Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand die zadeltassen gebruikt? Hoe blijven deze recht zitten bij jullie?
Ik, op mijn 900. De tassen zitten er gewoon op. Met het klitteband kan ik ze dusdanig "afstellen" dat ze gewoon recht hangen, ook is de achterwand van de tas daar stevig genoeg voor. Tip: plak wat transparante folie op je zijkap om krassen te voorkomen.

full

full
 
Ik, op mijn 900. De tassen zitten er gewoon op. Met het klitteband kan ik ze dusdanig "afstellen" dat ze gewoon recht hangen, ook is de achterwand van de tas daar stevig genoeg voor. Tip: plak wat transparante folie op je zijkap om krassen te voorkomen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt voor je reactie, waar haal je die folie? Ik ben nu idd wat lichte krasjes.

Ik had de dikke banden onder het zadel doorlopen, zou dat het geweest zijn?
 
Dacht ik ook, maar toen ik de haak erop had en het verlengpijpje, kwam hij net voor het moment dat ik me afvroeg of het pijpje niet los zou schieten (en ik de handen kapot) als ik echt kracht ging zetten los en kon ik m op de strakste stand zetten.
 
Ik ben aan het inlezen om binnenkort de klepspeling te meten en waar nodig de shims te vervangen op mijn xj600 '93. Weet iemand waar je deze een beetje betaalbaar kan halen/omwisselen in omgeving Den Haag? Als ik op internet zoek kom ik vnml de ~15€ per shim prijzen tegen, terwijl ik in verschillende fora hoor dat mensen ze voor een paar euro of zelfs gratis kunnen omwisselen bij garages.
En zijn deze specifiek voor dit model of ook voor andere motoren/auto's gebruikt? Alle maat referenties die ik vind gaan alleen over de dikte.
 
Ik ben aan het inlezen om binnenkort de klepspeling te meten en waar nodig de shims te vervangen op mijn xj600 '93. Weet iemand waar je deze een beetje betaalbaar kan halen/omwisselen in omgeving Den Haag? Als ik op internet zoek kom ik vnml de ~15€ per shim prijzen tegen, terwijl ik in verschillende fora hoor dat mensen ze voor een paar euro of zelfs gratis kunnen omwisselen bij garages.
En zijn deze specifiek voor dit model of ook voor andere motoren/auto's gebruikt? Alle maat referenties die ik vind gaan alleen over de dikte.

Van Meel motoren in Made, maar das nog aardig eind weg. Ik zou ze voor je kunnen wisselen, maar dan moet je ze versturen...
 
Bolman motoren in den Haag! Veel Yamaha en andere jappen gebruiken dezelfde diameter shims. Maar er zijn zeker meerdere maten
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met vastzittend spruitstuk?
Heb alle moeren van spruitstuk los, flensen ook los, demper eraf en alle ophangingen ook los.

Echter geen enkele beweging in spruitstuk op aansluiting cilinders......
 
Iemand ervaring met vastzittend spruitstuk?
Heb alle moeren van spruitstuk los, flensen ook los, demper eraf en alle ophangingen ook los.

Echter geen enkele beweging in spruitstuk op aansluiting cilinders......

Ja deze zit in het blok geschoven, heb je de flensen al van de bouten geschoven? Als je dit gedaan hebt, even balk tussen pijpen door en e met een hamer op slaan.
 
Je krijgt geen verhoging hierdoor, hij wordt alleen stugger omdat je uitslag verkleint en de veer allen strakker zet.

Gelukt met pijp op de orginele tool, achterkant staat iets hoger maar niet voldoende....
Iemand toevallig de maten van een schok paraat zodat ik op zoek kan naar een langere?

wb72w5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vanmiddag voor het eerst olie verversen, geinig na al een aantal andere dingen gedaan te hebben :).

Alleen vind ik dit in de Owners Manual;
Oil quantity:
Without oil filter cartridge
replacement:
2.3 L
With oil filter cartridge
replacement:
2.6 L
Total amount (dry engine):
3.1 L

Ik doe gelijk het olie filter, en ik neem aan dat ik dus 2,6L moet gebruiken. Ik snap alleen niet waar die 3,1L voor staat? Is dat totale inhoud oid?
 
3.1 L zal de totale inhoud af fabriek zijn. (Bij het vervangen van de olie zal niet alles er uit komen, vandaar dat het 0.5L meer is)

Gewoon 4L kopen. Motor een klein beetje opwarmen en alle olie er uit laten lopen. Plug weer terugdraaien. Oude filter verwijderen. Nieuwe oliefilter vooraf vullen. De rubberring van het nieuwe filter insmeren met een beetje olie. En vervolgens niet te vast monteren. Daarna kan je de de nieuwe olie er in gooien. (Je kan aan de streepjes op de verpakking zien hoeveel je er hebt gedaan.) Steeds op het kijkglaasje kijken of je al tussen het min en max streepje zit. Suc6!
 
Dankjewel! Word uitgesteld naar maandag, was de olie aan t aftappen hoor ik dat de winkel dicht is. Voortaan vooraf olie halen |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan