HET Grrrote Tiger topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
en nieuwe stukjes erin gesoldeerd.
full
 
geen enkele andere tiger rijder op het forum???

Ik heb wel gemerkt dat het niet zo'n populaire motor is, ik vind dat wel leuk, alleen is er weinig voor dat ding te vinden. Ik zou wel een powercommander willen bijvoorbeeld...

Iemand ervaring met velgen om laten spaken? Ik weet dat de haan het doet, alleen is hij een beetje ver weg voor mij. Ik heb motoxtra gevraagd, die komt nog met een prijsje.

verder ben ik in afwachting van een nieuw tellertje, koso rx1n
full
 
Ziet goed uit.
Vind wel de tank vrij breed in verhouding tot de koplampunit: Misschien de koplampunit wat verbreden of de tank aan de binnenkant zwart sopuiten waardoor 'ie smaller oogt...?
 
geen enkele andere tiger rijder op het forum???

Ik heb wel gemerkt dat het niet zo'n populaire motor is, ik vind dat wel leuk, alleen is er weinig voor dat ding te vinden. Ik zou wel een powercommander willen bijvoorbeeld...

Iemand ervaring met velgen om laten spaken? Ik weet dat de haan het doet, alleen is hij een beetje ver weg voor mij. Ik heb motoxtra gevraagd, die komt nog met een prijsje.

verder ben ik in afwachting van een nieuw tellertje, koso rx1n
[afbeelding]


:W
 
Even het grote Tiger topic helpen. Heb zelf een Tiger 1050. Helaas was die oranje kleur toen ik hem kocht er nog niet :N , maar wit is ook mooi.
Wat plaatjes:

full


full


En ook ik kijk erg uit naar de Tiger 675. :9~
 
Ha Tiger Mannen !

Vette fiets hè?
Heb er zelf eind oktober een aangeschaft, een zelfde als Speedrider hier, zo'n mooie oranje!
Dat je ze niet zo veel ziet vind ik zelf leuk, een GS, V-strom en Varadero zie je overal.
Bovendien trok mij het driecilinder blok aan, lekker koppel wat naar een twin neigt en lekker vermogen, wat naar een 4 cilinder neigt.
Met de sportpijp erop zit er een leker geluid in!
Stuurt lekker licht en dat brede stuur geeft macht over de motor.
Bovendien heeft Triumph met de nieuwere modellen wel bewezen dat het betrouwbare motoren zijn.

En Speedrider, ben je klaar met de aanpassingen aan je Tiger?


WWWRRROOAAWW Tijgergroet!
 
geen enkele andere tiger rijder op het forum???

Ik heb wel gemerkt dat het niet zo'n populaire motor is, ik vind dat wel leuk, alleen is er weinig voor dat ding te vinden. Ik zou wel een powercommander willen bijvoorbeeld...

Iemand ervaring met velgen om laten spaken? Ik weet dat de haan het doet, alleen is hij een beetje ver weg voor mij. Ik heb motoxtra gevraagd, die komt nog met een prijsje.

verder ben ik in afwachting van een nieuw tellertje, koso rx1n
[afbeelding]
*O* ff egeduld, ik heb vanmiddag proef gereden, de offerte is onderweg en uiterlijk eind maart moet hij er staan.

Me so hor-ny
 
Tja, die kleur is nig ff het probleem. Ik twijfel nog tussen de witte en de zwarte, maar de oranje en de blauwe zijn ook mooi.

Ik ga straks wel ff kijken met de vrouw, die heeft daar wat meer kijk op.

Vraagje: ik zag een verlengd voorspatbord op de optielijst staan, is dat een aanrader voor een jaarrond woonwerk rijder zonder offroad aspiraties?
 
ik ben bezig met het plamuurwerk van de tank.
full

die 1050 is zekers gaaf. Wel weer een stuk minder all-road.
Trouwens is die 955 ook niet echt super voor off-road hoor, ben er laatst een stuk mee door de duinen en over het strand mee gereden, maar dat valt nog niet mee...hoewel het wel te doen is.
 
Nou, het wordt de zwarte. Ik neigde nog licht naar wit, maar toen mijn vrouw hem niet mooi vond en mijn dochter van 4 door de zaak schreeuwde (de opvoeding begint morgen) "PAPA, DIE IS LE-LIJK" ben ik toch maar gezwicht.

Maar eigenlijk hebben ze gewoon geen smaak ;)
 
:]

ScubaRider :)
Gefeliciteerd met je nieuwe Tiger !
Een schitterende motor waar de berijders allemaal erg enthousiast over zijn. Dat zal bij jou waarschijnlijk niet anders zijn.
Hopelijk krijg je geen spijt van de kleur, zwart zie je namelijk alles op....

Toen ik destijds mijn Bandit 1200 nieuw kocht werd het me afgeraden door de dealer, hierom. We zijn toen langs de zwarte motoren in de showroom gelopen en ik was overtuigd. Heb toen een donker groen metallic Bandit gekocht.

Vrijdagavond was ik bij een technische avond voor Triumphriders.nl bij Roké Motoren in Mijdrecht en daar hoorde ik hetzelfde. De kleuren werden besproken en er waren verschillende personen bij die nooit meer een zwarte willen....
Je ziet er alles op was hun commentaar '(

Het is echt niet de bedoeling om je depri te maken, geniet gewoon van je nieuwe bike. Hij zal er zeker niet minder om rijden, toch?
Ik hoop dat je veel fijne en veilige kilometers mag maken met je Tiger :Y


TigerManZ :W
 
:)

Ik heb hem nog niet besteld, maar dat gaat wel gebeuren.

Een motor is bij mij zelden schoon, dus daar ga ik verder geen andere kleur voor kiezen. Ik heb dit najaar voor 900 pleuri een nieuwe helm en een nieuwe jas in zwart/rood gekocht, en dat staat gewoon niet bij het blauw of oranje. En nu alweer vervangen is me echt te gortig. :W
 
ScubaRider schreef: Ik heb dit najaar voor 900 pleuri een nieuwe helm en een nieuwe jas in zwart/rood gekocht, en dat staat gewoon niet bij het blauw of oranje.

Ben ik het helemaal mee eens....
En men kan die euro maar 1× uitgeven

:W
 
Hee Hallo,
Heb zelf een blauwe tiger 1050 ben er tevreden over en vind het blok geweldig!
Het geluid werkt verslavend. Maar heb wel het idee dat de vering wat beter kan bij het snellere werk. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik bedoel de vering door kroonplaat laten zakken. Vering vervangen of simpel weg beter laten afstellen. En dan wie heeft hier ervaring mee of is hier gespecialiseerd in ?

Groetjes
Edje
 
Het geluid werkt verslavend. Maar heb wel het idee dat de vering wat beter kan bij het snellere werk. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik bedoel de vering door kroonplaat laten zakken. Vering vervangen of simpel weg beter laten afstellen. En dan wie heeft hier ervaring mee of is hier gespecialiseerd in ?

Ik vind dat de Tiger juist een hele goede standaard vering afstelling heeft.

Maar er is genoeg te verstellen, maar ik zou daarvoor wel naar een veringspecialist gaan. Is best lastig om een motor qua vering goed af te stellen.

Vering vervangen kan altijd nog, maar ik vraag me af of je motor met dat hele dure spul zoveel beter gaat rijden.
 
volgens de all-roadtest van Motoplus is de Tigervering niet echt best.
ik zou overwegen om Hyperpro of WP vervangingsveren te monteren met bijbehorende vorkolie.
het is jammer van zo,n sterk motorblok dat het rijwielgedeelte het niet aankan als je gaat pushen.
je haalt dan niet alles uit je Tiger wat ie in principe wel kan.
ik heb zelf goeie ervaringen met Hyperpro , ooit een SV1000 gedaan , die ook zeer slechte fabrieksveren had .
ik kende de SV niet meer terug , stuurde als een scheermesje.
 
het is maar net wat je ermee wil denk ik.
De tiger is oorspronkelijk gemaakt als een soort all-road, waar het erg lekker is wat zachtere demping te hebben.
 
Gisteren weer gereden met de Tiger, omdat het normale zadel me niet beviel. Maar ik blijf last houden van mijn dijbenen. Het is net of het zadel te breed is of zo. Dat ebgint na een kwartier al, en na een uur is het serieus oncomfortabel.

Heb nu het normale en het gelzadel geprobeerd. Volgende week het hoge proberen. En hopen dat dat werkt, anders kann het toch geen Tiger worden. En dat zou spijtig zijn, serieus goede fiets volgens mij.

Maar hoe kan het nou dat ik daar in tests niets van teruglees?

Hier iemand ook zulke ervaringen (of juist niet)?
 
Kan me wel vinden in de opmerking van speedrider
Het is inderdaad maar net hoe je hem wilt gebruiken in mijn geval voornamelijk op de weg.
Of ik moet verdwalen en een zandpad tegenkomen.
Heb de Tiger ook voor toerkwaliteiten gekocht zoals zithouding, comfort enzovoort.
Maar was de Tiger pas bij een beetje Pushen al kwijt.
Verwacht daar dus kennelijk toch wat meer van
Bandenspanning is goed. ( om opmerkingen te voorkomen)
Kreeg trouwens het advies om bij Morren te gaan informeren.
Heeft iemand daar ervaringen mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan