Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ben momenteel in het bezit van een flesje gedestilleerd water, even gehaald bij de motorzaak en wat vloeibare pakking, morgen krijgen ze een inruilertje, tenere 660 uit 2010, moet waarschijnlijk 4000 eurie kosten....is wel goekoop geloof ik voor zo'n recent ding?

In Spanje zijn ze toch veel goeiekoperder dan in Ollande?
Misschien wil witte sint hem wel meenemen? O-)
 
Hoi Kneusteun, even vanuit interesse.
Waar heb je nieuwe zijkappen besteld?
Groetjes, Bauke
 
Das helemaal niet duur. :9~~

Let op met de front!
Deze is lichtelijk aangepast:

Normaal
27e5a42dc36bf488c276a37ec9ad790e5b06938021.png


Die nieuwe
27e5a42dc3a1bdba24c4627cb6aba5364dffc13dfc.png


Ikzelf vind die laatste mooier, maar dat je het wel weet mocht je die willen bestellen.

BTW: leuke uitlaat? Loading...
 
Laatst bewerkt:
@ Sarvin
Opgemeten en gelukkig hij laad prima bij, tussen de 14 en 14.8 volt, schijnt 't nu goed te doen, vanochtend even een eindje op gereden en hij lijkt wel feller zelfs, ik denk dat 't komt door de nieuwe transmissie dempers, ik heb wel wat metingen verricht, bij 12 volt vonkt ie niet meer, weet niet of dat komt door misschien een zwakker wordende boubine, of dat 't zo hoort te zijn, morgen is er hier een soort motortreffen en daar ga ik even naar toe, ben benieuwd.
Weer wat geleerd (het houd niet op met de Suup).

Oorzaak niet lopen: verdampen van accuwater door de hitte. (schijnt hier normaal te zijn)
Wat heb ik verder geleerd?
Zo'n nieuwe multimeter van twee tientjes is toch wel erg handig ipv zo'n ouwerwetse.
Oem bougiedoppen gebruiken die het bougiegat geheel afsluiten ivm zand wat zich er in gaat verzamelen.
Gel accus van kedo zijn hun geld dubbel en dwars waard
In warme landen s"ochtends sleutelen, dat gaat drie keer zo vlot dan om twee uur s'middags
Suup storingen zijn toch meestal wel zelf (en binnen 't forum) op te lossen (zoals Alfred en anderen reeds zeiden)
Blij dat ie't weer doet, en bedankt voor 't meedenken.

mooie zijkappen kneu!
 
@ Sarvin
......., vanochtend even een eindje op gereden en hij lijkt wel feller zelfs, ik denk dat 't komt door de nieuwe transmissie dempers, ......
Iggy,
Suup zal enigszins pissig zijn geweest dat je naar een andere motor hebt gekeken :Y .

Maar lekker dat hij weer goed rijdt en jij weer wat kennis hebt opgedaan (is toch ook een soort taalcursus zeg maar :) ).
 
ik denk dat 't komt door de nieuwe transmissie dempers,

Heb er vorig jaar ook nieuwe tm-dempers ingehangen. Je krijgt je tandwielhouder er bijna niet meer ingevrot. Ik merk vooral het verschil bij het sneller doorschakelen met powerrrr, dat hij beter 'bijt' bij het overschakelen. Er vind gewoon echt wat demping plaats denk ik.
Die ouwe uitgedroogde keiharde rubbers dragen trouwens bij aan het sneller verrot raken van de koppelingskorf. Ik vond het de investering waard in ieder geval.
 
@ Sarvin, dat zou best kunnen, de band tussen mij en de Suup is weer groter dan ooit!
(zoiets als samen afwassen), (zit ten tijde van dit schrijven met de Suup ergens bovenop een rots aan zee op een zandpad met m'n netboekje), en ja de Suup is een meester voor het opdoen van kennis en voor de talen cursus, want wordt overal aangesproken, en voor het verkrijgen vd juiste delen.
@Nomijs, ja zelfde voor mij, trok 'm zowat anderuit in een kort bochtje gister, tij dempers hebben toch wel een beperkte levensduur, en het schakelen gaat ook veel direkter

grtz
iggstr
 
@ Sarvin, dat zou best kunnen, de band tussen mij en de Suup is weer groter dan ooit!

Tja, op een of andere puur irrationele manier wil ik de suup ook houden. Ik kan er wel rationele argumenten bij bedenken zoals: "mocht je ergens in Oesbekistan pech hebben.... en bij een nieuwe motor met elektra bla bla...", maar dat slaat natuurlijk nergens op. O-)

Dus neig ik er nu weer naar om hem volgend jaar te voorzien van een gereviseerd, opgefokt 850 blok en grotere remschijven voor. Weggegooid geld?: Jazeker, want ik zal er geen € 500,- meer voor vangen, terwijl je er al snel €2500,- aan kwijt bent.
Maar mijn rationele argument: Koop je een nieuwe motor, dan heb je n 2 jaar ook €2000,-aan afschrijving :+
 
Dat ben ik! ;)

Ik heb idd. ook zoiets, alleen bij mij is het één geheel (zie foto in de op.)
Deze uitvoering, met los ruitje, ziet er wel goed uit.
Dat uit één stuk vind ik zelfs nog mooier!
Moet mijne ook nog keer goed op de plaat zetten voor de OP (of moet je daarvoor eerst zoveel jaar XTZ rijden ofzo?)
 
Dat uit één stuk vind ik zelfs nog mooier!
Moet mijne ook nog keer goed op de plaat zetten voor de OP (of moet je daarvoor eerst zoveel jaar XTZ rijden ofzo?)

Jazeker, en een snor dragen.
(Neehoor, je kan aan PIM84 vragen (met een PM bijvoorbeeld) of hij je fotootje in de OP zet.)
 
Tja, op een of andere puur irrationele manier wil ik de suup ook houden. Ik kan er wel rationele argumenten bij bedenken zoals: "mocht je ergens in Oesbekistan pech hebben.... en bij een nieuwe motor met elektra bla bla...", maar dat slaat natuurlijk nergens op. O-)

Dus neig ik er nu weer naar om hem volgend jaar te voorzien van een gereviseerd, opgefokt 850 blok en grotere remschijven voor. Weggegooid geld?: Jazeker, want ik zal er geen € 500,- meer voor vangen, terwijl je er al snel €2500,- aan kwijt bent.
Maar mijn rationele argument: Koop je een nieuwe motor, dan heb je n 2 jaar ook €2000,-aan afschrijving :+
Ik denk dat een 850-blok en grotere schijven voor €1250 goed moet lukken (en dan kan je daarnaast ook nog eens het bestaande blok verkopen). Verder ben je met een nieuwe motorfiets al 10% kwijt als je bij de dealer wegrijdt. En als je het rationeel (economisch) bekijkt is het sowieso niet handig om motor te gaan rijden; dat kost nou eenmaal geld, zoals elke hobby.

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van het frontje van 3LDré. Daar kan de luchtstroom ook nog onder het ruitje door, waardoor je geen vacuüm hebt achter de ruit. Maar een rechtopstaand ruitje, ongeacht welke, maakt de Suup voor het oog een stuk jonger.

Iggy,
Kan je nog van de rots af of moeten we de hulpdiensten inschakelen :) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan