Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Wat ik vorig jaar heb gedaan is een stuk karton voor de oliekoeler hangen. Daardoor koelt de olie minder en zal je minder last van sludge hebben. Ik rij maar een stukje van 20 km naar het werk waarvan 15 km snelweg, maar juist daar heb je de meeste rijwind en zal de oliekoeler het meest koelen.
 
Wat ik vorig jaar heb gedaan is een stuk karton voor de oliekoeler hangen. Daardoor koelt de olie minder en zal je minder last van sludge hebben. Ik rij maar een stukje van 20 km naar het werk waarvan 15 km snelweg, maar juist daar heb je de meeste rijwind en zal de oliekoeler het meest koelen.

Moet je wel een Diversion met oliekoeler hebben....
 
Defineren we dit als mayo?
656cfbcd-a5c9-4a8e-b115-d843d44d319e.jpg
 
Laatste keer dat ik die sludge had, heb ik mijn koppelingsdeksel erag gehaald en de boel schoongemaakt. En het kijkglaasje schoongemaakt zodat je er weer doorheen kunt kijken. Als je je deksel eraf haalt is er geen twijfel mogelijk of je het wel of niet hebt. Vaak zit het ook op je oliedop.
 
Laatste keer dat ik die sludge had, heb ik mijn koppelingsdeksel erag gehaald en de boel schoongemaakt. En het kijkglaasje schoongemaakt zodat je er weer doorheen kunt kijken. Als je je deksel eraf haalt is er geen twijfel mogelijk of je het wel of niet hebt. Vaak zit het ook op je oliedop.
Onderkant oliedop of glaasje zegt genoeg, maar ik zou zeggen geen mayo maar meer olie waar vocht bij zit, die van mij lekt ook een druppel uit de afvoer.
 
Het is ook een natte zooi achter het luchtfilterhuis, bij de carbs. Een nieuwe woonwerk motor op de kop getikt, nu kijken of we dit weer goed krijgen.
 
Het is ook een natte zooi achter het luchtfilterhuis, bij de carbs. Een nieuwe woonwerk motor op de kop getikt, nu kijken of we dit weer goed krijgen.

Ik heb nog een halve 900 in onderdelen in de schuur liggen, dus mocht je gebreken tegenkomen heb ik misschien wat liggen
 
Dag, Mijn Xj600s heeft na zijn winterslaap last van slecht starten. Vaak moet ik wel 3 á 4 keer proberen om de motor draaiend te krijgen. Als ik daarna direct gas geeft slaat de motor ook af. Als ik 'm een tijdje (5min) stationair laat lopen en daarna ga rijden, is er eigenlijk niks aan de hand. Voor zijn winterslaap had de Xj600s hier geen last van. Wat kan dit zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan