Het grote Yamaha Diversion topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even onder de aandacht brengen:

"De Haar, Assen, toegangsweg naar het TT-circuit en tevens 60 km gebied, dit betekend dus dat je daar niet harder mag rijden, veelal wordt hier loeihard gereden en daar gaat men paal en perk aan stellen.
Om het CJIB in Leeuwarden meer werk te geven worden hier in Assen dus flitspaal achtige dingen geplaatst die de snelheid meten en bij u de envelop met het te betalen bedrag in de brievenbus laten vallen.
Deze paal staat ter hoogte van het verkeerspark richting Assen, ongeveer 100 meter voor de Bedeldijk, wanneer het in gebruik komt is nog niet bekend, maar het komt."

10608524_988468014531033_4718859352281136986_o.jpg


10550025_988468134531021_8345486389874831191_o.jpg



Kortom, die laatste bocht iets minder fanatiek uitkomen voortaan -O-
 
Benzinecapaciteit Diversion 600: 17 liter waarvan 3,5 liter reserve.

Wanneer dat dus is moet je zelf even uitrekenen aan de hand van je gemiddelde verbruik.
Bij mij was dat gister na 295 km
Met hetzelfde verbruik zou ik dus nog 60 km kunnen.

Zit nu op 351 km en nog niet op reserve.
Ik rij als een watje denk ik. _O-
 
Ik moet mezelf even verbeteren. Ik rekende 17 liter tank PLUS 3,5 reserve. Maar is natuurlijk waarvan 3,5 reserve. Dus na 13,5 litter begint de motor te sputteren. Dus had nog 76 km door kunnen rijden.

Weet je wel zeker dat je kraantje op ON staat en niet al op reserve? :P

Maar zou best kunnen hoor. Ik heb afgelopen zondag ook een tourtje gedaan van 125km met gemiddeld verbruik van 1:26
 
Heren, dames,

Niemand die uitlaatbochten heeft van een XJ 900? Anders 'moet' en zal ik nieuwe RVS uitlaatbochten kopen.
 
Ik moet mezelf even verbeteren. Ik rekende 17 liter tank PLUS 3,5 reserve. Maar is natuurlijk waarvan 3,5 reserve. Dus na 13,5 litter begint de motor te sputteren. Dus had nog 76 km door kunnen rijden.

Weet je wel zeker dat je kraantje op ON staat en niet al op reserve? :P

Maar zou best kunnen hoor. Ik heb afgelopen zondag ook een tourtje gedaan van 125km met gemiddeld verbruik van 1:26

Wow, hij staat echt nog op ON! 1:26 dus.
 
Nu rij ik net pas motor en heb ik sinds een week mij rijbewijs A. Na een week te wachten tot ik daadwerkelijk mijn rijbewijs binnen had ben ik vandaag eens gaan rijden. Wat mij opviel is dat het blok van mijn 600 een tik heeft. Iets waarbij ik vroeger bij mijn puch Maxi meteen onrustig van zou worden. Misschien is het na 62000 km niet een raar geluid hoor. Maar ben toch benieuwd wat we er hier van vinden.

Heb het geprobeerd te filmen met het geluid.
 
Ja zoiets dacht ik dus ook een klein beetje ja.. ik breng hem binnenkort even naar de specialist denk ik. Die weet daar meer van dan ik.. kleppen is toch een vak apart.
 
Ja zoiets dacht ik dus ook een klein beetje ja.. ik breng hem binnenkort even naar de specialist denk ik. Die weet daar meer van dan ik.. kleppen is toch een vak apart.

Denk dat vrouwen dat niet als een vak zien :X. Ga maar eens een paar honderd km samen met een vrouw in de auto zitten.
 
Heren, dames,

Niemand die uitlaatbochten heeft van een XJ 900? Anders 'moet' en zal ik nieuwe RVS uitlaatbochten kopen.
Ik heb even gekeken bij de spullen van de sloopmotor. Daar heb ik nog RVS bochten en middencollector van, is aan één stuk gelast. Nadeel, er zit ook een (niet zo mooie) demper aan vast gelast. Ik kan die demper wel losslijpen voor je, dan kan je de rest hebben. Moet je alleen even kijken hoe je die collector aan de demper weer krijgt. Dat kan je laten doen door weer door te lassen of door een montage stuk te lassen.

Beide is door een handige Harrie te doen.

Ik hoor het wel!
 
Wow, hij staat echt nog op ON! 1:26 dus.

Dat dacht ik tenminste....

Vandaag naar mijn werk en bij 350 was het NOG niet op. Ik rij gewoon door en bij 399 is de peut dan endelijk op. Dus ik snel naar reserve maar niks hoor, hij kapt er gewoon mee.
Koppelig in en zo lang mogelijk uitrijden op het fietspad en zo'n 300m voor het pompstation gestopt! Wat een mazzel! Die reserve doet dus niks, tank was hartstikke leeg.
Getankt , 17L, en toen startte de Div niet meer, ook niet met die tussenstand van de kraan. Lang geprobeerd en de accu begon leeg te raken. Wegenwacht laten komen en met zijn accu erbij pakte hij gelukkig op met de nieuwe benzine.
Het toeval wil dat een fietser me probeerde te helpen en die had met een Div precies dezelfde ervaring!
Lesson learnt. Reserve gebruik ik niet meer en max 300-320km op een tank.
 
Wat voor ritjes waren dat die 399 km van jou? Dat zal geen 3 uur snelweg met 130 geweest zijn.

Als jij 17 liter heb opgereden dan zal er wel wat mis zijn met je benzine kraan denk ik want die heeft dan ook uit de reserve tuutje geslurpt.
De "hoofd tank" en reserve word alleen maar verdeelt door en hoge hoofd tuutje en een lager reserve tuutje in dezelfde tan. Als je de stand dus op hoofd staat komt op den duur het benzine niveau te laag en slurpt die niet meer. Daarmee kan je dus nooit de 17 liter weg slurpen lijkt mij. Pas als het lagere tuutje open gezet wordt kan je de laatste 3,5 wegslurpen.

Ik zal als ik jou was je tank lekker vol gooien. Even 100 km snelweg pakken. Dan weer volgooien en dan je gemiddelde verbruik berekenen.

Zou lullig zijn als je na 250 km snelweg denkt van o kan nog wel 50 km :p
 
Wat voor ritjes waren dat die 399 km van jou? Dat zal geen 3 uur snelweg met 130 geweest zijn.

Als jij 17 liter heb opgereden dan zal er wel wat mis zijn met je benzine kraan denk ik want die heeft dan ook uit de reserve tuutje geslurpt.
De "hoofd tank" en reserve word alleen maar verdeelt door en hoge hoofd tuutje en een lager reserve tuutje in dezelfde tan. Als je de stand dus op hoofd staat komt op den duur het benzine niveau te laag en slurpt die niet meer. Daarmee kan je dus nooit de 17 liter weg slurpen lijkt mij. Pas als het lagere tuutje open gezet wordt kan je de laatste 3,5 wegslurpen.

Ik zal als ik jou was je tank lekker vol gooien. Even 100 km snelweg pakken. Dan weer volgooien en dan je gemiddelde verbruik berekenen.

Zou lullig zijn als je na 250 km snelweg denkt van o kan nog wel 50 km :p
Thanks. :)
 
Iemand nog extra tips voor het plaatsen van handvat verwarming en voor het vervangen van een ketting set? Alles besteld via Louis, dus als het mee zit zaterdag gaan knutselen. Ik heb de HowTo's in de OP al opgezocht en doorgekeken.

Weet toevallig iemand hoe snel spullen besteld bij Louis.de bezorgd worden in Nederland? Ik kreeg bericht dat het pakket afgelopen woensdag is verzonden, maar de track-en-trace van DHL doet erg raar...
 
Louis is best snel meestal 2-3 werkdagen ;)
Hangt er ook net vanaf of het op voorraad was natuurlijk daar zijn die groene stipjes voor op de website haha.
 
Bij mij duurt het ook vaak een week.

Update ten opzichte van mijn Div:

Afgelopen woensdag de motor naar de motorzaak gebracht en die hebben de oorzaak van het probleem gevonden. Het koppelingshuis is van alle 5 zijn bouten gescheurd, heeft een hap uit de koppelingsdeksel genomen en het geheel lag als kleine metaal splinters achter de koppelingsdeksel. Samen met de eigenaar daar gesproken over opties en tot de conclusie gekomen dat ik er zelf een ander blok in ga hangen. Hij heeft nog een blok liggen en ik kan 2 dagen gebruik maken van een plekje bij hem in de werkplaats (dit wil zeggen lift o yeah). Volgende week vrijdag en eventueel zaterdag vallen deze dagen dus ik hoop zaterdag avond weer een goed berichtje te posten. Jullie horen het van me.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag naar mijn werk en bij 350 was het NOG niet op. Ik rij gewoon door en bij 399 is de peut dan endelijk op. Dus ik snel naar reserve maar niks hoor, hij kapt er gewoon mee.
Koppelig in en zo lang mogelijk uitrijden op het fietspad en zo'n 300m voor het pompstation gestopt! Wat een mazzel! Die reserve doet dus niks, tank was hartstikke leeg.
Getankt , 17L, en toen startte de Div niet meer, ook niet met die tussenstand van de kraan. Lang geprobeerd en de accu begon leeg te raken. Wegenwacht laten komen en met zijn accu erbij pakte hij gelukkig op met de nieuwe benzine.
Het toeval wil dat een fietser me probeerde te helpen en die had met een Div precies dezelfde ervaring!
Lesson learnt. Reserve gebruik ik niet meer en max 300-320km op een tank.
Je brandstofkraantje werkt dus niet zoals het zou moeten. Of wellicht zit de "ON" vulopening in de tank niet hoog genoeg meer o.i.d.
Bij leegrijden en daarna volledig vullen de kraan even op PRI(me) zetten zorgt ervoor dat je zonder elektrische brandstoftank toch kan starten voor de accu leeg is. Tenzij ook dat niet werkt aan je brandstofkraantje, of tenzij je accu aan z'n einde komt.

Over accu's:
M'n nieuwe Yuasa heeft net weer wat meer power dan de oude had. Voor die 4 tientjes hoef ik niet meer te klooien met niet willen starten na een tijdje stilstaan :)
 
Laatst bewerkt:
Even terugkomen op een vraag van mij die ik vorige eeuw heb gesteld waar ik van jullie nuttige reacties op heb gehad. Ik wilde even laten weten wat ik met jullie adviezen heb gedaan.Had vandaag eindelijk tijd om alles na te lopen. Schijfen zijn recht, velg is recht, alleen de band zit niet helemaal goed in de velg wat hem niet helemaal rond maakt. Ik ga morgen even de band helemaal leeg laten lopen en weer opnieuw oppompen, hopende dat hij er dan wel goed in valt. Anders even naar een motorzaak om de band er opnieuw op te laten zetten.

Ik heb nog steeds een 'wobble' aan de voorkant na het leeg laten lopen en opniew zetten van de band. Samen met de mechanieker van een motorzaak in de buurt naar gekeken. Schijven recht, velg recht, band zit goed in de velg, geen speling op balhoofd, lijkt alleen alsof het karkas van de band niet helemaal goed is. Denk dat dit komt omdat de motor een tijdje stil heeft gestaan en er weinig lucht in de band zat. Heeft iemand hier toevallig een voorband over voor model 97-03? Hoeft geen perfect profiel te hebben, eigenlijk alleen maar even om te checken of het idd aan de band ligt.
 
@Tom_G, voor een 600 of 900? Ik heb nog een velg band (Michelin PR2 met 'redelijk' profiel) voor een 900. Kan je dus zo testen, is even een kwestie van velg wisselen.
 
@Tom_G, voor een 600 of 900? Ik heb nog een velg band (Michelin PR2 met 'redelijk' profiel) voor een 900. Kan je dus zo testen, is even een kwestie van velg wisselen.

Voor een 600 helaas. Maar hij voelt zich wel eens een 900 :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan