg laten lopen. De benzine die er uit kwam, was donker + de tank zit vol roest. Net nu het mooi weer is, kan ik dus niet rijden '(
 
Gisteravond stopte m'n div er mee tijdens het touren. De startmotor wilde nog wel draaien, maar het blok pakte niet aan. Hij kreeg geen benzine.

Thuis maar eens de tank leeg laten lopen. De benzine die er uit kwam, was donker + de tank zit vol roest. Net nu het mooi weer is, kan ik dus niet rijden '(
Ik sleutel meer met mooi weer, en rijd meer met slecht weer.......

Maar nu: oliefilter benzinefilter vervangen dus, tank leegschudden, en weer rijden?

Edit: Dank je oxi. Ik was duidelijk nog niet wakker :X
Ik heb deze er op zitten:
!B9bQTFwBGk~$(KGrHqIOKj4EzYUZ8HpIBM5vJ)Yii!~~0_12.JPG
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond stopte m'n div er mee tijdens het touren. De startmotor wilde nog wel draaien, maar het blok pakte niet aan. Hij kreeg geen benzine.

Thuis maar eens de tank leeg laten lopen. De benzine die er uit kwam, was donker + de tank zit vol roest. Net nu het mooi weer is, kan ik dus niet rijden '(
Stond de brommer al een tijdje stil of had je toevallig niet zo lang daarvoor getankt? Soms krijg je van een tankstation te vuile benzine voor de motor.
 
Zondag de voorschijfrem vervangen alles is vlekkenloos verlopen. Had helaas niet de beschikking over locktite, maar maandag alle bouten gecontroleerd en zaten nog steeds goed vast (waren niet strakker aan te draaien).

Maandag kreeg ik een telefoontje op mijn werk, dat er olie onder mijn Div lag wat mij in de ochtend iig niet opgevallen was.
Vanmorgen de motor bewust op een andere plek neergezet, en helaas vanmiddag lag er toch weer een plasje olie -O-
Heb zojuist even onder de motor gekeken of ik de herkomst kon lokaliseren. Bij de middenbok hangt een los (plas) slangetje, en hier zit een druppel olie aan.

Zal wel iets van een ontluchtingsslangetje (scrabble) zijn, komt bij het luchtfilter vandaan lijkt.

Iemand een idee of dit idd een ontluchtingsslangetje is en waar deze van is. En natuurlijk hoe het kan dat dit slangetje olie lekt B|
 
Laatst bewerkt:
Misschien dit?

Oxi in "Het grote Yamaha Diversion topic deel 12"

Overigens kwam ik er ook achter omdat mijn baas mij kwam melden dat mijn motor olie lekte in de motorstalling.. Was hij niet zo blij mee. :P


Als het idd om nummer 13 gaat op onderstaande tekening, deze zit bij mijn Div wel op zijn plek namelijk.
airbox.jpg


En zoals was opgevallen, alleen als de motor op zijn zijstandaard staat komt er een plasje olie onder te liggen.
 
@diamon: kwestie van het slangetje volgen. Weet je meteen waar het slangetje aan vast zit en kun je verder op onderzoek uit :)
 
Dan is het geen probleem, zolang de olie niet op je achterwiel komt. Het is wel zo netjes om er even iets aan te doen. :)

Bij mij zat het filterbehuizinkje er wel, maar was leeg.
 
Mijn div blijft niet doorgaan. Oa is m'n accu is dood nu. Tja wil je wat benzine kosten besparen rij je er te lang niet op ben je toch nog duurder uit (ook stom dat ik die acculader die ik eigenlijk van plan was te kopen, dat idee heb laten verwateren).

...
Oeps deze reactie past bij het laatste bericht op de eerst epagina :P
 
Laatst bewerkt:
@picaroon, gaat richting luchthuis die onder de tank zit, slangetje gaat links de behuizing in / op.

De motor moet binnenkort toch voor een kleine beurt bij zijn dealer zijn, dan mogen ze es kijken waarom er olie uit het luchtfilter komt via dat slangetje.

Heb ook al een zwetende carburateur dus de tank moet er toch al vanaf (om de pakking te vervangen moeten alle carburateurs er af gehaald worden althans, dat werd mij gezegd).
 
Nogmaals het lijstje voor de geintereseerde.

Ik heb heel veel onderdelen van een diversion 600

4 in 1 bochtenset plus carbondemper verkocht
Voorvork compleet met stuur 50,00
twee voorvelgen één achtervelg bied maar wat
voorspatbord 10,00
achterveer verkocht
diverse blokdelen laten maar weten wat je zoekt.
carburateurs 30,00
compleet goed lopend blok 150,00
cdi 20,00
kabelboom 20,00
Luchtfilters 15,00 euro per stuk
Voorremklauw met hendel compleet 35,00
achterremklauw 20,00
schetsplaten per stuk 25,00

Staat het er niet bij vraag het me dan
 
@picaroon, gaat richting luchthuis die onder de tank zit, slangetje gaat links de behuizing in / op.

De motor moet binnenkort toch voor een kleine beurt bij zijn dealer zijn, dan mogen ze es kijken waarom er olie uit het luchtfilter komt via dat slangetje.

Heb ook al een zwetende carburateur dus de tank moet er toch al vanaf (om de pakking te vervangen moeten alle carburateurs er af gehaald worden althans, dat werd mij gezegd).

Hoe lang zijn jouw ritjes?
 
Hoe lang zijn jouw ritjes?


Maak per dag iets van 85Km (heen en terug iets van 42Km ofzo). Ga dagelijks over de dijk langs de Ijssel (Zwolle > Deventer).

Ps. had je toevallig nog een achterdemper liggen (schakelpook kant).
 
Laatst bewerkt:

OXI, je bent de max. Bij mij was het idd gewoon da kabeltje volgen en met wa aluminiumfolie was het probleem opgelost. Fiets weer lekker de zondag in elkaar geknutseld (vriendin was nie echt tevreden, want ik had te weinig tijd voor haar (laten we daar eens of-topic over gaan later)) en maandag er mee naar het werk (50 km.)

Hij reed weer als prima MAAR toe hij lekker warm had en ik voor de rode lichten stond (in neutraal) begonnen de toeren plots op te lopen tot 2000 zelfs 2300. Als ik hem in 1e versmeet, daalde ze weer naar zo'n 1200.
Koud draait de motor ook maar op 1200 toeren.

Weet iemand wat mijn probleem hier juist is, of doe ik hem toch beter maar eens binnen?
 
Hij reed weer als prima MAAR toe hij lekker warm had en ik voor de rode lichten stond (in neutraal) begonnen de toeren plots op te lopen tot 2000 zelfs 2300.
Dat is het moment om het toerental naar beneden in te stellen.

Als ik hem in 1e versmeet, daalde ze weer naar zo'n 1200.
Met ingeknepen koppeling? Wil de motor dan eigenlijk al wegrijden? Oftewel: loopt je koppeling dan al aan?
Koud draait de motor ook maar op 1200 toeren.
Met of zonder choke? Mijn motor draait niet koud zonder choke, dus ik vind dit erg hoog. Nogmaals: stel de neutraalsnelheid in met warme motor :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan