Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
vraagje, zit net een maand een nieuwe accu in de motor...kon vandaag de anwb bellen..accu leeg.
geen laadspanning...dus denk regelaar kapot.
wat is de beste regelaar voor de tiger 1050 2009?...en waar te verkrijgen?
Denk regelaar....vraagje, zit net een maand een nieuwe accu in de motor...kon vandaag de anwb bellen..accu leeg.
geen laadspanning...dus denk regelaar kapot.
wat is de beste regelaar voor de tiger 1050 2009?...en waar te verkrijgen?
Regelaar gaat niet zo vaak stuk (behalve bij een slechte dynamo en/of slechte koeling). Bij vervangen dus ook kijken of er geen koelere plek te vinden is op de motor met meer (rijwind)koelingDynamo's zijn ook niet de beste van Triumph. Heb dat met mijn speed uit 2005 ook gehad.
Controleer die ook voor de zekerheid. Wat de beste spanningsregelaar is... geen idee. Heb hem destijds vervangen door een origineel exemplaar en daarna de motor verkocht.
Toevallig hetzelfde gehad met de Tiger Sport die we net voor mijn vrouw hadden gekocht.vraagje, zit net een maand een nieuwe accu in de motor...kon vandaag de anwb bellen..accu leeg.
geen laadspanning...dus denk regelaar kapot.
wat is de beste regelaar voor de tiger 1050 2009?...en waar te verkrijgen?
Hallo luitjes
Ik rijd sinds 3 jaar een mooie rode Triumph Tiger 900 van het bouwjaar 95. Hij heeft inmiddels 106 dkm op de teller maar loopt als de brandweer. Althans dat deed hij.
Hij is niet meer te starten. Bij het starten krijg ik harde knallen uit het blok te horen en lopen ho maar.
Inmiddels is mij duidelijk geworden dat waarschijnlijk het starterwiel in het blok kapot is en de motor plotseling als afgeschreven moet worden gezien. Toch hoop ik op dit forum op go
ed bericht van jullie en misschien heeft iemand zelfs wat tips voor me., Zou mooi zijn.
Wat gaat me dit alles kosten en hoeveel werk is het.
Dank alvast.
hyperpro heeft goeie set als achtershock, ohlins heb ik zelf, ben er blij mee , rij ook veel met zijn tweeenHallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit deel van het forum. Heb afgelopen week een Triumph tiger 1050 van 2009 aangeschaft. Tijdens proefritjes vond ik hem al super maar nu ik wat meer km's heb gemaakt bevalt hij alleen maar meer.
Ik heb het topic en vorige topics al wat door gelezen en heb een paar vraagjes over.
Waar zit de originele connector om de navigatie aan te sluiten? Ik vind alleen terug boven de koplamp echter heeft iemand even een korte omschrijving hoe ik daar het makkelijkste bij kom?
(gevonden incl handleiding dus niet meer nodig)
Ik heb de motor aangeschaft om wat meer met mijn vrouwtje achterop te kunnen rijden. Echter vind ik de schokbreker achter echt te kort schieten. Ik heb al best veel bijgesteld echter blijft het slappe hap voor mijn gevoel is er een modificatie die aan te raden is?
Al vast bedankt
De mijne gaat begin juli binnen voor afstelling op de testbankWie heeft er ervaring met tuneecu? Ik hou totaal niet van computer gedoe. Maar ben wel benieuwd of er ‘meer’ te halen valt uit de drie pitter.
Heb nu tor en een k&n wil de cat nog verwijderen sai afdoppen en dan toch wel benieuwd wat er gebeurt met tuneecu....
Heb me net ook aangemeld op tiger1050 forum maar kan nog niet inloggen en me engels is niet zo super.
Wie heeft er ervaring met tuneecu? Ik hou totaal niet van computer gedoe. Maar ben wel benieuwd of er ‘meer’ te halen valt uit de drie pitter.
Heb nu tor en een k&n wil de cat nog verwijderen sai afdoppen en dan toch wel benieuwd wat er gebeurt met tuneecu....
Heb me net ook aangemeld op tiger1050 forum maar kan nog niet inloggen en me engels is niet zo super.
Geen test/proefrit gemaakt? Misschien weer terug naar een Duc?Hallo, ik heb een 2016 tiger 800 XRX sinds koningsdag. Zit er "prinsheerlijk" op, maar ik kom van een Ducati (multistrada 1000ds en Hypermotard 1100) over en mis de duw in mijn rug wel. Ik vind hem kort gezegd wat "saai" want hij doet alles wat ik wil. Nu heb ik begrepen dat er veel te behalen valt met een ECU flash in combi met een andere uitlaat.
Een EURO3 demper kan ik wel vinden, maar ik kan nergens een Katvervanger vinden voor de tiger 800. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Eventueel kan ik een originele bochtenset aanpassen door de kat er tussenuit te slijpen, maar ik vraag me af of ik dan niet meteen beter de complete bochtenset kan bouwen vanaf de cilinders. De bochten komen vrij dicht bij het blok al bij elkaar en de diameter lijkt me ook wat klein.
Ik wil vooral meer koppel. Topvermogen boeit mij niet zo veel. Bij mijn duc's droeg een grotere diameter van de bochten bij aan het koppel. Dus lijkt mij dat ook voor de triple gelden?
anyone?
Hallo, ik heb een 2016 tiger 800 XRX sinds koningsdag. Zit er "prinsheerlijk" op, maar ik kom van een Ducati (multistrada 1000ds en Hypermotard 1100) over en mis de duw in mijn rug wel. Ik vind hem kort gezegd wat "saai" want hij doet alles wat ik wil. Nu heb ik begrepen dat er veel te behalen valt met een ECU flash in combi met een andere uitlaat.
Een EURO3 demper kan ik wel vinden, maar ik kan nergens een Katvervanger vinden voor de tiger 800. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Eventueel kan ik een originele bochtenset aanpassen door de kat er tussenuit te slijpen, maar ik vraag me af of ik dan niet meteen beter de complete bochtenset kan bouwen vanaf de cilinders. De bochten komen vrij dicht bij het blok al bij elkaar en de diameter lijkt me ook wat klein.
Ik wil vooral meer koppel. Topvermogen boeit mij niet zo veel. Bij mijn duc's droeg een grotere diameter van de bochten bij aan het koppel. Dus lijkt mij dat ook voor de triple gelden?
anyone?
Je had mijn oude hawk niet moeten verkopen Maar een 800cc driepitter kun je kwa koppel niet gaan vergelijken met een 1000cc twin.
Ik kwam van een ktm 990 smr af en miste die punch ook wel echt erg. Nu heb ik een 1050 triple dus origineel al wat meer koppel dan de 800cc. Met de aanpassingen o.a. ecu, geen kat, open luchtfilter e.d. is het een flink stuk beter geworden. Niet geheel vergelijkbaar maar met een twin maar wil nu niet meer anders.
Geen idee wat het effect bij een 800cc doet.
jawel, maar niet heel lang. Ik had een XR mee met een sportuitlaat. Die trok wel iets meer, maar ik heb denk ik te kort gereden om er echt zeker van te zijn. Ik wil de triple wel een kans geven dus vroeg me af of er al iemand iets met de katalysator had gedaan. Ik kan me voorstellen dat die wel behoorlijk afknijpt.Geen test/proefrit gemaakt? Misschien weer terug naar een Duc?
He Williej, standaard schokbreker is gewoonweg slap/slecht helemaal voor duo. Zo als eerder geopperd andere schokker doet het hem. Ik heb hyperpro in combi met progressief voor top!
Welkom en veel plezier net je tiger
jawel, maar niet heel lang. Ik had een XR mee met een sportuitlaat. Die trok wel iets meer, maar ik heb denk ik te kort gereden om er echt zeker van te zijn. Ik wil de triple wel een kans geven dus vroeg me af of er al iemand iets met de katalysator had gedaan. Ik kan me voorstellen dat die wel behoorlijk afknijpt.
Oude discussie Als je door voorgaande topics gaat zal je veel info vinden. Scherm is hit or miss. Vrees met je lengte dat je moeilijk iets gaat vinden, tenzij je lager gaat of zelfs zonder scherm. Ben zelf 1.92 en vanalles geprobeerd. Nu zonder scherm. Meer naar naked maar wel stil...en helaas doet het de looks ook niet al te goedIemand advies voor een windscherm. Met m'n bijna 2 meter helpt het originele windscherm alles behalve. De wind bulderd om m'n helm heen.