Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 54

Status
Niet open voor verdere reacties.
'Murica...

full
 
Heren,

Ik ga aankomende week bij een R1 '98 met 36000km op de teller kijken. Zijn er nog specifieke problemen met deze motor? Ik kwam met de zoekfucntie uit op slechte klepgeleiders. Deze zouden al snel veel speling krijgen waardoor het blok gaat tikken?

Zijn er nog meer bekende problemen? En als de motor tikt is dat dan reden om m te laten staan of kan je er probleemloos mee rond rijden?
 
Heren,

Ik ga aankomende week bij een R1 '98 met 36000km op de teller kijken. Zijn er nog specifieke problemen met deze motor? Ik kwam met de zoekfucntie uit op slechte klepgeleiders. Deze zouden al snel veel speling krijgen waardoor het blok gaat tikken?

Zijn er nog meer bekende problemen? En als de motor tikt is dat dan reden om m te laten staan of kan je er probleemloos mee rond rijden?
Tikken is laten staan. Tevens tweede versnelling is gevoelig punt en ze lusten slokje olie. Als je één zoekt met gereviseerde versnellingsbak en geen last van de bekende tik, dan weet ik nog wel een mooie voor je staan :Y
 
Tikken is laten staan. Tevens tweede versnelling is gevoelig punt en ze lusten slokje olie. Als je één zoekt met gereviseerde versnellingsbak en geen last van de bekende tik, dan weet ik nog wel een mooie voor je staan :Y

Thx voor de reactie *D Komt die tik als het blok warm is, of is de tik er al bij een koude motor?

En ik kan er nu een kopen voor een kleine €2600 met minder dan 40k op de klok. Leek me best een scherpe deal.
 
Thx voor de reactie *D Komt die tik als het blok warm is, of is de tik er al bij een koude motor?

En ik kan er nu een kopen voor een kleine €2600 met minder dan 40k op de klok. Leek me best een scherpe deal.
Ik heb het nog maar 1 keer gezien en dat was bij koude motor. Is nette prijs afhankelijk van de staat. Let wel, op 40 dkm moeten kleppen gesteld worden.
 
Heren,

Ik ga aankomende week bij een R1 '98 met 36000km op de teller kijken. Zijn er nog specifieke problemen met deze motor? Ik kwam met de zoekfucntie uit op slechte klepgeleiders. Deze zouden al snel veel speling krijgen waardoor het blok gaat tikken?

Zijn er nog meer bekende problemen? En als de motor tikt is dat dan reden om m te laten staan of kan je er probleemloos mee rond rijden?

Fijne motor hoor. Ik heb er ook een aantal jaar met veel plezier om rond gereden. Geen gekke problemen tegen gekomen.
Olieverbruik liep op een gegeven moment wel op. Volgens mij veroorzaakt door slechte klepgeleiders inderdaad.
Je zou op voorhand eens kunnen informeren wat vervanging daarvan kost. Olieverbruik wordt op een gegeven moment wel irritant. Bij een trip naar het buitenland ging een fles olie mee.....
 
Mogguh!

Ik ben onlangs van 16 weer naar 17 gegaan bij mijn 07. Je top snelheid ligt een stuk lager, maar man man wat een trekken zeg :o Vol gas optrekken in de eerste paar versnellingen is er dan niet meer bij, omdat het wiel omhoog gaat.
Ik kon er totaal niet aan wennen in ieder geval, heb er dus nu ook het originele tandwiel weer opzitten. Dat rijdt een stuk rustiger :+
 
Zaterdag lekker aan het rijden geweest over de Veluwe. Halverwege ff bakkie gedaan bij een motorzaak. Dit jaar toch maar 's vaker doen :)
full
 
Zaterdag lekker aan het rijden geweest over de Veluwe. Halverwege ff bakkie gedaan bij een motorzaak. Dit jaar toch maar 's vaker doen :)[afbeelding]
Afgelopen donderdag ook een rondje Veluwe gedaan met een aantal vrienden, wat een fantastisch weer was het zeg 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan