Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Dagelijks woon-werk verkeer, 20 km enkele reis waarvan 15 km snelweg. Motorolie is schoon, zit geen sludge in.
Toch verdenk ik deze afstand. De olie heeft te weinig tijd om echt op temperatuur te komen zeker nu, zit er genoeg olie in tot bovenste streepje?

Vooral op de snelweg duurt het bij mij erg lang nu in deze tijd voordat ik met mijn temperatuur olievuldop op 60 graden zit....
 
Toch verdenk ik deze afstand. De olie heeft te weinig tijd om echt op temperatuur te komen zeker nu, zit er genoeg olie in tot bovenste streepje?

Vooral op de snelweg duurt het bij mij erg lang nu in deze tijd voordat ik met mijn temperatuur olievuldop op 60 graden zit....
Ik rij met de BMW al jaren een vergelijkbare afstand woonwerk, 22 km waarvan 13 snelweg, maar heb dergelijke problemen (nog) niet gehad.
 
Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden...
1616169775890.png
 
Vandaag tijdens de woonwerk route toch aan de start weer een toerenteller die een aantal maal wijkt naar 10000 rpm. Dit hield echter wel na 5 min op. Kees, weet jij nog hoe het probleem er bij jou uitzag? Week de toerenteller continue uit of stopte dit na een gegeven moment? Motorisch merk ik overigens niks. Start en loopt prima ook de gasrespons is niks op aan te merken.
Goedemorgen,

Diversion900 uit 2000 reed zonder problemen maar gaf storing aan middels verspringen toerental (3 standen), gasklepsensor vervangen probleem opgelost. Daarna een keer rijden zonder problemen maar weer een verspringend toerental (2 standen) veroorzaakt door slechte accu. Nieuwe accu probleem opgelost.

Gisteren merkte ik dat cilinder 3 niet of deels meeloopt. Bij optrekken merk je het niet bij volle toeren en uitaatbocht kan ik gewoon aanraken zo lauw is deze. Ga eerst bougies vervangen en inlaatrubbers checken. Suggesties?

Ben nieuw op forum en rijd met veel plezier op Diversion 900 uit 2000. Gekocht in 2016 met 6500km!! en staat nu op 117000.

Alvast bedankt voor reactie.

Robert
 
Goedemorgen,

Diversion900 uit 2000 reed zonder problemen maar gaf storing aan middels verspringen toerental (3 standen), gasklepsensor vervangen probleem opgelost. Daarna een keer rijden zonder problemen maar weer een verspringend toerental (2 standen) veroorzaakt door slechte accu. Nieuwe accu probleem opgelost.

Gisteren merkte ik dat cilinder 3 niet of deels meeloopt. Bij optrekken merk je het niet bij volle toeren en uitaatbocht kan ik gewoon aanraken zo lauw is deze. Ga eerst bougies vervangen en inlaatrubbers checken. Suggesties?

Ben nieuw op forum en rijd met veel plezier op Diversion 900 uit 2000. Gekocht in 2016 met 6500km!! en staat nu op 117000.

Alvast bedankt voor reactie.

Robert
Bougies, bobine, carbs zou allemaal kunnen.
 
Gisteren merkte ik dat cilinder 3 niet of deels meeloopt. Bij optrekken merk je het niet bij volle toeren en uitaatbocht kan ik gewoon aanraken zo lauw is deze. Ga eerst bougies vervangen en inlaatrubbers checken. Suggesties?
Je zult inderdaad eerst moeten weten wat het probleem is; geen brandstof? Geen vonk?
 
Bedankt voor snelle reacties. Vonken waren er wel en tank gevuld met E5. Zojuist tank er af gehaald om beter te kunnen kijken naar inlaatrubbers en bleek dat stekkertje bobine van cilinder 3 niet geheel aangedrukt was. Beetje WD40 aandrukken en probleem lijkt opgelost. Uitlaatbocht cilinder 3 wordt ook lekker warm. Niet kunnen rijden maar zoals gezegd alles wordt warm en drie cilinder roffelend geluid is weg.
 
Iemand ervaring met de nieuwe Bridgestone BT46 banden onder de div? Ik heb nu een setje bt45 erop liggen, waarvan de achterband versleten is.
Ik twijfel tussen de BT46 en de Michellin Pilot Active, maar weet niet of deze te combineren is met een BT45 voorband.

De oude achterband is ook wel erg vierkant geworden. Zijn dit geen dual compound banden? En wat zijn de meningen over de duurdere Continentaal banden, zoals de ContiAttack 3? Ben erg benieuwd! Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de nieuwe Bridgestone BT46 banden onder de div? Ik heb nu een setje bt45 erop liggen, waarvan de achterband versleten is.
Ik twijfel tussen de BT46 en de Michellin Pilot Active, maar weet niet of deze te combineren is met een BT45 voorband.

De oude achterband is ook wel erg vierkant geworden. Zijn dit geen dual compound banden? En wat zijn de meningen over de duurdere Continentaal banden, zoals de ContiAttack 3? Ben erg benieuwd! Thanks!
Lekker Michelin pilot nemen! Ik reed ook altijd bt maar nu pa en rijdt zoveel beter
 
Iemand ervaring met de nieuwe Bridgestone BT46 banden onder de div? Ik heb nu een setje bt45 erop liggen, waarvan de achterband versleten is.
Ik twijfel tussen de BT46 en de Michellin Pilot Active, maar weet niet of deze te combineren is met een BT45 voorband.

De oude achterband is ook wel erg vierkant geworden. Zijn dit geen dual compound banden? En wat zijn de meningen over de duurdere Continentaal banden, zoals de ContiAttack 3? Ben erg benieuwd! Thanks!
Ik heb al jaren naar volle tevredenheid de Michelin Pilot 4, meerdere sets ervan gehad. Er is nu ook een Michelin Pilot 5, ook daar zijn de berichten lovend over.🏍🐭
 
Ik heb al jaren naar volle tevredenheid de Michelin Pilot 4, meerdere sets ervan gehad. Er is nu ook een Michelin Pilot 5, ook daar zijn de berichten lovend over.🏍🐭
 

Bijlagen

  • IMG_20200520_155504.jpg
    IMG_20200520_155504.jpg
    274 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20200520_155449.jpg
    IMG_20200520_155449.jpg
    260,1 KB · Weergaven: 11
Dat ziet er erg goed uit!
Zijn ze te combineren met een bt45 voorband of is dat niet aan te raden voor het bochtenwerk en regen?
 
Ik heb al jaren naar volle tevredenheid de Michelin Pilot 4, meerdere sets ervan gehad. Er is nu ook een Michelin Pilot 5, ook daar zijn de berichten lovend over.🏍🐭
Is dit een andere bandenmaat dan standaard? De pilot Road 4 en Road 5 kan ik niet vinden voor de standaard maat namelijk.
 
Aha top!
Ik zie het @motormuisie , jij hebt een 900! Die slikt andere banden.
Ik heb alleen de keuze uit de Michellin Pilot Active, Road Classic's, BT45 en BT46
 
Beste Diversionisten, ik heb nog een tank van een zwarte 900 staan, mag gratis afgehaald worden. Heeft uiteraard wel wat gebruikssporen en de vlotter werkt niet, maar voordat ik hem in de oud ijzerbak gooi is er hier misschien nog iemand die hem wil hebben?

Wel zelf ophalen, want ivm met benzineresten ga ik hem niet verzenden.

IMG_20210227_104604.jpg


IMG_20210227_104614.jpg
 
Mooie kleur, en bijna hetzelfde kenteken MS38TL is die van mij... Maar dat had ik al een keer gebeld volgens mij.

Ik ga zo ff rondje doen
Ja vind ik ook! Heb ook een auto gekocht in BRG 😝 Zo passen ze goed bij elkaar haha!

Had je inderdaad al eens verteld, blijft wel leuk dat ze bijna hetzelfde kenteken hebben 😀
 
Ja vind ik ook! Heb ook een auto gekocht in BRG 😝 Zo passen ze goed bij elkaar haha!

Had je inderdaad al eens verteld, blijft wel leuk dat ze bijna hetzelfde kenteken hebben 😀
En dezelfde kleur....

Vandaag even led verstralers op de plek van de knipperlichten geplaatst, wat een berg licht, alleen trillen ze best wel, die beugel onder de koplamp is meer geschikt voor niet zware knippers.

IPV de knipperlichten nu spiegels met ingebouwde knippers.
 

Bijlagen

  • IMG_20210331_081420.jpg
    IMG_20210331_081420.jpg
    156,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210331_081430.jpg
    IMG_20210331_081430.jpg
    173,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210331_081431.jpg
    IMG_20210331_081431.jpg
    167,4 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210331_081443.jpg
    IMG_20210331_081443.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan