Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo tiger vrienden
aankomende week m’n nieuwe tiger sport ophalen nadat ik van mijn eerste naar 6jaar afscheid heb moeten nemen na een aanva met een auto en daarna met een diepe greppel !😥
na 9 weken zitten de 9 gebroken ribben weer bijna aan elkaar 👍
Hoop weer met veel plezier door te gaan met m’n hobby
356B56EB-FD7A-4D26-AE92-C8F1FFBD3F44.png

en zo zag hij er voor het ongeval uit
61987B89-840F-421C-9A15-B46C003793FF.jpeg


ben nieuwsgierig wat hier zoal voorbij komt?
BBD7CB3D-FADB-40A1-8D09-31D3F15378A0.jpeg
 
Laatst bewerkt:
WELKOM*O*

Het is hier al lang tijd stil op het topic :+
Nu het winter wordt komen de meeste misschien van hun motor af om weer achter de pc te kruipen.

Mooi Tiger Sport iig! benieuwd wat je als verschil gaat ervaren tov je oude tiger.
 
Nu het winter wordt komen de meeste misschien van hun motor af om weer achter de pc te kruipen.

Ehhhh, het zijn Tigers. Die rijden gewoon door hoor in de winter :]:]:]:] (maar laat ik eerlijk zijn, ik heb dan ook wel een Tiger met handvat- en zadelverwarming. Dat helpt 8-) )
 
  • Leuk
Waarderingen: jvd
Ehhhh, het zijn Tigers. Die rijden gewoon door hoor in de winter :]:]:]:] (maar laat ik eerlijk zijn, ik heb dan ook wel een Tiger met handvat- en zadelverwarming. Dat helpt 8-) )

Die handvat verwarming heb ik ook op mijn Triumph.... maar met de keuze koekblik (vier wielen, winterbanden, airco, radio, standkachel, e.d.) of motor...... is voor mij de motor geen optie meer bij temperaturen onder de 10 graden/ strooi zout. Vroeger reed ik 24/7 op de motor (had niet eens een auto). Zelfs met sneeuw en ijzel op de motor gereden :o gewoon twee voetjes aan de grond, rustig gas geven, veel remmen en vooral rustig sturen.... nu verklaar ik me voor gek om zulke risico's te nemen. Dus voorlopig slaapt mijn Tigertje
 
En hij is rood!! Iedereen weet dat rode motoren sneller zijn dan zwarte motoren *O**O**O*

Overigens vind ik de zwarte Tiger Sport ook erg mooi. Ik heb zelf heel lang rond de Tiger Sport bij de dealer rondgelopen. Ik vind het een prachtige motor (vooral in het "matt silver ice"). Heel vaak heb ik bij een geparkeerde Tiger Sport stil gestaan en deze bewonderd. Toch koos ik uiteindelijk voor de "gewone" Tiger. En als ik eerlijk ben, was de beschikbare zadelverwarming daar wel een van de redenen voor. Voor het doorrijden in de winter is voor mij alle hulp welkom
 
Ik heb een witte, die zijn nog sneller dan de rode :+
ff een foto om weer wat meer actie te krijgen hier op het topic :t
IMG_0822.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dus.... een Triumph Tiger (800-1050-1200) meeting organiseren in mei - juni 2020?
Kijken of we bv bij een Triumph dealer in NL afspreken? Altijd leuk om soortgenoten te ontmoeten in "real life"

Voorstanders?
 
Voorstel voor een Triumph dealer om bv de rit te eindigen? Altijd leuk om daar naar wat andere mooi triumph te kwijlen / proefrit te maken.

Blom motoren ligt mooi centraal (nog nooit geweest, dus weet niet of dat een leuke dealer is).
 
Blom motoren ligt mooi centraal (nog nooit geweest, dus weet niet of dat een leuke dealer is).

Ik heb mijn Tiger 800 bij Blom gehaald en ook in onderhoud, leuke dealer, koffie altijd klaar, mooi spul staan.

Maar even heel wat anders: ik vond een oud topic mbt olie-verbruik op tiger 800's (olieverbruik Tiger 800 MY2016). Ik ben benieuwd of de situatie nog veranderd is bij jullie na meer jaren/kilometers. Ik zit nu op ~0.5L / 9000 km. Daarvan wel 70% snelweg 120-140kmh. Tiger800 XRX uit 2015 met 31dkm.
 
Ik denk dat je als langer persoon met de Tiger 1050 nooit helemaal met je hooft.uit de wind komt te zetten. Mijn vrouw heeft een airstream ruit. Met mijn GS zit ik meer uit de wind met deze airstream. Toch rijd het prettiger dan ons vorige mini schermpje.

Pas overigens op met te grote schermen op de Tiger 1050. Ik heb op een Engels forum gezien dat de Kuip dan tussen de koplampen af kan breken duur de hoge winddruk.
 
heeft er iemand ervaring met de puig ruitBekijk bijlage 1440487
Ik heb hem kan niets zeggen dan perfect! 👌
Ik ben 197cm lang en heb nog minimale windruis nu. Ik heb wel de versie met extra spoiler of hoe je het noemen wilt. Ik heb helaas nog een race/herrie helm maar daar komt wel verandering is als deze helm 5 jaar oud is.
 
Zojuist nieuw rubbers besteld voor de 1050,ik ga van Michelin pp 2ct naar conti road attack 3
Kijken wat ik er van vind

Hoe waren de 2ct onder deze fiets? Ik heb ze in het verleden op wat sportievere motoren gehad en was er toen erg gelukkig mee.
 
Ik heb mijn Tiger 800 bij Blom gehaald en ook in onderhoud, leuke dealer, koffie altijd klaar, mooi spul staan.

Maar even heel wat anders: ik vond een oud topic mbt olie-verbruik op tiger 800's (olieverbruik Tiger 800 MY2016). Ik ben benieuwd of de situatie nog veranderd is bij jullie na meer jaren/kilometers. Ik zit nu op ~0.5L / 9000 km. Daarvan wel 70% snelweg 120-140kmh. Tiger800 XRX uit 2015 met 31dkm.
Mijn 800 xrx heeft nu 40000 op de klok en gebruikt ca 1/2 liter op 10000 km , netjes vind ik .
 
Hoe waren de 2ct onder deze fiets? Ik heb ze in het verleden op wat sportievere motoren gehad en was er toen erg gelukkig mee.
Heb ze ol
Hoe waren de 2ct onder deze fiets? Ik heb ze in het verleden op wat sportievere motoren gehad en was er toen erg gelukkig mee.
Heb ze ook op een ss gehad, toen prima banden
Op de Tiger niet echt plezier van gehad, nooit 100% vertrouwen gehad
 
Heb ze ol

Heb ze ook op een ss gehad, toen prima banden
Op de Tiger niet echt plezier van gehad, nooit 100% vertrouwen gehad

Was ik al iets bang voor de tiger is ondanks de vering aanpassingen al best zenuwachtig (stuurt makkelijk). En met die banden word het alleen maar meer. Vandaar dat ik het wel eens wilde weten.
 
Ik heb hem kan niets zeggen dan perfect! 👌
Ik ben 197cm lang en heb nog minimale windruis nu. Ik heb wel de versie met extra spoiler of hoe je het noemen wilt. Ik heb helaas nog een race/herrie helm maar daar komt wel verandering is als deze helm 5 jaar oud is.
Ik ben 178cm en had op de vorige een Mra met spoiler
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan