Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gezocht maar vind zo gauw een goed antwoord. Ik ben op zoek naar een vervangingsschijf voor het achterwiel van de XTZ. Ik wil graag iets aparts omdat ik het wiel gebruik in een cafe racer. Wie help me verder.


Aart
 
Ik heb gezocht maar vind zo gauw een goed antwoord. Ik ben op zoek naar een vervangingsschijf voor het achterwiel van de XTZ. Ik wil graag iets aparts omdat ik het wiel gebruik in een cafe racer. Wie help me verder.


Aart

Ebay.de heeft allerlei waveschijfjes. Anders zijn ze meestal gewoon rond.
 
Ik heb gezocht maar vind zo gauw een goed antwoord. Ik ben op zoek naar een vervangingsschijf voor het achterwiel van de XTZ. Ik wil graag iets aparts omdat ik het wiel gebruik in een cafe racer. Wie help me verder.


Aart


Voor de XTZ zijn maar weinig schijven verkrijgbaar, maar een ducati monster achterschijf past ook(zelfde diameter, pitch diameter en aantal gaten). Alleen ducati gebruik m8 boutjes, yamaha m6. Je zou de m6 gaten in het wiel kunnen opboren naar m8, of gewoon monteren met m6 boutjes in het 8mm gat.
 
M6 boutjes in M8 gaten..., niet doen zegt doudou die hier naast me zit :N Komen te grote krachten op bij het remmen, zodat de schijf gaat lopen of je bouten beschadigen.
Beter in de bestaande gaten M8 draad tappen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt, ik kan weer verder zoeken. Met ringetjes kun je van een M8 gat wel 6 mm maken. Dus dat is een optie.

Aart
 
Ja, dat kan je ook doen, stukje buis 6 binnen, 8 buiten, schijfjes ter dikte van de remschijf maken (fractie dunner natuurlijk.)
Zolang de boutjes maar geen ruimte hebben in de gaten.
Groeten,
Doudou
 
,
full
 
Carterbescherming komt er zeker weer op, en misschien wel een setje K60's. Eerst de T91's oprijden!

Middagje stickeren:

Heeft er iemand nog een hele linker zijkap liggen met bevestigingspunten?
Hoi Dahaaz, mooi opgeknapt! Ben benieuwd wat je met het kontje gaat doen. Heb je verder nog plannen met de S10? Wellicht een detail: maar gezien het "Sonauto" en geen "Yamaha Motor France" lijkt jouw replica meer op onderstaande Dakar racer. Bauke
Grotefoto-86Y6AZWP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helemaal gelijk Bauke, scherp!
Kontje ben ik nog niet helemaal over uit. Spatbord wordt een van een Elefant, maar wel zo dat het originele gevaarte er terug op kan.
Verlichting a la bovenstaande versie:

Picture561.jpg


IMG00056-20110527-1226.jpg


$(KGrHqNHJEYE88dNBUO6BPS-hbcyVw~~60_12.JPG


Inclusief een hendig tasje dus :+

Uiteindelijk zal de S10 toch wel het veld gaan ruimen voor een retro projectje met minder plastic, en meer noppen })
 
M6 boutjes in M8 gaten..., niet doen zegt doudou die hier naast me zit :N Komen te grote krachten op bij het remmen, zodat de schijf gaat lopen of je bouten beschadigen.
Beter in de bestaande gaten M8 draad tappen.

ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn, standaard zitten de boutjes ook in een gat van 6,2, dus dat past ook niet. Alleen als er pasboutjes gebruikt worden, worden bouten op afschuiving belast, en dat is niet zo bij een XTZ. ik rij al een paar jaar met M6 boutjes in een 8mm gat.
 
M6 boutjes in M8 gaten..., niet doen zegt doudou die hier naast me zit :N Komen te grote krachten op bij het remmen, zodat de schijf gaat lopen of je bouten beschadigen.
Beter in de bestaande gaten M8 draad tappen.


In een TDM 900 zitten M6 borstboutjes in de voorste remschijven, dus schroefdraad M6 en waar ze in de remschijven vallen een borst met D=8mm.. Zitten volgens mij ook in de nieuwere Fazers FZ6.

is dat misschien een goed en veilig idee??

Ik denk dat ik nog wel wat heb liggen...!

groet,

Pieter
 
Laatst bewerkt:
Waarom moeilijk doen? Op ebay staan mooie wave schijven. Deze zijn € 49,- per stuk en erg fraai!
 
HOERA! Gisteren de custom made voorvorkveren ontvangen van Promax Racing voor mijn Kayaba USD! @Iggy: met een veerconstante van 9 N/mm. :9~
En ook het revisiesetje van Rene voor mijn koppelingskorf (dank!). Voorlopig genoeg om technisch van te genieten! : :)
Grotefoto-RLKKJAHR.jpg
 
HOERA! Gisteren de custom made voorvorkveren ontvangen van Promax Racing voor mijn Kayaba USD! @Iggy: met een veerconstante van 9 N/mm. :9~
En ook het revisiesetje van Rene voor mijn koppelingskorf (dank!). Voorlopig genoeg om technisch van te genieten! : :)
[afbeelding]

cool! Ben benieuwd naar je ervaring!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan