Hjerteknuser
Frau Grammatik
Ik kan ook niet plat met me voeten bij de grond met mijn 194.
Komt denk ik omdat er een ander zadel op zit en een setje tailrisers .....
Ja, dan doe je het zelf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan ook niet plat met me voeten bij de grond met mijn 194.
Komt denk ik omdat er een ander zadel op zit en een setje tailrisers .....
Bedankt voor de reactie. We zijn vandaag bij Gert langs geweest om de Tiger sport ote bekijken en een proefrit.
Mijn vrouw en Gert bleken elkaar al te kennen van een opleiding. Maar belangrijker we hebben hem gekocht.
Binnenkort als het droog is weer langs voor de overdracht.
BenieuwdHet duurde even maar dan heb je ook wat het fabbri scherm is binnen en gemonteerdBekijk bijlage 1391209, volgend weekend eens uitproberen of deze wat uithaalt cwa turbulentie.
Als het goed is morgen de Tiger Sport uit 2014 van mijn vrouw ophalen.
Nu wil ik een aantal zaken aanpassen en ik vind niet zo veel informatie online. Dus stel ik mijn vragen hier maar.
Waar kan ik de geschakelde 12V accessoire connector vinden om de TomTom aan te sluiten?
Ze wil graag zien in welke versnelling hij staat. Zijn hier ervaringsdeskundige met de GiPro DS GPDT-T02 of zijn er beter alternatieven?
Met welk tour ruitje zit je met 1,85m goed uit de wind?
Iemand nog een topkoffer drager met een niet al te grote topkoffer in de aanbieding?
Het scherm is 32 cm hoog gemeten vanaf onderste bevestigingsschoef.ik hoor het graag wes hoe lang is dat scherm?
Weekendje in Duitsland geweest. Bleek bij aankomst dat mijn achterbandje toch net iets minder profiel had dan ik had gehoopt (als in: op de slijtnokjes )
Dus op zoek naar een bandje. Eerst een BMW dealer geprobeerd. Die deed moeilijk, want wilde alleen voor en achter tegelijk doen i.v.m. TUV. Ik kreeg hem niet uitgelegd dat Nederlanders geen TUV hebben...
Uiteindelijk in het dorp een garagist gevonden die nog een tweedehandsje had staan. Een Pilot Road uit 2013 met 4 mm profiel (was door een klant vervangen in verband met de leeftijd). Maar, de band was een 190x50R17 i.p.v. 180x55R17. Die er toch maar op laten leggen en nog een paar dagen heerlijk mee gestuurd (met hagel en regen).
Nu moet er dus een nieuwe achterband op, maar de vraag is nu: welke? Toch 180x55 of blijven bij 190x50?
ik wil voor de gt 2 gaan..alleen achterbandje is al 179 euro......dan komt monteren er nog bij....Ik heb een setje Pirelli Angel GT besteld bij de lokale motorzaak. Inclusief omleggen op losse velgen voor 275 euro. Het zal via Internet wellicht net iets goed koper kunnen (200 euro voor de banden + 45 voor omleggen), maar ik gun de zaak de omzet.
Vandaag de Tiger Sport opgehaald.
Wel even wennen zo’n Engelse naaimachine als je een oliegekoelde GS gewend bent
Lekker 120Km binnendoor gereden al had de zon van mij nog wel meer mogen stralen.
Mag ik vragen waarom je over bent gestapt van een Beemer naar een Tiger?
Ik moet het denk ik een keer gaan ervaren (als in proefrijden) Heb nog nooit met een drie-cilinder gereden en ik moet zeggen dat een boxer wel heel fijn rijd. Aan de andere kant vind ik het design van de Triumph eigenlijk weer mooier (en heb een zwak voor Engelse spulletjes)
Hoe verhouden de zithoogtes zich tot elkaar? Ik ben 1,73 meter lang
Ik rijd nog steeds op mijn GS en met mijn 2 meter zit een Tiger Sport net wat te krap.
De Tiger is voor mijn vrouw ter vervanging van haar Fazer die voor haar weer net te klein was. En inmiddels was zij ook wel toe aan wat meer vermogen.
We hadden besloten dat ik de Tiger na de aankoop naar huis bracht daar zij daar de weg niet weet en de TomTom nog niet gemonteerd was.
De Triumph rijd veel sportiever dan de GS en heeft dus ook wat meer toeren nodig dan de GS. Het blok is duidelijk veel soepeler en lijkt wat dat aan gaat haast een vier cylinder. Maar zonder de nadelen van een vier cylinder zoals het feit dat je eerst veel toeren moet maken voordat de motor een bruikbaar koppel genereert.
Hij trekt lekker door maar is ook net als de GS goed rustig te berijden een geeft niet het gevoel dat hij telkens de sporen wil krijgen wat weer gevaarlijk kan zijn voor je rijbewijs.
Ik ben dus ook bang dat mijn vrouw haar Tiger af en toe kwijt is.
Hij zit lager dan het verhoogde zadel van mijn GS maar met 1,73 weet in niet of je met beide voeten aan de grond kunt.
Ik kan je zeker een proefrit aanbevelen.
Oooh wat een verschil en verademing
Ik ben helemaal happy ermee
De driecilinder heeft koppel zat maar heeft ongeveer 1000 toeren meer nodig om deze vrij te geven t.o.v. de GS (maar die heeft zelfs voor een twee cylinder erg veel koppel bij lage toeren)
Tja en de Fazer FZ6 begint pas wat koppel te genereren bij 8000 toeren en geeft zijn max (63Nm) bij 10.000 toeren.
De olie gekoelde GS geeft al koppel bij 1500 toeren en heeft zijn max (120Nm) bij 6000 toeren.
De R1100s heeft zijn max (97Nm) bij 57500 toeren
De Tiger wil je boven de 2000 toeren houden geeft max koppel (104,3Nm) bij 4300 toeren.
Je hoeft je dus zeker niet druk te maken over het koppel.
Ik denk dat het stuurgedrag dat veel sportiever is meer gewenning vraagt.