Hier trouwens nog een mooie opknapper te koop, ideaal voor onderdelen: http://link.marktplaats.nl/m845463536
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Benzinecapaciteit Diversion 600: 17 liter waarvan 3,5 liter reserve.
Wanneer dat dus is moet je zelf even uitrekenen aan de hand van je gemiddelde verbruik.
Bij mij was dat gister na 295 km
Met hetzelfde verbruik zou ik dus nog 60 km kunnen.
Ik moet mezelf even verbeteren. Ik rekende 17 liter tank PLUS 3,5 reserve. Maar is natuurlijk waarvan 3,5 reserve. Dus na 13,5 litter begint de motor te sputteren. Dus had nog 76 km door kunnen rijden.
Weet je wel zeker dat je kraantje op ON staat en niet al op reserve?
Maar zou best kunnen hoor. Ik heb afgelopen zondag ook een tourtje gedaan van 125km met gemiddeld verbruik van 1:26
Heren, dames,
Niemand die uitlaatbochten heeft van een XJ 900? Anders 'moet' en zal ik nieuwe RVS uitlaatbochten kopen.
Ja zoiets dacht ik dus ook een klein beetje ja.. ik breng hem binnenkort even naar de specialist denk ik. Die weet daar meer van dan ik.. kleppen is toch een vak apart.
Ik heb even gekeken bij de spullen van de sloopmotor. Daar heb ik nog RVS bochten en middencollector van, is aan één stuk gelast. Nadeel, er zit ook een (niet zo mooie) demper aan vast gelast. Ik kan die demper wel losslijpen voor je, dan kan je de rest hebben. Moet je alleen even kijken hoe je die collector aan de demper weer krijgt. Dat kan je laten doen door weer door te lassen of door een montage stuk te lassen.Heren, dames,
Niemand die uitlaatbochten heeft van een XJ 900? Anders 'moet' en zal ik nieuwe RVS uitlaatbochten kopen.
Wow, hij staat echt nog op ON! 1:26 dus.
Kleppen stellen?
Ik kan het niet echt super horen maar misschien helpt dat de tik weg te krijgen
Thanks.Wat voor ritjes waren dat die 399 km van jou? Dat zal geen 3 uur snelweg met 130 geweest zijn.
Als jij 17 liter heb opgereden dan zal er wel wat mis zijn met je benzine kraan denk ik want die heeft dan ook uit de reserve tuutje geslurpt.
De "hoofd tank" en reserve word alleen maar verdeelt door en hoge hoofd tuutje en een lager reserve tuutje in dezelfde tan. Als je de stand dus op hoofd staat komt op den duur het benzine niveau te laag en slurpt die niet meer. Daarmee kan je dus nooit de 17 liter weg slurpen lijkt mij. Pas als het lagere tuutje open gezet wordt kan je de laatste 3,5 wegslurpen.
Ik zal als ik jou was je tank lekker vol gooien. Even 100 km snelweg pakken. Dan weer volgooien en dan je gemiddelde verbruik berekenen.
Zou lullig zijn als je na 250 km snelweg denkt van o kan nog wel 50 km :p
Je brandstofkraantje werkt dus niet zoals het zou moeten. Of wellicht zit de "ON" vulopening in de tank niet hoog genoeg meer o.i.d.Vandaag naar mijn werk en bij 350 was het NOG niet op. Ik rij gewoon door en bij 399 is de peut dan endelijk op. Dus ik snel naar reserve maar niks hoor, hij kapt er gewoon mee.
Koppelig in en zo lang mogelijk uitrijden op het fietspad en zo'n 300m voor het pompstation gestopt! Wat een mazzel! Die reserve doet dus niks, tank was hartstikke leeg.
Getankt , 17L, en toen startte de Div niet meer, ook niet met die tussenstand van de kraan. Lang geprobeerd en de accu begon leeg te raken. Wegenwacht laten komen en met zijn accu erbij pakte hij gelukkig op met de nieuwe benzine.
Het toeval wil dat een fietser me probeerde te helpen en die had met een Div precies dezelfde ervaring!
Lesson learnt. Reserve gebruik ik niet meer en max 300-320km op een tank.
Even terugkomen op een vraag van mij die ik vorige eeuw heb gesteld waar ik van jullie nuttige reacties op heb gehad. Ik wilde even laten weten wat ik met jullie adviezen heb gedaan.Had vandaag eindelijk tijd om alles na te lopen. Schijfen zijn recht, velg is recht, alleen de band zit niet helemaal goed in de velg wat hem niet helemaal rond maakt. Ik ga morgen even de band helemaal leeg laten lopen en weer opnieuw oppompen, hopende dat hij er dan wel goed in valt. Anders even naar een motorzaak om de band er opnieuw op te laten zetten.
@Tom_G, voor een 600 of 900? Ik heb nog een velg band (Michelin PR2 met 'redelijk' profiel) voor een 900. Kan je dus zo testen, is even een kwestie van velg wisselen.