Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pim84

MF veteraan
4 jul 2008
3.278
0
De wijzen komen uit het......
*O* *O* *O* DEELTJE NUMMER 10 *O* *O* *O*



**aanvullingen, andere foto, wijzigingen??? graag in dit topic**

deel 1: XTZ 750 Super Tenere
deel 2: XTZ 750 Super Tenere - Deel 2
deel 3: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 3
deel 4: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 4
deel 5: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 5
deel 6: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 6
deel 7: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7
deel 8: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8
deel 9: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 9

Handig om te weten:
-onderdelen uitwisseling

WPHB download:
http://www.manualedereparatie.info/en/download/Yamaha-XTZ-750-Super-Tenere.html

De allroadbanden test van Motoplus nr.14 (07-2011):
nr.1 Dunlop Trailmax TR91
nr.2 Continental Trail Attack 'Z'
nr.3 Metzeler Tourance EXP
nr.4 Pirelli Scorpion Trail
nr.5 Bridgestone Battle Wing
nr.6 Michelin Anakee 2
nr.7 Avon Distanzia


Uit de bladen:



Verwijzingen naar interesante posts op MF:
-waarschuwing koppeling XTZ 750
-Die koppeling, waar gaat 't om
-Voorvorkveren vervangen
-15 tands voortandwiel
-K&N filters monteren e.d.
-Dynojet
-sneller tanken
-Super tips
-Super bagster
-Super zijspan
-Super verbouwd
-XTZ uit 't buitenland
-Hogere ruit truckje 1
-Hogere ruit truckje 2
-Hogere ruit truckje 3
-Hogere ruit truckje 4
-Voorvork stabelisator
-Orginele uitlaat aanpassing
-Kraken en piepen bij inveren?


Links buiten MF:
International Super Ténéré Owners Club.
XTZ koppeling revisie
microfishes incl bestelnummers en prijzen
Halogeen vervanging voor de 35/35 biluxlampjes
XTZ 750 stamboom (duits)
The Baffo site
Duitse Ténéré forum
Super Tenere UK Owners Club
NL Ténéré site
Tips van Mario
Nog 'n Super zijspan
Tristan's gallery
Rare jongens die oosterlingen
Belgische XTZ site
Voorgeschiedenis van de XTZ 750
Banden zelf omleggen?
banden info. algemeen
Leuke Tenere-ombouw site
Lampen info
Rally XTZ850 UK
YAMAHA XTZ750 SUPER TENERE (-) Genuine Spares & Parts

Shops:
http://kedo.de
http://motorbazaar.nl
http://mvh-online.de
http://jossmit.nl
http://rodamoto.es
http://debandenman.nl/
http://motorbandenmarkt.nl/
http://reifenversand.com/
http://ligt-banden.nl/
http://mopedreifen.de/
http://stores.ebay.de/MX-TEC
http://he-motorradtechnik.de/
http://motorbanden.nl
http://www.stardesign.at (stickers)

Handige Tech info:
KETTING SPANNER CHECK Spanner eruit halen en kijken hoeveel klikjes hij uitsteekt.
Totaal is 16 kliks (edit: Nak van dutchdude 17 kliks) dus als hij 14 kliks uitsteekt is de ketting on his way out.

Primaire spoel: weerstand tussen beide stekkeraanssluitingen:2.38 tot 3.2 ohm

Secundaire spoel:Weerstand tussen beide bougiekabels(zonder dop):12.0 tot 18.0
K-ohm

blok olie 20 / 10 W 40 4,4 liter

Bandenspanning voor 2,25

Bandenspanning achter 2,25 (2,5)

Bougie spec: NGK DPR8EA-9 of ND X24EPR-U9

wp voorvork olie 667 cc (2 X)

achterveer afstel hoogte 1 persoon +/- 5 mm

achterveer afstel hoogte 2 personen of bagage +/- 11 mm

Accu 12v / 14 / 10 AH

Wiel lager achter 6322RS / 6303 / 6203 (2X)

Naaldbuizen bij KEDO:
28768 Nadeldüse (Serie), 1 Stück 12,50 €
XTZ750,TDM850-'95
Zwitserse afstelling:
33072 "Schweizer Abstimmung" (ohne TÜV) 59,90 €
XTZ750
Bij de zwitserse afstelling (zitten nieuwe naalden bij) staat als commentaar dat de naaldbuizen ook vernieuwd moeten worden om optimaal te kunnen functioneren.
Als je ziet wat de originele naalden voor een XTZST kosten bij KEDO is de prijs van een zwitsers setje niet hoog.
28092 Düsennadel (OEM), 1 Stück 62,15 €
XTZ750'89- dt. Modell



Wat is er uitwisselbaar
=================
Spanningsregelaar :

TW 125 1999-2003
TW 200 2004
XG 250 Tricker 2003
XV 250 Viargo 1989- 1992
RD 350 LCF 1986
RD 350 LC 1991-1992
XJ 600 S Diversion 1992-1995
XJ 600 N 1995-1997
FZR 600 1990-1993
XT 600 K 1991-1993
XT 600 E 1990-2002
TT 600 K 1993-1996
TT 600 E 1994-2001
TT 600 R/RE 1998-2004
XT 600 Z Tenere 1986-1989
XTZ 660 1991
XTZ 750 1989-1992
TDM 850 1991-1992
YAMAHA ORIGINAL

Achterlicht FZ model
bobine FZ Model

=============================================

Actief binnen dit topic:

3LDré





Komkommer






Dutchdude





DRAFTER86





john1965





Thug





Janenjoep





mattijsw





Koen0546





Peke Esu





Wico





Nomiis





Dallie




hookeniggy





mcvdmvs





Jefro98





Bigxtz





Burning Rubber





Stefanofiets





JoritV70





Raymond W






Ivokim





Daan_M






kunkie






ProDrive





Hookski





S10





Pim 84





Alfred.J





Sarvin006





Sonauto





sidebike





Kneusteun


Filmpjes XTZ 750 meeting 2012
Heeft iemand nog leuke foto`s van deze meeting?

 
Laatst bewerkt:

Pim84

MF veteraan
4 jul 2008
3.278
0
De wijzen komen uit het......
Heb de openingspost nog beetje aangepast met info van de vorige delen. Tips graag en welkom (natuurlijk wel nuttige :+ )

Denk dat het ook wel handig is tegen het eind van dit draadje is te kijken wie er nog actief is om zo even de lijst uit te dunnen. ?
 
Laatst bewerkt:

mattijsw

Die hard MF'er
8 mei 2008
836
0
die van je fiets misschien? Je profielfoto lijkt me redelijk acuraat LOL :+

how's life in Grun? En hoe bevalt de DL1000 inmiddels?
 

dutchdude

MF veteraan
11 jun 2006
1.851
2
haaglandia
Bezoek site
mooie Op, klasse Pim!
(hieronder een nieuwe foto)

ben der nog, lees af en toe bij
mijn nak spanner heeft 17 klikken btw ;)

rustig bezig met wat onderhoud

Gerard, ik ben benieuwd, heb je een foto van die trx hevel?



groeten René
 
Laatst bewerkt:

3LDré

MF veteraan
28 apr 2005
2.403
4
49
Dronten
mooie Op, klasse Pim!
ben der nog, lees af en toe bij

Gerard, ik ben benieuwd, heb je een foto van die trx hevel?

groeten René

Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Geinspireerd door gerard z'n eerdere bericht ben ik ook even gaan checken of er voordeel te behalen is. Ik had nog een carter van een 850 blok liggen met het bijhorende heveltje. Deze heeft inderdaad een hoek waardoor deze, op een XTZ, de tank zal raken. Na de hoek er uitgeslagen te hebben gaf dit daadwerkelijk een langere hevel dan de origineel XTZ. In theorie zou dit dus een lichtere bediening moeten geven.
*O*
Echter, na montage: doordat het uiteinde waar de kabel ingehaakt wordt draaibaar is, trekt de kabel dit draaibare deel in zo'n positie dat de extra lengte volgens mij weer teniet wordt gedaan. Ik heb iig niet het idee dat de bediening nu lichter is geworden
-O-



Nou is de hevel die ik hier gebruikte er volgens mij 1 van een TDM, zijn die van een TRX mogelijk weer anders?
 

dutchdude

MF veteraan
11 jun 2006
1.851
2
haaglandia
Bezoek site
zo'n koppelings-unit heb ik ook liggen (via ebay uit portugal echt voordeliger) -teveel kermis bij mijn stuur- maar het werkt wel, pm maar als je interesse hebt


Raymond, die nak-spanner checken is een klein klusje, zie deze link


Dré, zou het mogelijk zijn om de xtz-hevel te verlengen ,stukje tussen laten bakken? of is dat te iel?
 
Laatst bewerkt:

Raymond W

Vetertje
23 okt 2006
7.752
677
55
Mijdrecht
Doelde meer op de ketting te vervangen Dutchdude.
Was het niet 17 klikjes om vervolgens de ketting te vervangen?
 

sarvin006

Die hard MF'er
28 apr 2011
559
1
54
Voorburg
De langere hevel van de TRX-koppeling tov de Suup leverde me denk ik snel 20-30% koppelingsgemak op (maar is subjectief hè). T.o.v. de TDM-hevel weet ik het niet. En het is waar, dat het draaibare uiteinde dat weer iets te niet doet. Maar het is mijn ervaring in de praktijk getest.
Enige wat ik nog wil aanpassen is de beugel, waarmee de koppelingskabel aan het blok vast zit. Doordat de hevel langer is, komt de binnenkabel onder een onnatuurlijke hoek uit het verstelmechanisme.

De standaard hevel verlengen is ook een goede optie overigens.
 

seren

Die hard MF'er
6 jun 2011
261
0
mijn fiets

motorisch is hij vrij standaart; k&n en een compleet rvs uitlaatsysteem.
Aan kapwerk is er het een en ander verwijderd. Weegt toch een stuk minder dan voorheen! Heb wel gemerkt dat er vooral bij de accu en koplamp nog veel te besparen valt! Dingen zijn loodzwaar.


 
Status
Niet open voor verdere reacties.