Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 54

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor t uitgebreide antwoord.

Had bij t onderhoud in januari al aangegeven dat ik naar t circuit ging. Daarbij hebben ze ook al aangegeven dat de remmerij ruim voldoende is.

Heb originele uitlaten geregeld dus db zal geen probleem moeten zijn. Banden laat ik dan ook voor wat t is.

En ik kies dan toch om naar de vering specialist te gaan. Ga toch niet alleen en weet dan zeker dat t goed zal zijn. Kan er gelijk een mooi ritje achteraan plakken.

Voor de rest hoop ik op een mooie dag en bedankt voor de tips.

Ik ga naar Mettet. Is niemand van de groep nog geweest dus we zullen t allemaal moeten verkennen.
Ben ook fan van mettet, klein maar leuk circuit in dezelfde categorie als croix maar dan veel leuker. Alleen opletten in de snelle rechter dat je banden goed warm zijn, beruchte bocht inmiddels. Oh ja, let wel even op je bandenspanning. Pipo's moeten ook op circuit vrij hoog staan dacht ik, voor en achter 2.5.
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem van de R1...

20140227_102522aangepast_zps0dd0463d.jpg


20140227_104337aangepast_zps680d4439.jpg


De connector die het dashboard en koplampen (en raw) verbind met de accu heeft een verbrand contactpuntje. Hierdoor is er maar af en toe contact waardoor het grootste deel van de tijd de koplampen niet werken en de raw- en grootlichtlampjes op het dashboard aan staan.

Volgens het Amerikaanse R1 forum is dit op te lossen door een deutsche connector aan te sluiten :

DEUTSCH.JPG


Weet iemand waar ik een dergelijke aftermarket connector kan kopen? De enige distributeur van dit merk zit in alphen aan de rijn maar hun email adres werkt niet...

Details : rechthoekig stopcontactje met 12 contactpuntjes.
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem van de R1...

[afbeelding]

[afbeelding]

De connector die het dashboard en koplampen (en raw) verbind met de accu heeft een verbrand contactpuntje. Hierdoor is er maar af en toe contact waardoor het grootste deel van de tijd de koplampen niet werken en de raw- en grootlichtlampjes op het dashboard aan staan.

Volgens het Amerikaanse R1 forum is dit op te lossen door een deutsche connector aan te sluiten :

[afbeelding]

Weet iemand waar ik een dergelijke aftermarket connector kan kopen? De enige distributeur van dit merk zit in alphen aan de rijn maar hun email adres werkt niet...

Details : rechthoekig stopcontactje met 12 contactpuntjes.

of de contacten met meeste corrosie 1 op 1 doorverbinden. Weet iemand of je zo'n stekker makkelijk zelf kan aansluiten of is het allemaal soldeer werk?
 
Laatst bewerkt:
De bedrading zit in de connector zelf vastge... soldeerd? In ieder geval niet met schroeven. Dus ik denk dat ik ook nieuwe bedrading moet leggen (da's niet zo'n probleem, kost wat extra tijd) als we toch bezig zijn. Zou ook wel een hoesje om de bedrading en stekkertjes willen vouwen om het waterdicht te maken...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie! De vraag over de koplampen had ik al neergelegd bij de verkoper, en die zei dat de dealer de motor toendertijd geimporteerd had, en deze dus ook ingevoerd had. Met de huidige problemen was deze zonder problemen door de keuring gekomen, en ik naam aan dat de RDW daar wel aandacht aan besteed bij voertuigen vanuit Engeland?

Volgens mij keurt de RDW met engelse koplampen gewoon goed hoor.

Ik heb ooit een VFR400R gehad en die bestaan alleen voor de Japanse markt dus kon er ook geen "rechtse" koplampen voor kopen
(in japan rijden ze ook links)

Ik vond het vrij irritant eerlijk gezegd. Zeker net de ene keer dat ik in het donker nog over een dijkje moet aangezien je normaal de koplampen dan wat lager hebt staan.
 
Bekend probleem van de R1...

[afbeelding]

[afbeelding]

De connector die het dashboard en koplampen (en raw) verbind met de accu heeft een verbrand contactpuntje. Hierdoor is er maar af en toe contact waardoor het grootste deel van de tijd de koplampen niet werken en de raw- en grootlichtlampjes op het dashboard aan staan.

Volgens het Amerikaanse R1 forum is dit op te lossen door een deutsche connector aan te sluiten :

[afbeelding]

Weet iemand waar ik een dergelijke aftermarket connector kan kopen? De enige distributeur van dit merk zit in alphen aan de rijn maar hun email adres werkt niet...

Details : rechthoekig stopcontactje met 12 contactpuntjes.

Hebben ze niks bij een automaterialenzaak?

Je zou ook de stekkers kunnen nemen die tot in de jaren 90 standaard op motorfietsen zaten. In de handel heten ze vaak Japanse of honda stekkers. Maar ze zaten ook op mijn yamaha van 1997 hoor :)

Die gaan van 2 tot 6 polig, en kun je zelf solderen en in elkaar klikken.

Hier een voorbeeld (eerste hit op google)
Honda Connectors 2.8 mm
 
Volgens mij keurt de RDW met engelse koplampen gewoon goed hoor.

Ik heb ooit een VFR400R gehad en die bestaan alleen voor de Japanse markt dus kon er ook geen "rechtse" koplampen voor kopen
(in japan rijden ze ook links)

Ik vond het vrij irritant eerlijk gezegd. Zeker net de ene keer dat ik in het donker nog over een dijkje moet aangezien je normaal de koplampen dan wat lager hebt staan.

paar jaar geleden een r1 uit engeland ingevoerd. deze werd door de rdw afgekeurd op de koplampen. heb toen nog een andere koplamp gekocht en erin gezet. ging om een 2007.

maar handelaren doen t vaak op een andere manier. andere koplamp erin, keuren bij rdw en ouwe lamp er weer in.
 
Middag allemaal,

Na me vakantie maar verder wezen sleutelen aan de R1 ivm een versnellingsbak revisie. Ik heb laatst het blok open getrokken en de assen met tandwielen naar de motorzaak gebracht. Bij nadere inspectie was het verstandiger om alle tandwielen te vervangen, dus alle onderdelen maar besteld. Moet zeggen dat het wel een duur geintje is. Voor de onderdelen was ik bijna 1500 eu kwijt. Daar zit bij alle tandwielen, drie schakelvorkjes en alle andere kleine onderdelen zoals o-ringen, pakkingen en een lager. Nu is het wachten op de tandwielen maar dit kan tot twee weken duren in geval ze uit japan moeten komen. Als ik alles terug heb zal ik wat foto's plaatsen vd opbouw. Het gaat om een 02-03 R1. Voor degene die in de toekomst een revisie moeten doen dit is echt een prijzige ingreep als je je motor naar de dealer brengt kan je zeker rekenen op een bedrag 2500+, het ligt er ook aan hoeveel tandwielen er vervangen worden. Ik heb ervoor gekozen alles te vervangen aangezien het blok nu toch open ligt.

@Menso ik heb het probleem met die stekker ook gehad ik heb de stekker eruit gehaald en alles 1 op 1 doorverbonden en gesoldeerd en met krimpkous geisoleerd.
 
Was er geen goede ruil bak te vinden?

Alle tandwielen vervangen?
Meestal zijn het de 1e en 2e versnelling + schakelvork.....
 
Volgens mij keurt de RDW met engelse koplampen gewoon goed hoor.

Ik heb ooit een VFR400R gehad en die bestaan alleen voor de Japanse markt dus kon er ook geen "rechtse" koplampen voor kopen
(in japan rijden ze ook links)

Ik vond het vrij irritant eerlijk gezegd. Zeker net de ene keer dat ik in het donker nog over een dijkje moet aangezien je normaal de koplampen dan wat lager hebt staan.
Maat van me heeft vorige maand nog motor ingevoerd. De koplamp is zowat het enige wat ze juist nog wel controleren, samen met controle blok en frame nummer.
 
Laatst bewerkt:
Was er geen goede ruil bak te vinden?

Alle tandwielen vervangen?
Meestal zijn het de 1e en 2e versnelling + schakelvork.....
Bij mij was het tweede, derde en vijfde versnelling en schakelvork. Vriend van me had toevallig net een blok voor 7 tientjes gekocht dus een deel van de onderdelen kwam daar uit en ander deel nieuw. Is inderdaad duur grapje.
 
Was er geen goede ruil bak te vinden?

Alle tandwielen vervangen?
Meestal zijn het de 1e en 2e versnelling + schakelvork.....

Bij de mijne 2e en 3e vewrsnelling + schakelvork. (2003)
Ik had zelf het blok uitgebouwd.
Ik was voor +/- € 500,- klaar.
 
Was er geen goede ruil bak te vinden?

Alle tandwielen vervangen?
Meestal zijn het de 1e en 2e versnelling + schakelvork.....

Ik heb niet gekeken naar tweedehands spul, maar nu is alles nieuw en weet ik dat alles goed is. Die motor ga ik voorlopig toch niet weg doen en nu kan ik de komende jaren zonder probleem verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan