Het GSX-R1000 Topic deel 17: Own The Racetrack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Na een tijd gekwijld te hebben door naar de prachtige motoren te kijken welke gepost worden op dit forum ben ik nu dan eindelijk de trotse eigenaar van een zwarte Gsxr 1000 k9.

Nu goed aan het zoeken om de standaard bananen dempers te vervangen door een mooi setje, als iemand iets moois in de aanbieding heeft of mij kan vertellen wat nou de juiste uitlaat is qua geluid en looks dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Sebastiaan



Gefeliciteerd!!
Ik heb zelf een setje Arrow gekocht, zien er super mooi uit, geluid is ook echt vet.


groetjes
 
na aanschaf vorige zomer van een Suzuki GSX-R 1000 heb ik deze winter gelijk maar een paar mods uitgevoerd:

kleine knippers aan de voorkant

nieuwe demper gemonteeerd (Mivv GP)

en meteen maar de gigantische kentekenplaat houder verwijderd.

gixxer001.jpg
oud

GSX-R1000.jpg


IMG_1019.jpg


resultaat t.o.v. orgineel mag er best wezen vind ik zelf:)
 
Laatst bewerkt:
Hi gixxerfolks,

ik lees al een tijdje mee in dit topic en na langgggggg twijfelen tussen wat mn volgende liefje gaat worden heb ik de knoop doorgehakt.. geen s1000rr, doe mij maar een gixxer1000 uit 2008!! uberfuckinggeile machines..
echter had ik een vraag.. hiervoor reed ik een R6 en dat ging al als een speer.. had helaas ook zn nadelen, teveel spekken van de staatskas en een emg-tje (allemaal boetes binnen de bebouwde kom). was benieuwd hoe jullie een 1000 ervaren binnen de bebouwde kom.. scoren jullie hoog qua boetes? mijn gedachte zegt van niet.. een 1000 trek je binnen de bebouwde kom minder snel open dan een 600.. dit omdat het gewicht en vooral de power toch wel heel wat anders is.. ik heb zelf een sportieve rijstijl en heb veel van die 20/25km-tehard boetes gehad.. wat op een gegeven moment toch wel aantikt. hoe ervaren jullie dat?

natuurlijk heb ik het niet over 100+ km door een woonwijk, maar af en toe heb je van die wegen die er gewoon om vragen. stadsverkeer is het denk ik wel meer posen met een 1000, vooral met een gixxer hahaha.. dus dat snel manoeuvreren tussen auto's etc zul je minder snel doen itt een 600.. 'scheelt al een hoop flauwe rechts-inhalen bekeuringen'..

hoor graag van jullie!
 
Hi gixxerfolks,

ik lees al een tijdje mee in dit topic en na langgggggg twijfelen tussen wat mn volgende liefje gaat worden heb ik de knoop doorgehakt.. geen s1000rr, doe mij maar een gixxer1000 uit 2008!! uberfuckinggeile machines..
echter had ik een vraag.. hiervoor reed ik een R6 en dat ging al als een speer.. had helaas ook zn nadelen, teveel spekken van de staatskas en een emg-tje (allemaal boetes binnen de bebouwde kom). was benieuwd hoe jullie een 1000 ervaren binnen de bebouwde kom.. scoren jullie hoog qua boetes? mijn gedachte zegt van niet.. een 1000 trek je binnen de bebouwde kom minder snel open dan een 600.. dit omdat het gewicht en vooral de power toch wel heel wat anders is.. ik heb zelf een sportieve rijstijl en heb veel van die 20/25km-tehard boetes gehad.. wat op een gegeven moment toch wel aantikt. hoe ervaren jullie dat?

natuurlijk heb ik het niet over 100+ km door een woonwijk, maar af en toe heb je van die wegen die er gewoon om vragen. stadsverkeer is het denk ik wel meer posen met een 1000, vooral met een gixxer hahaha.. dus dat snel manoeuvreren tussen auto's etc zul je minder snel doen itt een 600.. 'scheelt al een hoop flauwe rechts-inhalen bekeuringen'..

hoor graag van jullie!

lekkere appels met peren dit |(
ook met een 1000 kun je makkelijk te hard overal :Y
tikkie rustiger qua toeren misschien maar dat zegt dus niks over snelheid :N
 
Laatst bewerkt:
lekkere appels met peren dit |(
ook met een 1000 kun je makkelijk te hard overal :Y
tikkie rustiger qua toeren misschien maar dat zegt dus niks over snelheid :N

bedoel meer, bijv een stuk van 100m trek je met een 600 als een malle..
met 1000 ben je denk ik toch wel wat voorzichtiger.. zwaardere motor en het zou zomaar kunnen dat je eraf wordt geslingerd..

misschien beetje raar verwoord maar hoop dat er mensen zijn die wel begrijpen waar ik op doel...
 
bedoel meer, bijv een stuk van 100m trek je met een 600 als een malle..
met 1000 ben je denk ik toch wel wat voorzichtiger.. zwaardere motor en het zou zomaar kunnen dat je eraf wordt geslingerd..

misschien beetje raar verwoord maar hoop dat er mensen zijn die wel begrijpen waar ik op doel...
_O-

blijft appels met peren, ga maar gewoon is op een 1000 rijden :Y
 
Laatst bewerkt:
bedoel meer, bijv een stuk van 100m trek je met een 600 als een malle..
met 1000 ben je denk ik toch wel wat voorzichtiger.. zwaardere motor en het zou zomaar kunnen dat je eraf wordt geslingerd..

misschien beetje raar verwoord maar hoop dat er mensen zijn die wel begrijpen waar ik op doel...

Met een 1000 trek je alleen maar harder, zeker als je de motor onder controle heb gaat het snel alleen maar harder en harder om het allemaal leuk te maken.

Oh ja, 1 voordeel. Je hoeft niet te schakelen naar 2 totdat je 170 rijd :o

Meestal gaan mensen die hard moeten rijden om fun te hebben circuit rijden, gaan juist een lichtere motor rijden of doen het alle 2.

Maar jou theorie gaat niet op zo ver ik er ervaring in heb.
 
Met een 1000 trek je alleen maar harder, zeker als je de motor onder controle heb gaat het snel alleen maar harder en harder om het allemaal leuk te maken.

Oh ja, 1 voordeel. Je hoeft niet te schakelen naar 2 totdat je 170 rijd :o

Meestal gaan mensen die hard moeten rijden om fun te hebben circuit rijden, gaan juist een lichtere motor rijden of doen het alle 2.

Maar jou theorie gaat niet op zo ver ik er ervaring in heb.

fuckinghell |( mezelf kennende |(

en wat is jouw ervaring met bekeuringen? of heb je niet zo'n sportieve rijstijl?
 
Wat denk je nou zelf dan. |(
Een 600 is alleen maar traag vergeleken met een 1000. Je gaat van 65 Nm naar ruim 100 Nm meter. Van nul naar 100 zijn ze ongeveer wel even snel, maar bij tussen acceleratie is de 1000 zoveel sterker en dat voel je zo overduidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je nou zelf dan. |(
Een 600 is alleen maar traag vergeleken met een 1000. Je gaat van 65 Nm naar ruim 100 Nm meter. Van nul naar 100 zijn ze ongeveer wel even snel, maar bij tussen acceleratie is de 1000 zoveel sterker en dat voel je zo overduidelijk.

heb je niet gelezen wat ik dacht?
 
na aanschaf vorige zomer van een Suzuki GSX-R 1000 heb ik deze winter gelijk maar een paar mods uitgevoerd:

kleine knippers aan de voorkant

nieuwe demper gemonteeerd (Mivv GP)

en meteen maar de gigantische kentekenplaat houder verwijderd.

[afbeelding] oud

[afbeelding]

[afbeelding]

resultaat t.o.v. orgineel mag er best wezen vind ik zelf:)


vind die originele achterkant idd :r

heb afgelopen jaar ook een undertail er op gezet.

heb zo te zien wel een iets andere. ga em binnenkort nog spuiten.
2012-08-20202747-1_zps6fb25764.jpg


2012-08-20202808-2_zps6afd8a9d.jpg


2012-08-20202759-1_zpsb315a083.jpg


alleen kentekenhouder moet nog iets rechter op. anders ben ik bvang dat ik nog wel een keer gezeik ga krijgen.

en af en toe word het tijd voor een nieuw bandje :)

307180_417058178365152_1899512142_n_zpsb8a04e75.jpg


tijd voor de lente!! :]
steeg_zps4a1b9410.jpg
 
Gave bak, maar qua lay-out kan ik er niet warm van worden :?

2013-fixicrescentsuzuki4.jpg



Hoe gaaf is dees

jerez-test--camierflamescropped.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een 1000 trek je alleen maar harder, zeker als je de motor onder controle heb gaat het snel alleen maar harder en harder om het allemaal leuk te maken.

Oh ja, 1 voordeel. Je hoeft niet te schakelen naar 2 totdat je 170 rijd :o

Meestal gaan mensen die hard moeten rijden om fun te hebben circuit rijden, gaan juist een lichtere motor rijden of doen het alle 2.

Maar jou theorie gaat niet op zo ver ik er ervaring in heb.

Had het niet beter kunnen verwoorden.
Een 1000 is gewoon verslavend, altijd en overal te hard.
TIP: doe regelmatig een circuitdagje aan...daar knap je van op en ga je het wat rustiger aan doen in het verkeer. My 2 cents!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan