Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Heren (en dames?), ik heb 2 vragen over de Diversion (600 '94) van mijn vriendin.
Als eerste start de motor soms niet. De rode olie lamp gaat wel branden als je de knop indrukt dus aan de startknop ligt het volgens mij niet (lees verhalen over corrosie achter de knoppen). Ik hoor wel een klik aan de achterkant maar de startmotor draait niet. Bij een 2e of 3e poging gaat de startmotor wel draaien. Ik heb daardoor een vermoeden dat het startrelais kapot (aan het gaan) is. Of is er een ander bekend probleem bij de Diversion waar het aan kan liggen?
Maar eens zoeken naar een gebruikte want hoorde bij MotoPort dat een nieuwe 78€ is.

Dan een 2e vraag. De motor maakt een enorm rammelend geluid tijdens het rijden. Nu heb ik de oorzaak terug kunnen vinden aan de 2 roostertjes die aan weerskanten van de topkuip bevestigd zitten. Die zitten met 4 plastic houders op plek waar schijnbaar ruimte in gekomen is. Ik kan ook niets aandraaien ofzo. Bekend issue?
Wat is aan te raden? Kan ze er ook af slopen. Volgens mij hebben ze geen functioneel effect.

Het gaat dan om nummer 29/30/31 van onderstaande link.

Accu of startmotor is waarschijnlijker. Ik zou met een multimeter meten of 'ie verbinding maakt. Daarmee kan je het relais uitsluiten.
 
Gefeliciteerd! Mooie fiets :t Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst!
Originele Yamaharuit? Ik had destijds op mijn Div 900 ook een hoge ruit maar die was toch anders, niet van die zijvleugels eraan.

Thanks! Zo hoog vind ik die ruit nu ook weer niet, heb wel hogere gezien. Of hij origineel is weet ik niet. Voorlopig eerst maar eens rijden en kijken of hij bevalt :)
 
Als het lukt probeer ze met een tang aan de achterkant vast te houden, de kans is dat als je ze gelijk vervangt voor nieuwe (dealer erg duur! bij Bolski.nl goedkoper of Louis, maar op Ebay.co.uk nog steeds het goedkoops) je gelijk van de rammel af bent.
Zit te denken aan een boutje met tegenmoer, en dan eruit trekken. Vaseline maakt rubber (helaas blijvend) zacht.
 
Zit te denken aan een boutje met tegenmoer, en dan eruit trekken. Vaseline maakt rubber (helaas blijvend) zacht.
Nogmaals: NIET trekken!!, maar duwen, zoals ik een pagina eerder al meldde.
Als ik op rawlplug google kom ik alleen plastic muurpluggen tegen, ze heten echt een wellnut en de maat die hier gebruikt wordt is M5.
 
Nogmaals: NIET trekken!!, maar duwen, zoals ik een pagina eerder al meldde.
Als ik op rawlplug google kom ik alleen plastic muurpluggen tegen, ze heten echt een wellnut en de maat die hier gebruikt wordt is M5.
Maar: even belangrijk: krijg ik mijn cockpit dus op deze manier los ?
 
Maar: even belangrijk: krijg ik mijn cockpit dus op deze manier los ?
Ja. Schroevendraaier er in en zachtjes doordrukken. Dan kan je daarna het plastic frame er af tillen. Dan zal je zien dat de wellnuts behoorlijk vervormt zijn. Met nieuwe zal je minder last hebben van trillingen.
Bij de 900 heb je er zeker 10 nodig. Hoeveel het er zijn bij de 600 weet ik niet.
 
Ja. Schroevendraaier er in en zachtjes doordrukken. Dan kan je daarna het plastic frame er af tillen. Dan zal je zien dat de wellnuts behoorlijk vervormt zijn. Met nieuwe zal je minder last hebben van trillingen.
Bij de 900 heb je er zeker 10 nodig. Hoeveel het er zijn bij de 600 weet ik niet.
Nou; heb ze doorgedrukt, maar dat hardplastic zwarte deel zit nog steeds muurvast.... Lengte van die rawlnuts/zwelmoeren is ± 14mm.
wat nu te doen?
 
Dag allen, onlangs in bezit van een diversion 900 waar ik woon/werk mee rijdt (voornamelijk snelweg). Het viel me op dat rond de 260km het lampje van de tank begon te branden en ik er voor 17 liter brandstof moest tanken. De vraag is eigenlijk wat ik eventueel nog safe kan rijden op de reserve? Kan ik hierbij het simpele rekensommetje hanteren van 1:15? Dus 6.5 liter keer 15 is 90 km? Het verbruik lijkt me best hoog. Hoe is dat voor anderen?

Een 900 is geen zuinige motor, 1:15 is volgens mij redelijk gemiddeld, dat reed ik er ook altijd mee. Mijn brandstofmeter was (zoals bij vele Div's) kapot, dus ik reed altijd op de dagteller. Mijn Woon-werk is precies 150km per dag dus ik tankte om de dag of bij 300km. Dan ging er meestal zo rond de 18 liter in. Het lampje (dat werkte nog wel) brandde dan meestal nog net niet. Soms als het bv hard waaide of als ik wat harder had gereden dan ging hij net voor tanken wel aan. Ik heb hem 1x tot duwen aan toe leeg gereden, dat was bij 360km.

Ik zou gewoon safe gaan en rond de 300km gaan tanken, of een keer een jerrycan met een paar liter benzine meenemen en kijken hoe ver je komt.
 
Hoi Frazer, dank voor je antwoord. Ik ga eens kijken of ik door kan rijden tot bijv 300 km. Is het bij een diversion noodzakelijk om eventueel een brandstofkraantje op de reservetank om te zetten zodra een lampje brand?
 
Een 900 is geen zuinige motor, 1:15 is volgens mij redelijk gemiddeld, dat reed ik er ook altijd mee. Mijn brandstofmeter was (zoals bij vele Div's) kapot, dus ik reed altijd op de dagteller. Mijn Woon-werk is precies 150km per dag dus ik tankte om de dag of bij 300km. Dan ging er meestal zo rond de 18 liter in. Het lampje (dat werkte nog wel) brandde dan meestal nog net niet. Soms als het bv hard waaide of als ik wat harder had gereden dan ging hij net voor tanken wel aan. Ik heb hem 1x tot duwen aan toe leeg gereden, dat was bij 360km.

Ik zou gewoon safe gaan en rond de 300km gaan tanken, of een keer een jerrycan met een paar liter benzine meenemen en kijken hoe ver je komt.
Een div900 is niet altijd een zuinige motor, maar 1:15 is toch niet bepaald gemiddeld. 1:18-1:19 is meer voorkomend als gemiddeld, erg rustige toerrijders halen regelmatig 1:21 of beter.
 
Maak eens een foto voor mij, dan weet ik welk plastic ding, ik gok die kap over je dashboard....
deze zit dus nog steeds muurvast....
 

Bijlagen

  • DSCI0537.JPG
    DSCI0537.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan