Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 55

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje aan ervaren R1 rijders: kan de P stand (motor op stuurslot en op P) binnen 24 uur je accu dusdanig leeg trekken dat starten niet meer wil?
Ik heb namelijk met mijn nieuwe R1 al drie keer de startkabels moeten grijpen. De eerste accu is vervangen en verdorie bij de nieuwe accu gebeurde me het weer, niet starten. Nu heb ik de accu gemeten en deze heeft geladen netjes 12,8V. Bij lopende motor meet ik 13,8 tot 14,0V, prima dus. Gemeten of er een lekstroom waarneembaar is met behulp van een multimeter maar deze meet 0,0. Dus ik denk dat het door de P stand komt. Iemand ervaring hier mee?


In de afgelopen 19 jaar heb ik één keer een motor (GS500e) in de P stand gezet. Dat was per ongeluk en die was de volgende dag wel leeg. Was wel een oudere accu (dus de status onbekend)

Voor de rest gebruik ik de P-stand nooit. Er branden toch zeker wel 4 lampen continue.

p.s. heb je met de startkabels wel een andere motorfiets accu erbij gebruikt. Als je dit met de auto heb gedaan gaat waarschijnlijk de accu zeker naar de knoppen (heb ik 3 keer gehad en alle drie de keren waren de accu's stuk na een paar weken)
 
Voor de R1 2004/2006 rijders........,

Mar1tin in "Garage/zolder opruiming 2015, R1, RSV4, ..."



Inmiddels ook te koop maar nog niet op de foto,
Rapidbike3 "powercommander" voor een 2004/2006 R1, compleet met bekabeling en een geladen Akra dempers map.
Mogelijk binnenkort ook de Akra (titanium) dempers in de aanbieding.

Richtprijs €150,- voor de Rapid module, dempers zo'n €250,- á €300,- voor de set.
Of een alles in één prijsje.

O-)
 
28mogvm.jpg

vanmorgen een nieuwe arai gekocht ben er happy mee
 
Na jaren lang Honda en een uitstapje naar KTM nu eindelijk een R1. Vers van de pers, in het blauw. Morgen 1.000 km beurtje en kan die los ;-) Ik ben zeer onder de indruk van de nieuwe R1. Wat een kick en beleving. Electronica super en de super corsa's sturen messcherp. [afbeelding]

Mooie bike :9~ :9~ veel plezier ermee en veilige km's.
 
Gefeliciteerd met jullie nieuwe R1's boyzz..
Mooie machines.
Nu lees ik alleen steeds over nu mag ik vol etc.
Allemaal netjes volgens boekjes ingereden of zijn er ook bij die MOTO-MAN hebben ingereden ?

Grtn Jeroen,
 
Vraagje aan ervaren R1 rijders: kan de P stand (motor op stuurslot en op P) binnen 24 uur je accu dusdanig leeg trekken dat starten niet meer wil?
Ik heb namelijk met mijn nieuwe R1 al drie keer de startkabels moeten grijpen. De eerste accu is vervangen en verdorie bij de nieuwe accu gebeurde me het weer, niet starten. Nu heb ik de accu gemeten en deze heeft geladen netjes 12,8V. Bij lopende motor meet ik 13,8 tot 14,0V, prima dus. Gemeten of er een lekstroom waarneembaar is met behulp van een multimeter maar deze meet 0,0. Dus ik denk dat het door de P stand komt. Iemand ervaring hier mee?

Als er gloeilampjes branden gaat het hard ja. Heb je voor en achter LED, dan hebben we het over 2-3 watt, dat gaat prima urenlang (al is 24 uur weer heel veel. Een nachtje gaat prima dan ja). Gloeilampjes (10w achter, 1 of 2x5w voor) hebben we het al snel over 5 tot 10 keer zoveel stroomverbruik.
 
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Hier kan ik me voor 90% bij aansluiten. Op voorwaarde dat de olie wel op bedrijfstemperatuur is voor er wordt gegast.

Overigens doen ze het op die pagina voorkomen alsof er geen gas gegeven mag worden, dat is tegenwoordig gelul. Wat wel belangrijk is is om een eventueel gelimiteerd toerental tijdens het inrijden te respecteren.

Wat wél keer op keer zichzelf in de werkplaats bewijst is dat als je als een natte krant de eerste 50-100km rijdt (hop, de snelweg op 'want we moeten kilometers maken) je een blok krijgt wat best een slokje olie lust.
 
Als er gloeilampjes branden gaat het hard ja. Heb je voor en achter LED, dan hebben we het over 2-3 watt, dat gaat prima urenlang (al is 24 uur weer heel veel. Een nachtje gaat prima dan ja). Gloeilampjes (10w achter, 1 of 2x5w voor) hebben we het al snel over 5 tot 10 keer zoveel stroomverbruik.

Ja zo zat ik uiteindelijk ook te rekenen. De afgelopen dagen is er geen tijd voor rijden en kon ik mooi mijn accu blijven meten. Deze blijft de eerste dagen rond 12,85V hangen en na vier dagen 12,81V. Het lijkt erop dat de parkeerstand en het feit dat de accu nieuw is (2e na 1 week) en deze wellicht door een te korte rit naar huis nog niet goed was opgeladen, het probleem was. :} :]
 
Zwarte R1 gespot bij Energy Business Club in Arnhem, zwarte velgen met rode striping, kenteken eindigt op MG-06 :W
 
Hier kan ik me voor 90% bij aansluiten. Op voorwaarde dat de olie wel op bedrijfstemperatuur is voor er wordt gegast.

Overigens doen ze het op die pagina voorkomen alsof er geen gas gegeven mag worden, dat is tegenwoordig gelul. Wat wel belangrijk is is om een eventueel gelimiteerd toerental tijdens het inrijden te respecteren.

Wat wél keer op keer zichzelf in de werkplaats bewijst is dat als je als een natte krant de eerste 50-100km rijdt (hop, de snelweg op 'want we moeten kilometers maken) je een blok krijgt wat best een slokje olie lust.

Idd, als bovenstaande heb ik mijn 2008 R1 ook ingereden. De intervallen brachten wel opmerkelijke situaties met zich mee.. In 3e van 3000 rpm-10000 rpm met gas vol open, interval van 110 tot 174 km/h zo ik mij nog herinner.. Hilarisch 😥

Idd, als een zuigermotor niet aan het werk word gezet zullen de veren vast in de zuigers gaan zitten. En de ullie vliegt je de uutloat in.
Boertje ging altijd met zn trekker naar t werk, deze had evenveel compressie in het carter als boven de zuigers.. 🚜💨💨💨
 
En binnen het uur verkocht, veel te goedkoop waarschijnlijk maar weg is weg. :o


misc.php



misc.php



misc.php



misc.php



misc.php



misc.php



misc.php



misc.php



misc.php







In verband met geplande aanschaf van een V4 mag deze R1 er deze week voor een zeer scherpe prijs uit. €4000, voor MedeMotorForummers. :o
Bieden staat vrij want vraagprijs........, duidelijke onzinbiedingen graag achterwege laten.
Motor is gewoon netjes, zowel qua uiterlijk als qua onderhoud. Banden (Dunlop Sportsmart 2) en ketting/kettingwielen zo goed als nieuw, iig minder dan 2500 km oud. Laatste grote beurt 3600 km geleden, incl nieuwe bougies, vorig jaar geweest dus voor het mooie mag er nieuwe olie en filter op.
Lichte lakschade door bagage aan het zitje voor de rest zou een goede poetsbeurt hem in nieuwstaat brengen.
Technisch dus 100% in orde en in originele staat.
Eventueel te leveren met Akrapovic titanium dempers maar dan met een vaste meerprijs van €250,- ,alleen geldig bij aankoop motor!!
Losse biedingen hierop via mail graag (mar1tin@motormaf.nl)
Proefrit op afspraak mogelijk, inruil "gebakje" of leuk oud (zuinig) autootje bespreekbaar.


VERKOCHT


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Pinksteraanbieding....., nu of nooit........., slechts deze week geldig!!!


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]






In verband met geplande aanschaf van een V4 mag deze R1 er deze week voor een zeer scherpe prijs uit. €4000, voor MedeMotorForummers. :o
Bieden staat vrij want vraagprijs........, duidelijke onzinbiedingen graag achterwege laten.
Motor is gewoon netjes, zowel qua uiterlijk als qua onderhoud. Banden (Dunlop Sportsmart 2) en ketting/kettingwielen zo goed als nieuw, iig minder dan 2500 km oud. Laatste grote beurt 3600 km geleden, incl nieuwe bougies, vorig jaar geweest dus voor het mooie mag er nieuwe olie en filter op.
Lichte lakschade door bagage aan het zitje voor de rest zou een goede poetsbeurt hem in nieuwstaat brengen.
Technisch dus 100% in orde en in originele staat.
Eventueel te leveren met Akrapovic titanium dempers maar dan met een vaste meerprijs van €250,- ,alleen geldig bij aankoop motor!!
Losse biedingen hierop via mail graag (mar1tin@motormaf.nl)
Proefrit op afspraak mogelijk, inruil "gebakje" of leuk oud (zuinig) autootje bespreekbaar.


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Leuke motor en scherpe prijs maar iets zegt me dat de meesten in dit topic al een r1 hebben.......... :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan