Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 54

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb "op straat" gewoon de voorgeschreven spanning.
In mijn geval 2.5 voor en 2.9 achter

Als ie het circuit op gaat, dan laat ik ze aflopen tot 2.2 voor en 2.5 achter.
Je merkt gauw genoeg als ze te hard zijn... in mijn geval ging 'ie tijdens een serieus rondje afgelopen zomer (33 graden) achter "smeren". Daaronder was de band aardig blauw geworden :P
 
Laatst bewerkt:
Een maat van me rijdt ook op die Pirelli's en ze hebben inderdaad een flinke tijd nodig om warm te worden, maar daarna plakken ze wel fantastisch volgens hem..

Iemand trouwens een idee wat een goede banden spanning is voor sportief rijden?

2.9/2.5

en als je tussen je oren meer zekerheid nodig hebt haal je er 0.2 vanaf ofzo, niet dat 't veel uitmaakt..

banden gaan eerder smeren wanneer je ze zachter zet dus daarvoor moet je 't niet doen..
 
Ik heb "op straat" gewoon de voorgeschreven spanning.
In mijn geval 2.5 voor en 2.9 achter

Als ie het circuit op gaat, dan laat ik ze aflopen tot 2.2 voor en 2.5 achter.
Je merkt gauw genoeg als ze te hard zijn... in mijn geval ging 'ie tijdens een serieus rondje afgelopen zomer (33 graden) achter "smeren". Daaronder was de band aardig blauw geworden :P


Helemaal top! Ga ze gelijk op pompen voor zondag, dat wordt het eerste ritje met mijn nieuwe motor na mijn crash.. Ben benieuwd hoe dat gaat :+
 
Update:

Motor staat nog steeds bij de monteur.
Ze kunnen nog steeds niks vinden!
Volgen monteur is hij uitgelezen,en gaf geen storing aan.
Wel heb ik zelf gezien dat er veel roest op de bougies zat,op het schroefdraad zeg maar.
Zou dit de reden kunnen zijn?

Pff zit al op de nodige honderden euros aan uurloon,hoop dat ze het vinden.


Moest ook nog denken aan injectie,misschien zo,n reinigings-busje erin gooien?

Update:

Motor nog steeds niet gemaakt,terwijl nu wel de oorzaak bekend is.
volgens de monteur waren de roest op de bougies de oorzaak.

echter ben ik mijn motor nu al bijna 14 dagen kwijt en heeft die zijn beurt nog steeds niet gehad.
Maar nu het volgende: ik moet nu in totaal tussen de 450/500 euro aftikken,terwijl de beurt ongeveer 200 euro kost.

dus 300 euro extra wat naar mijn mening voorkomen had kunnen worden als ze eerst eens bij de basis waren begonnen ( bougies ).Ook kon ik geen uitdraai krijgen van het uitlezen,daar dit niet mogelijk is bij dit bouwjaar ( 2004 ).
Ben onderhand wel 4 keer langs geweest en elke keer was de monteur aan een andere motor bezig.

Ben ik nou terecht geïrriteerd of is dit normaal?
 
Laatst bewerkt:
Update:

Motor nog steeds niet gemaakt,terwijl nu wel de oorzaak bekend is.
volgens de monteur waren de roest op de bougies de oorzaak.

echter ben ik mijn motor nu al bijna 14 dagen kwijt en heeft die zijn beurt nog steeds niet gehad.
Maar nu het volgende: ik moet nu in totaal tussen de 450/500 euro aftikken,terwijl de beurt ongeveer 200 euro kost.

dus 300 euro extra wat naar mijn mening voorkomen had kunnen worden als ze eerst eens bij de basis waren begonnen ( bougies ).Ook kon ik geen uitdraai krijgen van het uitlezen,daar dit niet mogelijk is bij dit bouwjaar ( 2004 ).
Ben onderhand wel 4 keer langs geweest en elke keer was de monteur aan een andere motor bezig.

Ben ik nou terecht geïrriteerd of is dit normaal?
Waar ben je geweest dan? En een monteur die praat over roest op de bougies? Kan me er niet zoveel bij voorstelen, behalve dat het aan de buitenkant zit. En dat zou dan volgens mij niet ervoor moeten zorgen dat de motor uitvalt en voor die rare dashbord perikelen..... Ik zou het er iig niet mee eens zijn :N
 
Vandaag nieuwe rotor gemonteerd en wat foto's gemaakt...

Hoe een rotor er uit moet zien

mo8OfIrzOXK88PZenlhu6Rw.jpg


Hoe mijn rotor eruit zag

20140308_122549aangepast_zpscec9e2eb.jpg


En de dynamo met de restjes van de magnetische plaatjes

20140301_122104aangepast_zps6b7f48e0.jpg


De ingewanden van een R1 wanneer je de dynamo en rotor verwijderd

20140308_115719aangepast_zps5cc62a40.jpg



Dus nadat alles gezegd en gedaan is effe gestart en hij doet et! Accu geeft goede spanning aan, foutcode verdwenen, loopt als een zonnetje. Testritje gemaakt en knallen maar! Heb effe goed aan het gas gehangen vandaag in de Schipholtunnel, hhmmmmmm lekker zeg, dat was lang geleden. Ben weer helemaal happy!

De oorzaak was dus niet de spanningsregelaar maar de rotor (behuizing vd dynamo) en dat is kennelijk een zwak punt van de 2004-2008 R1.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nieuwe rotor gemonteerd en wat foto's gemaakt...

Hoe een rotor er uit moet zien

[afbeelding]

Hoe mijn rotor eruit zag

[afbeelding]

En de dynamo met de restjes van de magnetische plaatjes

[afbeelding]

De ingewanden van een R1 wanneer je de dynamo en rotor verwijderd

[afbeelding]


Dus nadat alles gezegd en gedaan is effe gestart en hij doet et! Accu geeft goede spanning aan, foutcode verdwenen, loopt als een zonnetje. Testritje gemaakt en knallen maar! Heb effe goed aan het gas gehangen vandaag in de Schipholtunnel, hhmmmmmm lekker zeg, dat was lang geleden. Ben weer helemaal happy!

De oorzaak was dus niet de spanningsregelaar maar de rotor (behuizing vd dynamo) en dat is kennelijk een zwak punt van de 2004-2008 R1.

goed bezig!! weet wie ik moet benaderen als t bij mij ook keer nodig is ;-)

wat een dag vandaag!! vanmorgen om 9 uur zat ik al op de fiets.. damnnn wat was het koud op de snelweg!! heeft nog uren geduurd voordat ik weer me normale temperatuur had bereikt haha..

had om 10 uur afspraak bij powerpoint in tiel. ding is afgesteld, en rijdt als eeeeen malle!!!! zal vandaag of morgen ff een uitdraai plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even tandwiel kapje eraf gehaald, en het is één grote zwarte vet bende. Iemand een tipje hoe je dat het makkelijkste weer blinked krijgt??
 
De grootste klonten troep gewoon met de hand en een keukenpapiertje eruit scheppen. De restjes doe je met keukenpapiertje en wasbenzine, dan wordt t gewoon poetsen. Als je daar te lui voor bent gebruik je SDOC100 totaal reiniger *O* Als je een compressor hebt met vloeistofreservoir spuit dan vul je die met wasbenzine en spuiten maar. Vergeet niet de ketting en het tandwiel opnieuw in de smeer te zetten na afloop :Y
 
Mmm moet eerst werken morgenochtend, zal morgen middag is even kijken. De grote klompen had ik idd al met de vinger weg gehaald.
 
goed bezig!! weet wie ik moet benaderen als t bij mij ook keer nodig is ;-)

wat een dag vandaag!! vanmorgen om 9 uur zat ik al op de fiets.. damnnn wat was het koud op de snelweg!! heeft nog uren geduurd voordat ik weer me normale temperatuur had bereikt haha..

had om 10 uur afspraak bij powerpoint in tiel. ding is afgesteld, en rijdt als eeeeen malle!!!! zal vandaag of morgen ff een uitdraai plaatsen

Ja heerlijk hè! Ennuuhhh, waar blijven die waarden? })
 
je ziet in iedergeval bij iedereen die dip terugkomen bij de 6000 toeren.

zit wel een groot verschil tussen de banken zo te zien :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan