Het grote Yamaha Diversion topic deel 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat je ketting-tandwielen wel in een (rechte) lijn?

Daar zeiden ze bij Motorfit niks van maar het is de moeite van het nakijken waard.
Ik heb de ketting schoongemaakt (S100) en ingevet (s100) en hij loopt wat beter maar volgens mij zit er nog steeds een zwaar punt in waarbij ook de ketting strak staat van onderen. Dus toch niet goed. Eens kijken of ik dat zelf zou kunnen, ketting en tandwielen vervangen.
100 euro is OK. Is er veel verschil in kwaliteit?

Dank voor de tips weer.
 
Moet je even bij kettenmax.de kijkenben je 100 euro kwijt
Er staan er verschillende. Waar moet ik op letten?

Kettensatz Yamaha XJ 600 Diversion mit DID 520 VX2 X-Ring-Kette 79euro
Kettensatz Yamaha XJ 600 Diversion mit DID 520 ZVM-X X-Ring-Kette gold 118 euro
Yamaha XJ 600 Diversion: Kettensatz mit DID 520 VX2 X-Ring-Kette G&B 89 euro
Yamaha XJ600Diversion: Kettensatz mit DID 520ZVM-X X-Ring-Kette silberfarbig 111 euro
 
De ene zijn goud kleurig,(gb,gold en black) en de ene is een ouder type,maar beide xring dus goed. Ik zou zelf voor de goedkoopste gaan.
 
Scheeld behoorlijk veel geld niet. Want did is na mijn mening een van de betere kettingen die er zijn en die doet je dealer er waarschijnlijk ook onder. Dit zijn trouwens al setjes inclusief tandwielen. Je kan nog aangeven dat je een andere tandwiwlverhouding wilt (kost niks extra's)
 
Zo afgelopen week echt heerlijk gereden. Was mijn sleuteltje kwijt en had vorige week eindelijk de moed om mijn slot open te laten picken en te vervangen. Maar mijn uitlaat is wel echt aan vervanging toe... Is aan allebei de kanten lek en zowel de bochten als het dempergedeelte is doorgeroest. Ik klink dus als een harleyfag en rij enorm voor joker. Nu vind ik dat voor joker rijden niet zo erg, maar het rijdt gewoon niet lekker met zoveel herrie. Ik ben dus op zoek naar een nieuw systeem, maar ga het waarschijnlijk laten lassen.

Dan zoek ik nog een bochtenset en bijhorende dempers voor de rechterkant!

Mocht iemand wat hebben liggen dan hoor ik het graag.

Yamaha xj600s div. (4br)

Ik heb geen idee wat 4br betekend, maar als je div uit 92-97 komt heb ik wel wat adressen waar ze wat hebben liggen. Stuur me ff een PM, dan stuur ik het je door. Uiteraard nadat ik zelf geslaagd ben. :9
 
Er staan er verschillende. Waar moet ik op letten?

Kettensatz Yamaha XJ 600 Diversion mit DID 520 VX2 X-Ring-Kette 79euro
Kettensatz Yamaha XJ 600 Diversion mit DID 520 ZVM-X X-Ring-Kette gold 118 euro
Yamaha XJ 600 Diversion: Kettensatz mit DID 520 VX2 X-Ring-Kette G&B 89 euro
Yamaha XJ600Diversion: Kettensatz mit DID 520ZVM-X X-Ring-Kette silberfarbig 111 euro

Ga voor de goedkoopste, je hebt niet een extra versterkte ketting nodig, Div is geen R6 of een circuit motor.
Wel even aangeven of je een eindloze (rondom gesloten) ketting wilt, hou er dan rekening mee, dat dan de achterbrug eruit moet om deze ketting te plaatsen.
Ook dan een mooie gelegenheid om de lagers in de achterbrug te inspecteren en te smeren. Of kies voor een een gesloten ketting door middel van een "visje" =(losse kettingschalm met een slotje).
Dit "visje" kun je zelf eenvoudig plaatsen, echter zou deze kettingschalm echter wel vervangen (laten) klinken door een "vaste" schalm.
Eventueel door een motorzaak indien je niet over een kettingpons beschikt, of er géén ervaring mee hebt.
(Zelf de kettingset vernieuwen, dan doorrijden naar motorzaak om te laten klinken.)
Een ketting die onder het rijden breekt is echt geen pretje, laat staan de schade-ongeval die dat veroorzaakt.
Did 520VX2 Xring ketting 16 =(aantal tanden tandwiel voor) 48 =(aantal tanden tandwiel achter) 110 schakels= lengte ketting.
Succes. :Z
 
Laatst bewerkt:
Zo afgelopen week echt heerlijk gereden. Was mijn sleuteltje kwijt en had vorige week eindelijk de moed om mijn slot open te laten picken en te vervangen. Maar mijn uitlaat is wel echt aan vervanging toe... Is aan allebei de kanten lek en zowel de bochten als het dempergedeelte is doorgeroest. Ik klink dus als een harleyfag en rij enorm voor joker. Nu vind ik dat voor joker rijden niet zo erg, maar het rijdt gewoon niet lekker met zoveel herrie. Ik ben dus op zoek naar een nieuw systeem, maar ga het waarschijnlijk laten lassen.Ik heb geen idee wat 4br betekend, maar als je div uit 92-97 komt heb ik wel wat adressen waar ze wat hebben liggen. Stuur me ff een PM, dan stuur ik het je door. Uiteraard nadat ik zelf geslaagd ben. :9

Typeaanduiding voor het eerst uitgekomen model van de Div 600, 1992 t/m 1995.
 
Kettingset besteld bij Kettenmax en ik ga hem er onder deskundig toezicht zelf op zetten. Yeehaw!
Kettensatz Yamaha XJ 600 Diversion mit DID 520 VX2 X-Ring-Kette 1051372-5s 1148-16|1547-48|520-110E) = 79.80EUR

kmtellerkabel is ook binnen. Even de kuip eraf want ik kom er niet goed bij...
 
Vraagje. Ben momenteel aan het lessen Voor mijn A rrijbewijs. Nu ben ik op vakantie een xj900 s met 3 koffers ttegengekomen.
Motor komt uit 2001, vd eerste eigenaar en maar 8500 km gelopen.
Nu heb ik er een optie op genomen voor 3600 ex nieuwe banden of 3850 inc nieuwe banden.
Is dit een redelijke prijs hiervoor. Wat ik uitgezocht heb wel, maar wil graag jullie advies. Naast de banden ziet alles er top uit.
 
Ik heb ooitgeleerd dat er vaste punten zijn waaraan je kunt zien of een motor of auto klok rond is geweest.
Bij mijn Citroen CX wees NIETS erop dat 43000 143000 was, hij zag er perfect uit.
Totdat iemand zei; De kunststof armsteunen binnen zijn verkleurd door zuur in zweet van handen en dan kan nooit als ie maar 43000 heeft gelopen.
Ik weet zeker dat er hier iemand is die die punten van een Div kent.
Ik denk zelf bijv. aan voetsteunen of handgrepen ook al kunnen die ook vernieuwd zijn maar dat gebeurd denk ik niet zo snel om er 100K af te halen visueel.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Gezien de staat van de banden, welke ongeveer 10 jaar oud waren en wat scheurtjrs vertoonden met genoeg profiel geloof ik fie stand wel. Motor heeft tenminste 5 jaar stil gestaan. Meer waarschijnlijk zelfs richting de 8 jaar.
En gezien de recensies van de winkel denk ik niet dat hij die score op het spel wil zetten.
 
Gezien de staat van de banden, welke ongeveer 10 jaar oud waren en wat scheurtjrs vertoonden met genoeg profiel geloof ik fie stand wel. Motor heeft tenminste 5 jaar stil gestaan. Meer waarschijnlijk zelfs richting de 8 jaar.
En gezien de recensies van de winkel denk ik niet dat hij die score op het spel wil zetten.


Persoonlijk heb ik liever een motor waar regelmatig mee gereden is met een wat hogere km-stand, dan eentje die 8 jaar heeft stil gestaan.
 
Vraagje. Ben momenteel aan het lessen Voor mijn A rrijbewijs. Nu ben ik op vakantie een xj900 s met 3 koffers ttegengekomen.
Motor komt uit 2001, vd eerste eigenaar en maar 8500 km gelopen.
Nu heb ik er een optie op genomen voor 3600 ex nieuwe banden of 3850 inc nieuwe banden.
Is dit een redelijke prijs hiervoor. Wat ik uitgezocht heb wel, maar wil graag jullie advies. Naast de banden ziet alles er top uit.
8500 km is wel erg weinig, maar zou kunnen...
3600 ex banden of 3850 met banden (welke banden dan btw) is dan wel weer veel.
Er staan er meer dan zat met 20-30k meer -wat nog steeds erg weinig is- op de teller voor zeker 1000 euro minder.
 
Zo gister avond even klein rondje gemaakt.
Wauw wat start hij mooi en snel en soepel en wauw . *D
Schakelt ook weer lekker. Koppelt goed.
Hebben voorlopig wel even wat schakelaars en contactslot van de naked moeten gebruiken. Maar dat verruilen we binnenkort snel naar de originele.

Heb dus nu een motor frame en kuipen uit "93 met schakelaars uit "96 en een blok uit "99

[me="Rainbow600"]is weer blij[/me] *O*
 
Zo gister avond even klein rondje gemaakt.
Wauw wat start hij mooi en snel en soepel en wauw . *D
Schakelt ook weer lekker. Koppelt goed.
Hebben voorlopig wel even wat schakelaars en contactslot van de naked moeten gebruiken. Maar dat verruilen we binnenkort snel naar de originele.

Heb dus nu een motor frame en kuipen uit "93 met schakelaars uit "96 en een blok uit "99

[me="Rainbow600"]is weer blij[/me] *O*

Zou je dit nog ergens moeten melden, framenummer en motornummer ed matcht nu niet meer.... :?
 
Zou je dit nog ergens moeten melden, framenummer en motornummer ed matcht nu niet meer.... :?

Dat vermoeden had ik eerst ook. Maar wat ik tot nu toe kon vinden isdat bij een motor het frame nummer bepalend is.

Voor alle zeker zekerheid ga ik vanmiddag wel even een belletje plegen naar RDW
 
Tis wel prettig als het allemaal klopt, maar een motor màg je naar mijn weten zomaar vervangen. Aantal cilinders e.d. blijft gewoon hetzelfde verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan