Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, nou dat was eigenlijk te danken aan de rest die het niet zagen zitten.

Dat klinkt als een leuk ritje Alfred, al enig zicht wanneer je evt wilt gaan? O-)
Beetje afhankelijk van de dollars en vrije dagen....... Ik denk mei of oktober. Is ook qua temperaturen goed te doen rond die tijd.

Dan ga ik graag met je mee, kwil nogeens op de Suup naar een oude collega en goede vriend, die in Sierra Leone woont.
Maar zo'n reisje doe ik liever niet alleen
Sierra Leone lijkt mij ook mooi, heel West Afrika trouwens!
Volgens mij moeten we hier maar eens een meeting over hebben en kijken of we iets kunnen vastleggen. :Y
 
Beetje afhankelijk van de dollars en vrije dagen....... Ik denk mei of oktober. Is ook qua temperaturen goed te doen rond die tijd.Sierra Leone lijkt mij ook mooi, heel West Afrika trouwens!
Volgens mij moeten we hier maar eens een meeting over hebben en kijken of we iets kunnen vastleggen. :Y


Vindt ik wel een goed idee Alfred, ik ben nog in Nederland *O* *O*
 
Met een beetje mazzel zitten we zondag in 't zonnetje!
Zondag 2 juni Mini Super Tenere meeting Amsterdam Midden op de Dam

Aanvang: rond 12:00 uur
Programma:

Fotoshoot zodra iedeereen er is, miden op de Dam.
Ritje over de Wallen, met wellicht een bezoekje aan Suzy's Saloon.
Ter afsluiting een rondje over de (westelijke) ring.

De Dam:
Was en is een roemruchte plek en heeft z'n internationale faam te danken aan de ontspannen sfeer.
Ontstaan in de Hippy jaren '70 en veel bezocht door Noord Amerikanen.
Sluit goed aan op de Super (tenere) en berijders.
Ontspanning, luieren, mondiale ambiance, kennismaken,plannen smeden, dromen en ervaringen delen, (on) gepoetste Suup.
Affijn jullie kennen het allemaal wel.


Volgende 3LD Super teneristen hebben zich aangemeld,toppie:

Sarvin
Raymond w
S10 Wim (xtztravels.com)
Mattijsw
Hookski
Hookeniggy
Yontxu (buiten het forum om)
Ratman


Volgende 3LD vrienden willen graag komen maar hebben helaas verplichtingen elders:

Sonauto (is 1? km verderop aan 't werk)
 
Met een beetje mazzel zitten we zondag in 't zonnetje!
Zondag 2 juni Mini Super Tenere meeting Amsterdam Midden op de Dam

Aanvang: rond 12:00 uur
Programma:

Fotoshoot zodra iedeereen er is, miden op de Dam.
Ritje over de Wallen, met wellicht een bezoekje aan Suzy's Saloon.
Ter afsluiting een rondje over de (westelijke) ring.

De Dam:
Was en is een roemruchte plek en heeft z'n internationale faam te danken aan de ontspannen sfeer.
Ontstaan in de Hippy jaren '70 en veel bezocht door Noord Amerikanen.
Sluit goed aan op de Super (tenere) en berijders.
Ontspanning, luieren, mondiale ambiance, kennismaken,plannen smeden, dromen en ervaringen delen, (on) gepoetste Suup.
Affijn jullie kennen het allemaal wel.


Volgende 3LD Super teneristen hebben zich aangemeld,toppie:

Sarvin
Raymond w
S10 Wim (xtztravels.com)
Mattijsw
Hookski
Hookeniggy
Yontxu (buiten het forum om)
Ratman


Volgende 3LD vrienden willen graag komen maar hebben helaas verplichtingen elders:

Sonauto (is 1? km verderop aan 't werk)
Peke (Geen Supert meer en moet werken) :+
 
Dag allemaal,

Van mijn XTZ begint de krukas slecht te worden. Om eerlijk te zijn heb ik niet zo'n zin om de krukas te vervangen maar wil ik eigenlijk gewoon een ander blok erin.
XTZ blokken zie ik maar weinig, TDM 850 daarintegen meer.
Wie kan mij vertellen wat er allemaal aangepast moet worden, en waar ik op moet letten (ontsteing overzetten, carburateurs e.d.).
Wel type blok past bijvoorbeeld makkelijker en welke moeilijker.
Ik ebn zelf handig en heb nodige gereedschap en werkplaats tot mijn beschikking.
 
Dag allemaal,

Van mijn XTZ begint de krukas slecht te worden. Om eerlijk te zijn heb ik niet zo'n zin om de krukas te vervangen maar wil ik eigenlijk gewoon een ander blok erin.
XTZ blokken zie ik maar weinig, TDM 850 daarintegen meer.
Wie kan mij vertellen wat er allemaal aangepast moet worden, en waar ik op moet letten (ontsteing overzetten, carburateurs e.d.).
Wel type blok past bijvoorbeeld makkelijker en welke moeilijker.
Ik ebn zelf handig en heb nodige gereedschap en werkplaats tot mijn beschikking.

Dit is een typische vraag voor Pieter. ;)
 
Dag allemaal,

Van mijn XTZ begint de krukas slecht te worden. Om eerlijk te zijn heb ik niet zo'n zin om de krukas te vervangen maar wil ik eigenlijk gewoon een ander blok erin.
XTZ blokken zie ik maar weinig, TDM 850 daarintegen meer.
Wie kan mij vertellen wat er allemaal aangepast moet worden, en waar ik op moet letten (ontsteing overzetten, carburateurs e.d.).
Wel type blok past bijvoorbeeld makkelijker en welke moeilijker.
Ik ebn zelf handig en heb nodige gereedschap en werkplaats tot mijn beschikking.

op het ENgelse forum super-tenere.net -&nbspThis website is for sale! -&nbspsuper-tenere Resources and Information. staat een hele berg info over het wisselen van een 750 blok voor een 850. Ff d ezoekfunctie gebruiken. Als ik me niet vergis kun je de oudere tdm-blokken (met 360 nokkenas van voor 1996 of zo) praktisch 1 op 1 overzetten, omdat de cdi identiek is aan die van de xtz. Met latere blokken (270 graden) moet de ontsteking veranderd worden en zit er meer werk aan. Wat niet wegneemt dat je met zo'n 270 blok wel een fraaier geluid krijgt - kadoem kadoem - en meer trekkracht bij lage toeren. Succes met ombouwen (als je het gaat doen) !

En verder sluit ik mij aan bij de opmerking van S10..... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ga even op t engelse forum snuffelen! Ik hoop dat pieter dan nog langskomt met wat tips! Is een 4TX blok trouwens gewoon 360 graden?
 
Goedenavond,

Even een update betreft de carburateurs: Heb het zwitserse setje geplaatst, is idd goed te doen als je er maar tijd voor neemt. Daarnaast de benzinekraantjes voorzien van een revisiesetje, deze doen het ook weer naar behoren. Zojuist even gestart en de motor loopt goed. (en geen zware benzinelucht meer! Jippie: vrouw blij). Nogmaals bedankt voor de adviezen!
Verder nog olie ververst (damn dat was nodig!!) en filter vervangen.
Morgen maar even in elkaar zetten om een stukje te gaan rijden (sinds ik hem heb opgehaald, niet meer mee gereden).
Ketting, tandwielen, achterrem zitten er aan te komen, dus dat is de volgende stap. Weet iemand nog een goed adres om deze te bestellen?

Groeten,
Ronald
 
Vindt ik wel een goed idee Alfred, ik ben nog in Nederland *O* *O*
Prima!

Dit weekend gaat 'm duidelijk niet worden, dus volgend weekend ergens? Ik weet niet waar in NL je nu bent.... misschien ff een centraal punt opzoeken ofzo?
Hookski, ben je ook van de partij? En misschien nog andere geïnteresseerden?
 
Prima!

Dit weekend gaat 'm duidelijk niet worden, dus volgend weekend ergens? Ik weet niet waar in NL je nu bent.... misschien ff een centraal punt opzoeken ofzo?
Hookski, ben je ook van de partij? En misschien nog andere geïnteresseerden?
Ik vind 't prima.. ik kom wel opdagen. Stel maar iets voor

gr Menno
 
Goedenavond,

Even een update betreft de carburateurs: Heb het zwitserse setje geplaatst, is idd goed te doen als je er maar tijd voor neemt. Daarnaast de benzinekraantjes voorzien van een revisiesetje, deze doen het ook weer naar behoren. Zojuist even gestart en de motor loopt goed. (en geen zware benzinelucht meer! Jippie: vrouw blij). Nogmaals bedankt voor de adviezen!
Verder nog olie ververst (damn dat was nodig!!) en filter vervangen.
Morgen maar even in elkaar zetten om een stukje te gaan rijden (sinds ik hem heb opgehaald, niet meer mee gereden).
Ketting, tandwielen, achterrem zitten er aan te komen, dus dat is de volgende stap. Weet iemand nog een goed adres om deze te bestellen?

Groeten,
Ronald

2 vertrouwde XTZ liefhebbers met shop:
www.Bolski.nl en Pieter H natuurlijk!

Het adres waar veel mensen kettingen bestellen:
Jos Smit motoren - helmen,banden,kettingsets,motorkleding,remschijven,remblokken,sloten,uitlaten enz.
 
Laatst bewerkt:
Net een mooie jas gekregen van vriendin om te combineren met de S10!
end-11jkt-bl__43296_zoom.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan