Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je twee dempers neemt, past dat dan wel met de middenbok ?
 
Hij krijgt iets weg van Duitse stijl streetfighters. De kont staat wel erg hoog zo. Ik ben zelf juist voor twee hoog geplaatste dempers gegaan. Symmetrische looks (dubbele dempers) zijn wel mooier dan enkele originele. Persoonlijk dus niet voor laag model. Maar dubbel laag model.... Zou idd best wel eens erg mooi kunnen staan. Heb je ook een foto van de andere kant. Juist bij de ketting loopt de aansluiting vaak erg vreemd en opvalland lelijk onder de achterbrug door.

Wel goed dat je gelijk de katalysator kwijt bent.... is toch een paar pk/ betere gasrespons als extra bonus!

Verschil tussen alu of titanium zou mij weinig uit maken. De kosten wel 8-)
Ik heb de alu dempers besteld, als het echt niks is dan gaan ze weer op mp. Nu zat ik wel met een vraag ik wil zelf met buis gaan rommelen om een mooisysteem te krijgen, heb jij dit ookzelf gedaan of laten doen?
 
Heb mijn uitlaat laten maken door Mile Pajic. Misschien niet de aller goedkoopste maar wel zeker een van de beste. Echt vakwerk wat die man maakt.
 
Graag jullie mening goed of slecht mag allebij, ik heb een tiger 1050 2007 abs.
Nu wil ik de arrow thunderdempers (speedtriple2010) laag monteren aan 2 zijde de dempers van triumph zijn titanium zie afbeelding nieuw ca900euro, nu kan ik een mooisetje kopen alleen is het middenstuk dan alluminium nu zit ik daar over te twijfelen om die te kopen ipv de titanium dempers.
Maar of het staat weet ik niet kan nergens vergelijkings materiaal vinden.

Ik heb er Superpole dempers onder zitten.


 
Hier enkele foto’s van mijn Tiger uit 2007.
Wat een fantastische machine!
Nog enkele foto’s bijgevoegd met originele vervangingshendels, gear indicator en led verlichting.
Deze kan ik zeker aanraden want de lichtopbrengst is top!
 

Bijlagen

  • BBCD2F5B-468F-4516-939A-560B5D170A42.jpeg
    BBCD2F5B-468F-4516-939A-560B5D170A42.jpeg
    214 KB · Weergaven: 22
  • 0CA84052-9B00-4FEA-BEA8-C23184633CEA.jpeg
    0CA84052-9B00-4FEA-BEA8-C23184633CEA.jpeg
    359,3 KB · Weergaven: 22
  • 742D9034-05C7-4C00-9758-ACFB7C7A7D12.jpeg
    742D9034-05C7-4C00-9758-ACFB7C7A7D12.jpeg
    314,7 KB · Weergaven: 20
  • F8B61A9D-580A-4BC9-A3D1-912EC8451D9D.jpeg
    F8B61A9D-580A-4BC9-A3D1-912EC8451D9D.jpeg
    96,9 KB · Weergaven: 22
  • 9082353D-B30C-4EF2-BB6C-E168E4206B95.jpeg
    9082353D-B30C-4EF2-BB6C-E168E4206B95.jpeg
    90,7 KB · Weergaven: 19
  • E3932F4F-084C-4103-83E4-25354C324473.jpeg
    E3932F4F-084C-4103-83E4-25354C324473.jpeg
    105,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand hier andere rem/koppelingshendels die strak zitten (lees goed aansluiten)? Ik heb goedkopere korte zwarte van Aliexpress gekocht om eerst de looks te testen. Staat mooi maar de hendels 'rammelen' wel wat...Ook is het moeilijker om neutraal te vinden. De originele hendels sluiten veel strakker aan.

Zijn de duurdere merken sowieso beter daarvoor? (Pazzo, Rizoma...)
 
Beste mede Triumph rijders. Ik heb nog wat prachtig spul voor de Tiger 1050 liggen welke tegen leuke bedragen weg mogen!

CNC Gefreesde GSG Mototechnik valsliders.

tr-tiger1050-018.jpg




tr-tiger1050-024.jpg



Mogen voor een leuk bod weg :).
 
Heeft er iemand hier andere rem/koppelingshendels die strak zitten (lees goed aansluiten)? Ik heb goedkopere korte zwarte van Aliexpress gekocht om eerst de looks te testen. Staat mooi maar de hendels 'rammelen' wel wat...Ook is het moeilijker om neutraal te vinden. De originele hendels sluiten veel strakker aan.

Zijn de duurdere merken sowieso beter daarvoor? (Pazzo, Rizoma...)
Ik heb er van v-trec opzitten daar ben ik wel over te spreken
 
20200114_143219.jpg
20200114_151154.jpg

Vandaag een middagje gespijbeld van mijn werk, het reseltaat is er morgen de buis afgeven dan kan hij gelast worden.
 
Ik wilde vanmorgen met de motor weg, maar helaas. Ondanks dat hij binnen, aan een Optimate staat was starten geen optie. Accu dood. Welke accu hebben jullie in de motor zitten? Gewoon de standaard YTX12-BS of iets anders?
 
Ik heb volgens mij een 14 ipv een 12 er in zitten
Dit ivm de bekende start issues van de tiger
Sinds ik die grote accu erin heb heb ik geen start problemen meer
 
Ik heb volgens mij een 14 ipv een 12 er in zitten
Dit ivm de bekende start issues van de tiger
Sinds ik die grote accu erin heb heb ik geen start problemen meer

Heb ik ook overwogen maar begreep dat de 14 juist weer voor meer belasting op je dynamo ging zorgen (en bij mijn speed triple was die juist doorgebrand.....) dus ik ben gewoon weer gegaan voor de 12. Werkt al weer een jaartje goed đź‘Ť

Wel vreemd dat een accu leeg is ondanks een optimate. Klinkt als een lekspanning op de motor. Slecht aangedraaide accupolen, slechte massa?
Ik heb ooit mijn tanktas met 12v aansluiting op de motor laten zitten voor een nachtje.... was ook gelijk de accu leeg. Dus ook aansluitingen van navifatie, laadsnoeren e.d. loskoppelen bij lange stilstand kan werken.
 
Ik heb nu een motobatt accu gekocht en geinstalleerd: Motobatt mbtx12u. 14Ah, 200CCA. Dat hielp niet helemaal. De startmotor ging wel rond, maar meestal maar eventjes en stopte dan met draaien. Tijdens het starten knipperde de achtergrondverlichting van het display ook nogal.

Het was natuurlijk heel koud. Toen een kacheltje onder de fiets gezet en dat hielp. Toen de motor wat opgewarmd was wilde de motor weer starten.

Ik heb nu op aanraden van Eddytoo eerder in het topic dikkere accukabels besteld (25 pond inclusief verzenden). Hopelijk is het probleem daarmee over en blijft het weg.
 
Laatst bewerkt:
Hier enkele foto’s van mijn Tiger uit 2007.
Wat een fantastische machine!
Nog enkele foto’s bijgevoegd met originele vervangingshendels, gear indicator en led verlichting.
Deze kan ik zeker aanraden want de lichtopbrengst is top!
Waar heb je die LED verlichting vandaan. Ik ben ook niet echt tevreden over de lichtopbrengst.

Erik
 
Heb ik ook overwogen maar begreep dat de 14 juist weer voor meer belasting op je dynamo ging zorgen (en bij mijn speed triple was die juist doorgebrand.....) dus ik ben gewoon weer gegaan voor de 12. Werkt al weer een jaartje goed đź‘Ť

Wel vreemd dat een accu leeg is ondanks een optimate. Klinkt als een lekspanning op de motor. Slecht aangedraaide accupolen, slechte massa?
Ik heb ooit mijn tanktas met 12v aansluiting op de motor laten zitten voor een nachtje.... was ook gelijk de accu leeg. Dus ook aansluitingen van navifatie, laadsnoeren e.d. loskoppelen bij lange stilstand kan werken.
Ik heb eerlijk waar geen idee
De 14 zit er nu 2 jaar in
Niks geen problemen of zoiets
Ik heb het advies van Wim zielman opgevolgd en geen spijt tot nu toe
 
Ik heb eerlijk waar geen idee
De 14 zit er nu 2 jaar in
Niks geen problemen of zoiets
Ik heb het advies van Wim zielman opgevolgd en geen spijt tot nu toe

Heb mijn accu er uit gehaald om aan de druppellader te hangen.... zit er een 14 in _O- _O- :+
Kan het zijn dat een tiger sport origineel een 14 heeft en een speed een 12?
 
Ooit ben ik, nadat de accu van de Tiger weer overleden was (en op advies van zoonlief) gestopt met de motor permanent aan de druppellader te hangen. Nu een keer in de twee weken een paar uurtjes aan de druppellader en er is nooit meer een accu overleden, ook niet bij latere motoren. En mijn motor staat in een soort van onverwarmd schuurtje/overkapping met een deur :P

Het mooie is dat het dit jaar amper winter is geweest dus de druppellader is dit jaar nog maar 1 keer aangesloten geweest. :)
 
Dag medetijgers ;)

Iemand toevallig nog een high oval SC-project demper voor een Tiger 1050 liggen? Bij voorkeur de matzwarte versie. Hoor graag!
 
Kan er hier btw nog iemand iets doen met Handkappen van SW Motech? Type Storm.
Zijn slechts 1 of 2x gebruikt, dus zgan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan