Het grote Yamaha Diversion topic deel 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
omdat ik geen idee had wat de vorige eigenaar allemaal gedaan had aan mijn div 600 en ik ondertussen 500km gereden heb zonder verder onderhoud, vond ik het tijd om eens grondig mijn ketting schoon te maken en te smeren. Ik dacht laat ik ook meteen even de kettingdeksel (chain sprocket cover) open maken en eventuele ophoping van smeer weghalen. Was iets meer schoonmaakwerk dan gedacht :9

full
 
Er zat ook een Scottoiler op die ik er meteen bij aanschaf heb afgehaald, zal ook wel bijgedragen hebben aan de troep.
 
Gister de kleppen nagekeken, ze waren allemaal nog binnen de marge. Inlaatklep van cilinder 2 stond wel als laagste, dus die in de gaten houden.

Ook gelijk de carbs opengeschroefd en kijken hoe deze nou echt begrensd was. Er zitten dus gewoon pvc pijpjes in zodat de vacuumschuif niet helemaal omhoog kan. Sommige nog scheef afgezaagd ook....

Die gaan er over 3 maanden dus gelijk uit!
 
omdat ik geen idee had wat de vorige eigenaar allemaal gedaan had aan mijn div 600 en ik ondertussen 500km gereden heb zonder verder onderhoud, vond ik het tijd om eens grondig mijn ketting schoon te maken en te smeren. Ik dacht laat ik ook meteen even de kettingdeksel (chain sprocket cover) open maken en eventuele ophoping van smeer weghalen. Was iets meer schoonmaakwerk dan gedacht :9

[afbeelding]

Ik heb ook een Scottoiler erop, bij mij ziet het er ook zo uit alleen dan met minderzand, en meer dunne olieresten..
 
Zoiets had ik al gelezen ja, maar dan zonder hoeveel je precies moet ophogen. Bedankt in ieder geval!

Hoeft niet veel een paar cm, je kan door je glaasje kijken en dan zie je ongeveer hoe veel olie er wegstroomt als je hem steeds schuiner houdt en zo schat je het in.

Je kan ook het stuur helemaal naar recht draaien en dan deze ergens tegen aan zetten, bijvoorbeeld een hooibaal (he Roberto ;) )
 
De dynamo, de spanningsregelaar of eventuele connecties kunnen het probleem zijn. Alleen door te meten kan je achter de oorzaak komen. Lukraak vervangen is niet handig.

Ik ga een multimeter kopen. Is er een video of uitleg hoe ik de spanningsregelaar en andere dingen meet?
Ik hoorde; motor starten en dan ong. 14V aan de accu leveren maar ik weet niet precies hoe ik de multimeter aansluit voor de diverse metingen.
Thanks :)
 
Hoeft niet veel een paar cm, je kan door je glaasje kijken en dan zie je ongeveer hoe veel olie er wegstroomt als je hem steeds schuiner houdt en zo schat je het in.

Je kan ook het stuur helemaal naar recht draaien en dan deze ergens tegen aan zetten, bijvoorbeeld een hooibaal (he Roberto ;) )
Wij hebben thuis toch geen hooibalen. Ik niet tenminste! :9.dus behelpen met een straattegel of blok hout
 
Uhm wat is er mis als je de motor wil aanduwen maar hij loopt al vast als je de koppeling nog ingeknepen hebt? :?

Je motor ontkoppeld toch wel goed?
In welke versnelling probeer je hem aan te duwen?
Never in de eerste, blokkeerd gelijk je achterwiel.
In de tweede aanduwen, moet met een Div 600 heel eenvoudig gaan.
 
Laatst bewerkt:
Je motor ontkoppeld toch wel goed?
In welke versnelling probeer je hem aan te duwen?
Never in de eerste, blokkeerd gelijk je achterwiel.
In de tweede aanduwen, moet met een Div 600 heel eenvoudig gaan.

Door de starterkrans probleem duw ik hem al een paar weken aan in zn 2e. Normaal gesproken schiet hij zo aan. Smorgens na 2 of 3 pogingen. Als ik op de dag al eens heb gereden al meteen 1e poging. Gewoon zittend en loopfietsend aanlopen.

Probeerde dat dus net weer. Zondag voor het laatst gereden. Eerste poging lopen, koppeling los en bam vastgelopen. Koppeling inhouden kom geen stap verder. Kan een meter voor en achteruit meer niet. In zn neutraal loopt alles los. In versnelling vast.
 
heren, dames, bedankt voor de antwoorden. Binnenkort vakantie en dan maar groot onderhoud uitvoeren aan de motor, het is nu allemaal maar halfbakken, maar goed.

Ik heb een vraag over de bobines, ik heb een zeer kleine vonk!

-Spanning op bobines is gewoon accuspanning.
- Primaire weerstand beide bobines 2,5 ohm
- Secundaire weerstand bobine cil. 1 + 4 met bougiekappen = 21,4 kohm
- Secundaire weerstand bobine cil. 1 + zonder bougiekappen = 11,4 kohm
- Secundaire weerstand bobine cil. 2+ 3 ongeveer hetzelfde als hierboven!

Nieuwe bougies van NGK, na paar 100 km een wit/bruine droge bougie.

Wat nog te doen?
 
Ik heb vandaag naar even een rvs uitlaat setje aangeschaft. Andere kon eigenlijk echt niet meer. Heb nou nog wel een rvs collector over voor de 900, dus als iemand deze nodig heeft voor een klein prijsje dan hoor ik het wel.
 
Iemand toevallig een foto van hoe de zijstandaard en het bijhorende schakelaartje gemonteerd zitten?
Het wph heeft een foto maar als ik het zo monteer werkt het schakelaartje niet.
En ik kom er niet uit hoe ik de veren moet bevestigen, zo stom om zo lang te klooien met zo iets simpels als een standaard.
Ik neem aan dat het een dubbele veer is?
1 naar het ijzertje van het schakapelaartje en 1 naar het staafje aan het frame, en dan naar beneden naar de szijstandaard?

Thnks
 
Ik heb vandaag naar even een rvs uitlaat setje aangeschaft. Andere kon eigenlijk echt niet meer. Heb nou nog wel een rvs collector over voor de 900, dus als iemand deze nodig heeft voor een klein prijsje dan hoor ik het wel.

Hoi Yke

Ik heb eventueel wel interesse voor je collector, maakt het bouwjaar nog wat uit of past het altijd mijn 900 is van 1998.

Ik hoor het wel
bvd
Paul
 
Ik ga een multimeter kopen. Is er een video of uitleg hoe ik de spanningsregelaar en andere dingen meet?
Ik hoorde; motor starten en dan ong. 14V aan de accu leveren maar ik weet niet precies hoe ik de multimeter aansluit voor de diverse metingen.
Thanks :)


De meter op de plus en de min van de accu. Deze spanning onthouden. (Inclusief 1 cijfer achter de comma)

Dan de motor starten en stationair laten lopen. Deze waarde onthouden.

Dan een klein beetje toeren maken. (+/-2500) Deze waarde onthouden.
 
De meter op de plus en de min van de accu. Deze spanning onthouden. (Inclusief 1 cijfer achter de comma)

Dan de motor starten en stationair laten lopen. Deze waarde onthouden.

Dan een klein beetje toeren maken. (+/-2500) Deze waarde onthouden.


Dank.
En als die waarden bepaalde getallen niet halen, hoe check ik dan of het de spanningsregelaar is of de dynamo aub?
 
Ik heb ook een Scottoiler erop, bij mij ziet het er ook zo uit alleen dan met minderzand, en meer dunne olieresten..


Oh maar daar heb je geen scottoiler voor nodig hoor. Bij mij ziet het er ook zo uit. Ergste troep weghalen, dekseltje dicht en geen haan die er naar kraait :+ .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan