Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Het kan zijn dat het precies in de transitie zit van de pilot jet naar de main jet, waar dus de vorm van de gasnaald ook van invloed is
en op welke stand de gasnaald staat ( de meeste zijn in hoogte verstelbaar )
Overigens is die set die ik aanhaalde voor een stage 1 oplossing, en dat is inderdaad meestal een andere meer vrij ademende demper.
Ik kwam hier een mooi filmpje over carburatie tegen:
 
Ik heb intussen mijn Suup verkocht.
Ja waarom eigenlijk. Dat blijft een moeilijke vraag, ook voor mijzelf.
In Mei er mee naar Frankrijk geweest. Kei leuk, maar ik miste toch iets in de wegligging in de bochten en de remmerij is ook niet alles. Je kan het allemaal weer aan passen, maar dat heb ik niet gedaan.
Natuurlijk blijf ik hier lekker mee lezen.
Intussen een Honda CB500 aangeschaft van 1996. Gewoon een lichtgewicht en natuurlijk een 2 cilinder. Het is wel een opknapper. :W
 
Dilemma-dilemma, graag wat ‘thoughts’ van hobbyende mede-liefhebbers ;-) We hebben weer een XTZ750-project gekocht, komende maanden moeten we toch iets om handen hebben. Na onze liefde en devotie mag die tzt naar een nieuwe eigenaar. Blok loop goed, dus de basis is er. We gaan nu die basis perfectioneren naar onze eisen, oftewel frame stralen en spuiten, blok optisch mooi maken, eigenlijk alles netjes maken wat onder de tank en kappen zit. Want helaas: nagenoeg al het goedbedoelde verfraaien is in 1K gespoten zonder de basis goed te bewerken en dat willen we niet. Tevens lagerwerk checken/vervangen.
Maar wat nu daarna? De bijbehorende kappen en lakwerk zijn optisch erg goed. Dan overdrijf ik niet, want we hebben na 4 xtz’s heel wat horror gezien. De keuze is nu: alles origineel houden en netjes opbouwen, of onze eigen ideeën er op los laten? En die eigen ideeën zijn onder mee rechtere kuip/ruit, andere kleurstelling, smallere kuipdelen achter, etc. Jullie input wordt gewaardeerd!!!
Voor een indruk, 1,2,6 is het project, 3,4,5 wat we ooit hebben gedaan:
 

Bijlagen

  • 7CB19688-D90F-40C2-84B9-EA819FD1ABE6.jpeg
    7CB19688-D90F-40C2-84B9-EA819FD1ABE6.jpeg
    437,7 KB · Weergaven: 36
  • ABA7CB90-DEF0-448D-89FD-E0F7142D57D7.jpeg
    ABA7CB90-DEF0-448D-89FD-E0F7142D57D7.jpeg
    301,6 KB · Weergaven: 32
  • 91654061-8761-4DB0-81E6-25ABEFCF8A17.jpeg
    91654061-8761-4DB0-81E6-25ABEFCF8A17.jpeg
    340,7 KB · Weergaven: 35
  • CDECD48F-CD78-4B9E-AF08-83081C1E94DC.jpeg
    CDECD48F-CD78-4B9E-AF08-83081C1E94DC.jpeg
    346,8 KB · Weergaven: 35
  • AF1A9BD9-7250-43EC-A5FA-95B6B7445D1E.jpeg
    AF1A9BD9-7250-43EC-A5FA-95B6B7445D1E.jpeg
    454,7 KB · Weergaven: 34
  • AFB57BB5-721C-4EEA-AAB5-A9D4EE3FD8D2.jpeg
    AFB57BB5-721C-4EEA-AAB5-A9D4EE3FD8D2.jpeg
    485,3 KB · Weergaven: 39
Eigen ideeën, zoals 3, maar bv iets met een offroad zijspan...?
Ja, dat zou helemaal mooi zijn! Voor deze aankoop met een schuin oog gekeken naar een Ural Dnepr, met aangedreven bakkie. Maar zo’n combi met een xtz te realiseren is denk ik een brug te ver. Los van het feit dat daar zeer weinig geïnteresseerden voor zullen zijn.
 
Dilemma-dilemma, graag wat ‘thoughts’ van hobbyende mede-liefhebbers ;-) We hebben weer een XTZ750-project gekocht, komende maanden moeten we toch iets om handen hebben. Na onze liefde en devotie mag die tzt naar een nieuwe eigenaar. Blok loop goed, dus de basis is er. We gaan nu die basis perfectioneren naar onze eisen, oftewel frame stralen en spuiten, blok optisch mooi maken, eigenlijk alles netjes maken wat onder de tank en kappen zit. Want helaas: nagenoeg al het goedbedoelde verfraaien is in 1K gespoten zonder de basis goed te bewerken en dat willen we niet. Tevens lagerwerk checken/vervangen.
Maar wat nu daarna? De bijbehorende kappen en lakwerk zijn optisch erg goed. Dan overdrijf ik niet, want we hebben na 4 xtz’s heel wat horror gezien. De keuze is nu: alles origineel houden en netjes opbouwen, of onze eigen ideeën er op los laten? En die eigen ideeën zijn onder mee rechtere kuip/ruit, andere kleurstelling, smallere kuipdelen achter, etc. Jullie input wordt gewaardeerd!!!
Voor een indruk, 1,2,6 is het project, 3,4,5 wat we ooit hebben gedaan:
Dit zou dan de originele kleurstelling zijn. Is dat een beetje een gewilde kleur?
 

Bijlagen

  • E0F32E80-1283-4378-A57B-98BD7E09F980.jpeg
    E0F32E80-1283-4378-A57B-98BD7E09F980.jpeg
    94,3 KB · Weergaven: 11
Ik vond jullie eerdere rood/witte creaties zeer geslaagd. Denk ook voor een groot deel door de gebruikte “sponsor” stickers die een sportieve rally sfeer geven. Misschien nu iets met blauw ipv rood😁

Die originele aubergine kleur heb ik persoonlijk nooit echt mooi gevonden maar ook daar zijn vast liefhebbers voor. Als ie er verder echt zo netjes uitziet is het misschien ook wel zonde om dat uit de geschiedenis te verwijderen.
 
Ik vond jullie eerdere rood/witte creaties zeer geslaagd. Denk ook voor een groot deel door de gebruikte “sponsor” stickers die een sportieve rally sfeer geven. Misschien nu iets met blauw ipv rood😁

Die originele aubergine kleur heb ik persoonlijk nooit echt mooi gevonden maar ook daar zijn vast liefhebbers voor. Als ie er verder echt zo netjes uitziet is het misschien ook wel zonde om dat uit de geschiedenis te verwijderen.
Thnx voor je reactie! Dat is inderdaad het dillema: origineel houden en de goede delen hiervoor gebruiken of weer een eigen creatie maken. Eigenlijk zou er iemand moeten zijn die een minder mooie tank en kappen heeft liggen die wij dan zonder schaamte kunnen opknappen/spuiten. Want om onze goede tank en kappen hiervoor te gebruiken is eigenlijk zonde, iemand die deze kleur zoekt zou daarvan balen.
 
Hallo
Ik zoek een tellerhuis van een xtz 750 het gaat mij om de tellerplaten . Die van mij zijn niet netjes meer mn de toerenteller die laat licht door buiten de cijfers.
Als er iemand is die een tellerunit heeft liggen of losse tellerplaten houd ik mij aanbevolen
Mvg Bert
 
Thnx voor je reactie! Dat is inderdaad het dillema: origineel houden en de goede delen hiervoor gebruiken of weer een eigen creatie maken. Eigenlijk zou er iemand moeten zijn die een minder mooie tank en kappen heeft liggen die wij dan zonder schaamte kunnen opknappen/spuiten. Want om onze goede tank en kappen hiervoor te gebruiken is eigenlijk zonde, iemand die deze kleur zoekt zou daarvan balen.
Eigenlijk heb je een te goede xtz gekocht voor een project.
Je zou de kappenset incl tank kunnen verkopen en er wat gehavender materiaal voor terug kunnen kopen.

De laatste tijd zie je deze kleurstelling rond de 3500 te koop staan.
ls je dat als basis hebt en er nog het nodige aan wil verbouwen zit je straks met een onverkoopbare motor omdat hij veel te duur wordt.
 
Hallo
Ik zoek een tellerhuis van een xtz 750 het gaat mij om de tellerplaten . Die van mij zijn niet netjes meer mn de toerenteller die laat licht door buiten de cijfers.
Als er iemand is die een tellerunit heeft liggen of losse tellerplaten houd ik mij aanbevolen
Mvg Bert
Heb ik wel in mn magazijn maar dan zal je geduld moeten hebben want ik ga zo op vakantie.
IMG_8193.jpeg
 
Kennis van me stopt met zijn XTZ750 hobby. Hij heeft te veel projecten. Is er interesse in de volgende motor en/of losse delen? Ik heb zelf nog geen plek. Motor is rijdend weg gezet. 17" voorwiel met nieuwe rvs spaken. 4" breed achterwiel met nieuwe rvs spaken. Tank.
 

Bijlagen

  • 20220930_154328.jpg
    20220930_154328.jpg
    347,2 KB · Weergaven: 34
  • 20220930_154246.jpg
    20220930_154246.jpg
    154,6 KB · Weergaven: 27
  • 20220930_154442.jpg
    20220930_154442.jpg
    395 KB · Weergaven: 30
  • 20220930_154454.jpg
    20220930_154454.jpg
    340,1 KB · Weergaven: 29
  • 20220930_155101.jpg
    20220930_155101.jpg
    394,6 KB · Weergaven: 33
  • 20220930_155053.jpg
    20220930_155053.jpg
    527,6 KB · Weergaven: 33
  • 20220930_155041.jpg
    20220930_155041.jpg
    311,5 KB · Weergaven: 31
  • 20220930_155028.jpg
    20220930_155028.jpg
    589 KB · Weergaven: 34
  • 20220930_154725.jpg
    20220930_154725.jpg
    382,4 KB · Weergaven: 36
Kennis van me stopt met zijn XTZ750 hobby. Hij heeft te veel projecten. Is er interesse in de volgende motor en/of losse delen? Ik heb zelf nog geen plek. Motor is rijdend weg gezet. 17" voorwiel met nieuwe rvs spaken. 4" breed achterwiel met nieuwe rvs spaken. Tank.
Op de lak na is het best een goed apparaat. Hij is ook helemaal compleet.
 
Weet iemand waar ik spuitbussen kan kopen voor het blok? Of het kleurnummer. Heb eerder buitenboordmotor spray gebruikt maar die is niet geschikt.
 
Laatst bewerkt:

Deze zou je eens kunnen bellen of het de juiste is?
Maar sowieso moet je een laklaag aanbrengen die bestand is tegen chemicaliën.

Laat even weten als je de juiste gevonden hebt?
 
Heeft iemand ervaring met TRX- of 4TX zuigers in een xtz750? Lijkt me een eenvoudige upgrade, iets meer cc's en iets meer compressie...
 
Wie wilt er nog een paar cross laarzen hebben, zien er nog netjes uit, alle sluitingen zitten er gewoon op en werken.
gratis op te halen in Sevenum. dus wie wil een keer het zand in met de Suup, nou daar zijn ze prima voor.
stuur maar een PM.
 
Ik heb helaas de strijd verloren vandaag. Heeft iemand nog een complete pomp met haakse bocht over?
 

Bijlagen

  • 20221203_142818.jpg
    20221203_142818.jpg
    127,1 KB · Weergaven: 21
Ik heb dit liggen.
Grt,
Chris
 

Bijlagen

  • IMG_20221203_200112_272.jpg
    IMG_20221203_200112_272.jpg
    161,2 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20221203_200101_575.jpg
    IMG_20221203_200101_575.jpg
    154,6 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan