Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 55

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog 09 rijders aanwezig? Een enkele keer als ik de motor koud start hoor ik een seconde ongeveer een tikje/rateltje is dit de NAKS? Meende daar eens wat over te hebben gehoord.. Hij doet het niet altijd bij een koude motor maar een enkele keer dus.. Graag hoor ik van iemand of dit normaal is of niet...
Hallo Richard,

Ik heb een '09 maar zit vaak in een ander topic.
R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4
Hier is er wel het een en ander over te lezen.
Ook in de voorgaande topic delen trouwens.
Bij mij is ie ook 1x vervangen en bij sommigen al 3x.
Beetje lastig om te zeggen dat jouw "probleem" direct aan de NAKS ligt...
 
Laatst bewerkt:
Hallo Richard,

Ik heb een '09 maar zit vaak in een ander topic.
R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4
Hier is er wel het een en ander over te lezen.
Ook in de voorgaande topic delen trouwens.
Bij mij is ie ook 1x vervangen en bij sommigen al 3x.
Beetje lastig om te zeggen dat jouw "probleem" direct aan de NAKS ligt...

Oh okay nou toch bedankt voor de reactie en ik zal eens kijkenden dat topic :)
 
Zijn er nog mensen die orginele onderdelen nodig hebben voor een Yamaha r1 zgan bwj 2012-2014 facelift. Pm me maar!
 
Bij mijn R1 2009 als je de koppeling intrekt bij stationair toerental rammelt de koppeling wat is dit normaal? Er wordt gezegd van wel motor loopt verder prima schakelt verder ook goed.
 
Helaas post ik dit bericht voor een vriend van me.

zijn motor is vanacht in krommenie (Noord-Holland) gestolen.

betreft een Yamaha r1 2006 bordeaux rood met kenteken MV-BD-28



mocht je deze motor zien staan bel dan naar 0654322897 (Kaj)

thanks!
 
Oke dus het komt meer voor, dit had ik al gehoord als het verder geen kwaad kan heb ik er geen probleem mee.
Weet je toevallig ook wat de modificatie is?
Er is mij ook verteld dat het de kogels zijn van de slipperclutch die je hoort ik weet dus niet of dit zo is het kan ook zo zijn dat de koppeling erg hoog in het blok ligt waardoor er weinig olie op de koppeling komt en dan krijg je het soort Ducati effect van een droge koppeling, waardoor je hem hoort.
 
Oke dus het komt meer voor, dit had ik al gehoord als het verder geen kwaad kan heb ik er geen probleem mee.
Weet je toevallig ook wat de modificatie is?
Er is mij ook verteld dat het de kogels zijn van de slipperclutch die je hoort ik weet dus niet of dit zo is het kan ook zo zijn dat de koppeling erg hoog in het blok ligt waardoor er weinig olie op de koppeling komt en dan krijg je het soort Ducati effect van een droge koppeling, waardoor je hem hoort.
Modificatie is een nieuwe spanner. Ik krijg hem niet onder coulance want ik heb een Engelse.
Of ik heb een klote-dealer......:-)
 
Voor mijn R1 uit '98 ben ik van plan onderstaande Akrapovic demper aan te schaffen. Wie kan mij vertellen of dit een orginele Akrapovic demper is? Waar kan je dat aan zien?

full
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn R1 uit '98 ben ik van plan onderstaande Akrapovic demper aan te schaffen. Wie kan mij vertellen of dit een orginele Akrapovic demper is? Waar kan je dat aan zien?

[afbeelding]

e-nummer en typenr.

Via akrapovic.com kun je zien welk type je voor jouw motor moet hebben.
 
Ik heb de modificatie uitlatenvoeren bij Ahnendorp tuning, mn blok is daar ook onderhanden genomen.
Maar als je contact opneemt en je koppeling erheen brengt of stuurt doet hij het ook wel denk ik.
 
Helaas post ik dit bericht voor een vriend van me.

zijn motor is vanacht in krommenie (Noord-Holland) gestolen.

betreft een Yamaha r1 2006 bordeaux rood met kenteken MV-BD-28

[~[url="http://i.imgur.com/lkGbRXh.jpg"]afbeelding~][/url]

mocht je deze motor zien staan bel dan naar 0654322897 (Kaj)

thanks!

Balen, heb je misschien nog wat specifieke kenmerken zoals krassen of opties die het voor een R1 kenner makkelijker maken...

Zo te zien is deze nog mooi origineel/standaard incl de uitlaten.

Ik zie wel :
-andere handvaten
-pekelschade onderzijde voorvoork? (of is de foto slecht...?)
-ander ruitje(?)
- etc
- etc
 
Voor mijn R1 uit '98 ben ik van plan onderstaande Akrapovic demper aan te schaffen. Wie kan mij vertellen of dit een orginele Akrapovic demper is? Waar kan je dat aan zien?

[afbeelding]
Ik heb dezelfde op me gsxr zat bij me volledige systeem ziet er identiek uit en deze lijkt ook titanium. (hij lijkt me overigens wel ingekort)
full

R1 1998 net in het programma stop politie.

RTL XL

Bij 37:45
Mooie houding hoor en ook aardige hoge hellingshoek voor op een klaverblad!!! Ik zeg die kan best aardig rijden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan