Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mijn 600 heb ik bij zo,n 4000 toeren een renosantie geluid. Ik kan niet vinden waar dat wegkomt. Iemand hier ook ervaring mee?
 

Bijlagen

  • 73C71BB5-BE3A-479E-B90D-DA7B36D7D5F4.jpeg
    73C71BB5-BE3A-479E-B90D-DA7B36D7D5F4.jpeg
    514,8 KB · Weergaven: 10
Bij mijn 600 heb ik bij zo,n 4000 toeren een renosantie geluid. Ik kan niet vinden waar dat wegkomt. Iemand hier ook ervaring mee?

Die resonantie is een heel bekend iets bij de Div600.
99% zeker dat de topkuip dat doet.
Enige remedie is het vervangen van de welnuts, de in rubber gevatte moertjes waarmee je kuip vast zit.
 
Die resonantie is een heel bekend iets bij de Div600.
99% zeker dat de topkuip dat doet.
Enige remedie is het vervangen van de welnuts, de in rubber gevatte moertjes waarmee je kuip vast zit.

Ook ik erger me daaraan, zal er ook eens naar kijken binnenkort. Tevens wil ik er andere tandwielen op zetten, zodat dit niet optreedt wanneer ik me netjes aan de snelheid probeer te houden. 4000rpm in de 6e versnelling is precies 80 op de GPS.
 
Bij mijn 600 heb ik bij zo,n 4000 toeren een renosantie geluid. Ik kan niet vinden waar dat wegkomt. Iemand hier ook ervaring mee?
Ook ik erger me daaraan, zal er ook eens naar kijken binnenkort. Tevens wil ik er andere tandwielen op zetten, zodat dit niet optreedt wanneer ik me netjes aan de snelheid probeer te houden. 4000rpm in de 6e versnelling is precies 80 op de GPS.
Ik ben benieuwd of dit helpt
 
Ook ik erger me daaraan, zal er ook eens naar kijken binnenkort. Tevens wil ik er andere tandwielen op zetten, zodat dit niet optreedt wanneer ik me netjes aan de snelheid probeer te houden. 4000rpm in de 6e versnelling is precies 80 op de GPS.

Zou kunnen helpen om het bij 80 kmh te verminderen maar dan heb je het geheid op een iets ander toerental weer.
 
Lijkt mij het proberen wel waard, alleen mijn tandwiel set is nog in te goede staat om te vervangen :).

Ik heb een paar dagen terug mijn olie wissel gedaan, na 30 sec rijden ging mn oliedruk lampje branden, mijn gedachte was dat de oude olie gewoon te oud en te dik was en daarom te lang boven bleef hangen. Geen idee of het klopte maar ik heb dus een nieuw filter en olie erin gedaan, en dat heeft me geholpen. Overigens de olie van POLO gebruikt uit Duitsland, heb het gevoel dat hij nu lekkerder schakelt en koppelt maar dat kan tussen mijn oren zitten. Bedankt voor de adviezen
 
Lijkt mij het proberen wel waard, alleen mijn tandwiel set is nog in te goede staat om te vervangen :).

Ik heb een paar dagen terug mijn olie wissel gedaan, na 30 sec rijden ging mn oliedruk lampje branden, mijn gedachte was dat de oude olie gewoon te oud en te dik was en daarom te lang boven bleef hangen. Geen idee of het klopte maar ik heb dus een nieuw filter en olie erin gedaan, en dat heeft me geholpen. Overigens de olie van POLO gebruikt uit Duitsland, heb het gevoel dat hij nu lekkerder schakelt en koppelt maar dat kan tussen mijn oren zitten. Bedankt voor de adviezen
Het is geen oliedrukmeter lampje maar oliepeil lampje.
 
Mijn kettingset gaat ook nog wel even mee, maar als de motor weer rijdt, gaat het hard genoeg om waarschijnlijk volgend voorjaar vervangen te worden.
 
Ik heb net een berichtje gekregen van iemand die mijn motor wilde kopen maar ervan af ziet omdat er wat roest in de tank zat. Kan ik allemaal goed volgen maar zijn argument was dat de roest ervoor zorgt dat er in de carburateur iets gaat lekken, ik meen de carburateur verwarming die inderdaad met olie gaat bij die van mij, en er zo benzine in de olie lekt. Maar klopt dit ook werkelijk? Had er eigenlijk nooit zo over nagedacht.
 
Ik heb net een berichtje gekregen van iemand die mijn motor wilde kopen maar ervan af ziet omdat er wat roest in de tank zat. Kan ik allemaal goed volgen maar zijn argument was dat de roest ervoor zorgt dat er in de carburateur iets gaat lekken, ik meen de carburateur verwarming die inderdaad met olie gaat bij die van mij, en er zo benzine in de olie lekt. Maar klopt dit ook werkelijk? Had er eigenlijk nooit zo over nagedacht.
Benzine filtertje zit zo vol roest en dan stopt de diversion er mee.
 
Ik heb net een berichtje gekregen van iemand die mijn motor wilde kopen maar ervan af ziet omdat er wat roest in de tank zat. Kan ik allemaal goed volgen maar zijn argument was dat de roest ervoor zorgt dat er in de carburateur iets gaat lekken, ik meen de carburateur verwarming die inderdaad met olie gaat bij die van mij, en er zo benzine in de olie lekt. Maar klopt dit ook werkelijk? Had er eigenlijk nooit zo over nagedacht.

Nee dat kan niet olie en benzine zitten gescheiden.
 
Alleen bij uitsluitend korte ritjes waarbij het blok niet opwarmt komt er wat benzine in de olie via het carter, maar als de olie warm wordt, dampt dat er normaal weer uit.

Update op The Green Lady:

De pas vervangen nieuwe benzinepomp bleek slecht te werken, dus een gereviseerde pomp erop gezet, onder garantie en dank dat ik erop stond om haar bij hem te laten nakijken.
 
Alleen bij uitsluitend korte ritjes waarbij het blok niet opwarmt komt er wat benzine in de olie via het carter, maar als de olie warm wordt, dampt dat er normaal weer uit.

Update op The Green Lady:

De pas vervangen nieuwe benzinepomp bleek slecht te werken, dus een gereviseerde pomp erop gezet, onder garantie en dank dat ik erop stond om haar bij hem te laten nakijken.

Volgens mij gaat dat niet goed hoor, ik denk dat je in de war bent met condens / water!
 
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Yamaha Diversion 900 en ik heb een vraag.
Ik had het in eerste instantie niet gezien, pas toen de motor bij mij thuis stond, maar er zit een slang los.
Hij rijd wel goed en het lijkt niet alsof er vloeistoffen doorheen zouden moeten lopen maar ik kan niet achterhalen waar de slang eigenlijk heen zou moeten gaan.

Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • Yamaha kabel.jpg
    Yamaha kabel.jpg
    115,9 KB · Weergaven: 19
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Yamaha Diversion 900 en ik heb een vraag.
Ik had het in eerste instantie niet gezien, pas toen de motor bij mij thuis stond, maar er zit een slang los.
Hij rijd wel goed en het lijkt niet alsof er vloeistoffen doorheen zouden moeten lopen maar ik kan niet achterhalen waar de slang eigenlijk heen zou moeten gaan.

Kan iemand mij helpen?
Ik zie geen losse slang....
 
Ik zie geen losse slang....
Die foto is ook niet van mijn motor. Was alleen een voorbeeld van om welke slang het gaat.
De slang zit aan de kant van de Carter gewoon vast dus op het eerste gezicht zie je ook niet dat ie los zit. Past als je goed kijkt en er tegenaan komt merk je dat ie los zit.
Een collega van me heeft dezelfde motor en daar zit ie wel vast, hij kan alleen niet zien waar aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan