Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na Suzuki, Yamaha, BMW en Kawasaki ben ik een aantal jaren geleden op aanraden van een vriend die motoren test voor M&T bij Triumph geland.
Hiervoor heb ik een BMW F700 GS gereden en deze ingeruild voor een F800GS uit 2017. Waren erg fijne motoren. Was ook niet de bedoeling dat ik een nieuwe motor zou kopen, zij het dat de F800GS is af-/uitgebrand.

Eerste intentie was om Opnieuw te kijken naar een F800GS of de F850GS. Na een proefrit op de Tiger ben ik echter om.

Ook wordt de Tiger veel uitgebreider geleverd (800XCA) in vergelijking met de F850GS. Bij laatstgenoemde mag er rustig €1.500 meer neergelegd worden voor zaken die standaard zijn op de Tiger. Neem een TFT scherm, Cruise control en LED lichten.
 

ja ik heb altijd een minder vermogen gehad en nu de middelen om lekker wat luxere te nemen. Ik gebruik hem ook zakelijk en voor de fun...
 
Dit is dan weer jammer van Triumph:
Ofwel: Als ik de motor uit Engeland importeer heb ik 2 maanden garantie en daarna vervalt het. Dat is bij andere merken wel iets beter geregeld.. (EU-breed garantie, etc.)
 
Ik post weinig, maar plaatjes zijn altijd leuk toch? Korte kentekenplaathouder geplaatst, katalysator leeggehaald (K&N filter en einddemper had ik al), achterlicht met richtingaanwijzers geplaatst, comfort zadel geplaatst. Maar ik ben het meest content met het spuitwerk van het voorspatbord, onderkuip en achterwerk. De stickers op het achterwerk heb ik laten maken.
 

Bijlagen

  • 20200311_201352.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 28
Zo heb de healtech quickshifter gemonteerd wat erg mee viel kwa werk. Een kleine 2 uur knutselen en hij zat er op. En natuurlijk even getest.... Wat een feest hahaha
 
Hallo allemaal,

Vorige week donderdag een witte tiger van 2009 aangeschaft. Volgende week zaterdag kan ik hem ophalen dus nog even geduld hebben.

leuk om mee te lezen met mede Triumph enthousiasten.


bijgaand een sneak preview van mijn aanwinst en tevens eerste motor.

groeten EJ
 

Bijlagen

  • 3A437BB1-228F-45E0-BDF2-C43B5E2F3871.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 20
Zo heb de healtech quickshifter gemonteerd wat erg mee viel kwa werk. Een kleine 2 uur knutselen en hij zat er op. En natuurlijk even getest.... Wat een feest hahaha

en rijbewijs al afgepakt vandaag ook maar weer eens gereden.... en gebruik de qs toch minder vaak. Ik ga er echt te hard mee en met normaal rijden pak ik toch de koppeling omdat het beter werkt.
Werkt de qs bij jouw goed rond de 4500 rpm? bij mij moet je dan echt flink stampen. vanaf de 7.000 rpm werkt hij prima.
 

Nee ik hoef hem maar aan te tikken en hij pakt de volgende versnelling. Dat ook bij lagere toeren vanaf 3000rpm. Ps zelfs als het voorwiel perongeluk omhoog gaat gaat hij gewoon verder in de volgende versnelling. Zoals ik al eerder aangaf heb ik een voorkeur voor healtech welk merk heb jij?
 
Zojuist terug van mijn retourtje England.

(Foto beetje geel uitgeslagen).
 

Bijlagen

  • E6400BAC-1AE7-4990-A067-A9F03A35A057.jpeg
    352,4 KB · Weergaven: 21
  • 3959D570-48DA-445E-BC24-80661B297CF1.jpeg
    985,3 KB · Weergaven: 21
Dynoyet (maar heb daar niet specifiek voor gekozen. Was schijnbaar makkelijker om te combineren met de andere module).
Hoe lang heb je de onderbrekingstijd staan?
 
Dynoyet (maar heb daar niet specifiek voor gekozen. Was schijnbaar makkelijker om te combineren met de andere module).
Hoe lang heb je de onderbrekingstijd staan?

Ja dynojet werkt iets anders en is inderdaad makkelijker te koppelen als je bijvoorbeeld een powercomander hebt. Ik heb een streeftijd van 90 m sec echter leert hij zichzelf in en bij lagere toeren kilt hij dus langer en bij hogere zo kort mogelijk.
 
Source , mooie tiger!
Wat is het verschil met de bmw 800 gs ? Ik heb ook staan te twijfelen tussen die twee , trillingen ?
De mijne heb ik ook zelf geimporteerd uit dld , scheelt best veel ,vooral alle accesoires waar de vorige eigenaar diep voor in de buidel getast heeft heb je voor een prikkie
 
Er was een actie met koffers, binnentassen, frame protector, tank pad en headlight guard voor nieuwe tigers. Heb kunnen onderhandelen dat dit in de prijs kwam (+/- 10.000€ na wisselkoers ). Betreft een Tiger 800 XCA uit 2018 met 11000km.

Zal ca. €1200 moeten betalen voor bpm. Volgende week de keuring.

Verder nog onderhandeld dat de headlight guard eraf ging (toch niet street legal) en er een crash Bar extension, inklapbare versnellingspook en front mudguard extension, Voor in de plaats op kwam voor een zacht prijsje.

Ook nog twee Triumph shirts en een Kriega rugzak meegekregen

Al met al dik tevreden over de onderhandelde opties. In Nederland zat ik -na onderhandelen- op dik 14.000€



Naast een proefrit nog niet op kunnen rijden. Doordachtheid van enkele dingen zijn echter wel een ENORME vooruitgang op mijn Bmw F800 GS uit 2018:
- koffersysteem met één sleutel en lock mechanisme voor bevestiging is vele male beter bedacht dan de klemmen van BMW met elk en slot.
- verstelbare zitting is ideaal, idem voor zitting verwarming.

De motor op de Middenbok zetten vind ik wel zwaarder en lastiger dan bij de BMW, mogelijk is dit wennen.
 
Laatst bewerkt:
Zo dat was wel de moeite waard ! Erg herkenbaar, de mijne kocht ik met 8000km en 5mnd jong en 4 jaar garantie.

Dat op de bok zetten gaat prima met mijn 72kg , kwestie van wennen.
 
Ow sorry, was het vergeten. Ik doe het z.s.m.

Maar het is misschien wel simpeler als iemand van jullie een nieuw topic opendoet? Ik heb geen tiger meer en kom hier eigenlijk niet meer zo vaak dus ik zou dit liefst uit handen geven als het kan.

Ik heb een nieuw topic gemaakt, hier een linkje:


Als jij voor dit topic nog even een slotje aan wil vragen, neem ik het verder van je over.
 
Dus vanaf nu hier verder:

 
Status
Niet open voor verdere reacties.