Of de mods al dan niet nodig zijn laten we in het midden, wel is het zo dat de tiger met mods veel smoother rijdt dan zonder mods.
Ik heb een 2007 en merk 100% verschil.
Ik heb het met mijn 2007 geprobeerd, maar was niet overtuigd. Wat niet wil zeggen dat ik mijn Tiger nietgraag eens in handen geef van iemand die het misschien beter kan als mijn dealer. In elk geval is het een motor die je iedereen kunt aanbevelen. (Op voorwaarde dat zijn benen lang genoeg zijn
Ik heb een 2007 en merk 100% verschil.
Het is een compleet andere motor geworden qua karakter. Veel responsiever en gretiger.
Zelf gedaan, enige dat ik laat doen zijn banden.
Carburators zijn ook niet vreemd voor me :p Ben eigenlijk van specialisatie motorfietstechnieker, maar helaas veel te weinig werk in en veel te seizoensgebonden.
vroeger ook veel zelf gedaan. Nu alleen nog plaatsen van wat accessoires, en onderhoud en afstellen van mijn oude CB750 cafe racer.(ben nog uit de carburatortijd)
Misschien moet ik toch nog eens iemand zoeken die mijn mapping wel kan veranderen.
wat zijn goede banden voor de tiger 2009 1050?...
Nu heb ik de Pilot Road 5 op de viffer. Die zijn iets stijver waardoor naar vermoeden bij sportief werk ze zich wat beter houden. Voor de rest net zo fijn als de MPR4 (3 setjes versleten op de Tiger Sport).
Zelfde overstap prima
waar precies?...buitenpoot bedoel je?....Gets, welke file heb jij er in gezet?
Even een vraag aan de Tiger riders:
Kijken jullie eens op de rechter voorpoot ( goudkleurig) hebben jullie ook een slijtageplek er op zitten?
heren dank u voor de banden input
ik vindt hem nu gewoon niet lekker rijden.
gisteren weer ff op de vtr gezeten en het stuurt zo anders, zal er aan moeten wennen denk ik.
tuurlijk is het geen sportfiets, maar het voelt als zwabberen aan.
dat ben ik (nog)niet gewend denk ik, en daarom weinig vertrouwen.
zometeen voor het eerst met passagier, misschien gaat dat veel verandering brengen omdat dan de progressieve veren al wat meer ingezakt zijn.
en anders toch maar een keer langs hyperpro voor betere afstelling.
nog meteen even een vraagje over de achterveer.
onderin...is de rebound schroef
bovenin...de veervoorspanning of is dat de compression?...
betekend dat er dus een van de twee niet instelbaar is?....
waar precies?...buitenpoot bedoel je?....
net even met zijn tweeen gereden..bij lekkere drempel klaagt de passagier van hoofd en kontpijn...Staat je bandenspanning correct? Balhoofdager niet vast of vering mss te slap/verkeerd ingesteld?