Het grote Yamaha Diversion topic deel 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
WEER nieuwe accu moeten kopen.
De andere had door de foute spanningsregelaar toch teveel op zijn donder gehad.
Nu een goede gekocht Yuasa of hoe heet dat ding. :)
 
De broer van mijn vriendin heeft vandaag zijn fjr gekocht bij boonstra. Ik was dinsdag langs geweest om te kijken en toen lag hij uit elkaar omdat hij niet helemaal lekker liep. Ik heb toen vrijdag een afspraak gemaakt om langs te komen. Op die dag zou de werkplaats de motor klaar maken zodat wij konden proefrijden. Vandaag daar aangekomen hadden ze inderdaad de motor klaar alleen was er wel een probleempje, ze kregen namelijk het oude blok niet meer lekker lopend, deze had 163k gelopen en hebben toen er maar een nieuw blok onder gegooid met 80k op de teller.
Voor deze reparatie hoeften wij niet extra te betalen en hebben dus nou een fjr uit 2002 gekocht met 80k op de klok met inruil van een oude fj 1200 (een lelijke die niet meer liep,veel problemen mee gehad) voor 1800 euro. Mooie deal leek het ons.
De fjr ziet er keurig uit en rijdt super lekker het enige wat er aan mankeert is dat er een schaafplek zit op rechter kant van een van de panelen.
Dus mijn vraag was als iemand een goede en goedkope spuiter weet in het Noorden van Nederland.
 
Oja en omdat wij Boonstra natuurlijk niet zomaar geloven hebben wij de motorcode en het framenummer met elkaar vergeleken, deze kwam niet overeen, dus er zit echt een ander blok in. Ook hebben wij geregeld dat ze op het aankoopbewijs/factuur zetten dat het blok verwisseld is voor een met 80k bij 163k.
 
Flink aan het poetsen van de kuip etc. geweest. De lak is niet mooi en het wordt geen nieuwe maar toch is het leuk om hem een beetje fraai te houden.
div+night.jpg
 
8500 km is wel erg weinig, maar zou kunnen...
3600 ex banden of 3850 met banden (welke banden dan btw) is dan wel weer veel.
Er staan er meer dan zat met 20-30k meer -wat nog steeds erg weinig is- op de teller voor zeker 1000 euro minder.

Bridgestone banden, zowel voor als achter.
 
Nieuwe topic is nog niet aangemaakt, dat doe ik over een pagina of 2-3 :}

Zit nog te denken wat ik met de OP ga doen, zo laten of weer meer optuigen zoals het vroeger was (OP1, OP2, etc.). Wat vinden jullie?
 
Ben nog een beetje nieuw in de wereld van de diversion en gebruik daarom de OP's erg veel. Vind ze erg handig dus als jij daar tijd in wil steken *O*
 
Dan niet te hard gaan hier, anders ben ik nog niet zover hè. :N :N
Probeer morgenmiddag nieuwe OP's in elkaar te prutsen. :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een tochtje Twente en onder andere door Haaksbergen gekomen! Heel veel grijs en rood grit juist in de bochten! Dus als iemand nog in Haaksbergen komt: kijk goed uit want je kan zomaar onderuit gaan!
 
Gefeliciteerd, nog echte tegenvallers gehad?
En, vraagje waar heb jij dat nieuwe blok gescoord, prijsje? mag via PB. Thanks.

Elektrisch ging er het een en ander mis. Kabelboom moeten vervangen en dus ook de schakelaars. Die kon ik gelukkig nog van de naked donor gebruiken.

Enige nu nof is dat olie sensor kafuuk is dus lampje blijft branden. Maar nieuwe ligt al klaar.
Verder rijd alles weer perfect.

Herkomst en prijs heb je PB
 
Nieuwe topic is nog niet aangemaakt, dat doe ik over een pagina of 2-3 :}

Zit nog te denken wat ik met de OP ga doen, zo laten of weer meer optuigen zoals het vroeger was (OP1, OP2, etc.). Wat vinden jullie?
Jaap doe wat jou het beste lijkt.zit hier lekker mee te lezen op de tab op een berg in duitsland voor de caravan(vakantie)maarrr zonder motor, dat komt over 2 1/2 week wel weer .dus ik zie het wel, succes 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan