Sideswipe
MF veteraan
Vraagje aan ervaren R1 rijders: kan de P stand (motor op stuurslot en op P) binnen 24 uur je accu dusdanig leeg trekken dat starten niet meer wil?
Ik heb namelijk met mijn nieuwe R1 al drie keer de startkabels moeten grijpen. De eerste accu is vervangen en verdorie bij de nieuwe accu gebeurde me het weer, niet starten. Nu heb ik de accu gemeten en deze heeft geladen netjes 12,8V. Bij lopende motor meet ik 13,8 tot 14,0V, prima dus. Gemeten of er een lekstroom waarneembaar is met behulp van een multimeter maar deze meet 0,0. Dus ik denk dat het door de P stand komt. Iemand ervaring hier mee?
In de afgelopen 19 jaar heb ik één keer een motor (GS500e) in de P stand gezet. Dat was per ongeluk en die was de volgende dag wel leeg. Was wel een oudere accu (dus de status onbekend)
Voor de rest gebruik ik de P-stand nooit. Er branden toch zeker wel 4 lampen continue.
p.s. heb je met de startkabels wel een andere motorfiets accu erbij gebruikt. Als je dit met de auto heb gedaan gaat waarschijnlijk de accu zeker naar de knoppen (heb ik 3 keer gehad en alle drie de keren waren de accu's stuk na een paar weken)