Het GSX-R1000 Topic deel 20: The Ultimate Performance

Goedeavond.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een overstap naar bijvoorbeeld een aprilia dorsoduro? Ik ben toch erg gecharmeerd van dit model.

De gsx-r 1000 2005 bevalt op zich nog steeds prima, maar ritjes die ik rij met vrienden/collega's zijn best zwaar vanwege het langzamere rijden en pijn in mijn reet die ik heb na 150 km en het protesteren van mijn knie.

Na 200 km snelweg rijden ben ik op de supersport er helemaal klaar mee en weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten en begint de knie houding met mijn beenlengte die hoort bij 1.96 echt problemen te geven sinds ik een blessure heb gehad een aantal jaar geleden.

Heb ook nog de tuono 4V gezien, ook een gaaf model, maar qua beenpositie blijft het dan gelijk met wat ik nu heb volgens mij.

Enige is dat ik niet zo van Italiaanse betrouwbaarheid hou. Maar volgens mij bestaan er geen Japanse hypermotards.

Nadeel is dat ik echt soort van gehecht ben aan mijn geel/zwarte monster en ik al paar jaar met gedachte loop om te verkopen, maar niet weet wat meer plezier gaat geven en echt bang ben dat het gaat tegenvallen qua vermogen en strak sturen in bochten.

Dus ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.
 
Goedeavond.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een overstap naar bijvoorbeeld een aprilia dorsoduro? Ik ben toch erg gecharmeerd van dit model.

De gsx-r 1000 2005 bevalt op zich nog steeds prima, maar ritjes die ik rij met vrienden/collega's zijn best zwaar vanwege het langzamere rijden en pijn in mijn reet die ik heb na 150 km en het protesteren van mijn knie.

Na 200 km snelweg rijden ben ik op de supersport er helemaal klaar mee en weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten en begint de knie houding met mijn beenlengte die hoort bij 1.96 echt problemen te geven sinds ik een blessure heb gehad een aantal jaar geleden.

Heb ook nog de tuono 4V gezien, ook een gaaf model, maar qua beenpositie blijft het dan gelijk met wat ik nu heb volgens mij.

Enige is dat ik niet zo van Italiaanse betrouwbaarheid hou. Maar volgens mij bestaan er geen Japanse hypermotards.

Nadeel is dat ik echt soort van gehecht ben aan mijn geel/zwarte monster en ik al paar jaar met gedachte loop om te verkopen, maar niet weet wat meer plezier gaat geven en echt bang ben dat het gaat tegenvallen qua vermogen en strak sturen in bochten.

Dus ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Ik heb mijn K5 na 8 jaar trouwen dienst (48dkm zonder enig mankement) verkocht en vervolgens een V2 Tuono Factory uit 2008 gekocht.
Heb er heel veel spijt van gehad en nog steeds dat ik die K5 heb weggedaan. Die K5/K6 loopt zo enorm lekker en is megabetrouwbaar gebleken. De Tuono had 3 jaar terug bij aanschaf 6dkm op de klok, inmiddels 16dkm en toch al wat kleine dingetjes mee gehad.

Volgens mij is een Dorsoruro redelijk betrouwbaar alleen is het geen echte motard. Daar is ie te zwaar en log voor en heeft hij een te beschaafde vermogensafgifte. Dan is de Duc Hypermotard of KTM990(r) weer wat extremer.

Wat je kan doen is MartinR1/Mar1tin vragen. Die heeft veel 1000cc 4 cilinder racers gereden zowel op de weg als op het circu8it. Die is een paar jaar terug overgestapt op onder andere een 1200 Dorsoduro en een Aprilia V4 racer. Wat zithouding betreft kan hij je niet adviseren, hij is volgens mij niet groter dan 1:70m. Weet alleen niet of hij nog actief is op MF. Zou je moeten nagaan.
 
Goedeavond.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een overstap naar bijvoorbeeld een aprilia dorsoduro? Ik ben toch erg gecharmeerd van dit model.

De gsx-r 1000 2005 bevalt op zich nog steeds prima, maar ritjes die ik rij met vrienden/collega's zijn best zwaar vanwege het langzamere rijden en pijn in mijn reet die ik heb na 150 km en het protesteren van mijn knie.

Na 200 km snelweg rijden ben ik op de supersport er helemaal klaar mee en weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten en begint de knie houding met mijn beenlengte die hoort bij 1.96 echt problemen te geven sinds ik een blessure heb gehad een aantal jaar geleden.

Heb ook nog de tuono 4V gezien, ook een gaaf model, maar qua beenpositie blijft het dan gelijk met wat ik nu heb volgens mij.

Enige is dat ik niet zo van Italiaanse betrouwbaarheid hou. Maar volgens mij bestaan er geen Japanse hypermotards.

Nadeel is dat ik echt soort van gehecht ben aan mijn geel/zwarte monster en ik al paar jaar met gedachte loop om te verkopen, maar niet weet wat meer plezier gaat geven en echt bang ben dat het gaat tegenvallen qua vermogen en strak sturen in bochten.

Dus ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Zou je met verstelbare voetsteunen niet meer ruimte kunnen krijgen op bijvoorbeeld de Tuono V4?

Ik heb zelf een Tuono naast mijn RSV gehad. En wat ik had met de Tuono is dat je makkelijk even opstapt om een kleine rondje te rijden, een dijkje pakt en ff bij iemand aan wipt. Maar ik zou daar bijvoorbeeld geen motorvakantie op willen doen of een knal ritje met een stel los geslagen maten :P

Ik hou van doorrijden, bochten trekken etc. Dan zijn er natuurlijk mensen die zeggen, met een naked kan je toch ook prima hard door een bocht knoepen. Dat is waar, alleen als ik dat deed op de Tuono, had ik altijd het gevoel dat het harder, scherper beter kon met de RSV die achter was gebleven in de schuur. Dat gaf me toch dan uiteindelijk geen voldaan gevoel.
En als ik harder dan 170 ging dan waaide ik er bijna van af :P

Dus ik snap je zorgen over of je het wel of niet leuk gaat vinden.
 
Ik heb een keer een dagje een V4R Tuono APRC gehuurd (zie filmpje in mijn handtekening) omdat ik die zeer overweeg om ooit eens aan te schaffen (of een 1100 Factory, dat lijkt me helemaal geweldig). Met mijn 1,87 ben ik niet helemaal zo lang als jij s100spit, maar ik merkte zeker een veel relaxtere zithouding ten opzichte van supersport.

Check anders deze tool maar eens om zithouding van motor tot motor te vergelijken: http://cycle-ergo.com/. Daar kun je de motor selecteren en vervolgens al je eigen maten invoeren (edit: kniehoek lijkt identiek tussen de K5 en Tuono zie ik toch in deze tool...). Gewoon een keer op een V4 gaan zitten kan ook natuurlijk ;)

Ik vind de V4 Tuono echt een geweldig mooi apparaat, eventuele mindere betrouwbaarheid zou ik persoonlijk op de koop toenemen. Het geluid alleen al...

Ik zou ook denken dat de meeste kinderziektes er wel uit zijn in de latere modeljaren van het type, hoewel de meeste spookverhalen over de V4-modellen zijn gebaseerd op de persintroductie van de RSV4 (dus niet de Tuono) toen er blokken stukliepen (overigens schijnt het ook daar wel mee te vallen, vanwege aanpassingen die naar aanleiding daarvan zijn gemaakt, maar ook daarna is er wel eens een RSV4 stukgelopen maar ik weet niet hoe vaak dit voorkomt).

Over de V4 Tuono kun je trouwens veel lezen (en evt. vragen) op het Engelstalige Aprilia-forum: http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?89-2012-2016-Tuono-V4-All-Variants.
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een overstap naar bijvoorbeeld een aprilia dorsoduro? Ik ben toch erg gecharmeerd van dit model.

De gsx-r 1000 2005 bevalt op zich nog steeds prima, maar ritjes die ik rij met vrienden/collega's zijn best zwaar vanwege het langzamere rijden en pijn in mijn reet die ik heb na 150 km en het protesteren van mijn knie.

Na 200 km snelweg rijden ben ik op de supersport er helemaal klaar mee en weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten en begint de knie houding met mijn beenlengte die hoort bij 1.96 echt problemen te geven sinds ik een blessure heb gehad een aantal jaar geleden.

Heb ook nog de tuono 4V gezien, ook een gaaf model, maar qua beenpositie blijft het dan gelijk met wat ik nu heb volgens mij.

Enige is dat ik niet zo van Italiaanse betrouwbaarheid hou. Maar volgens mij bestaan er geen Japanse hypermotards.

Nadeel is dat ik echt soort van gehecht ben aan mijn geel/zwarte monster en ik al paar jaar met gedachte loop om te verkopen, maar niet weet wat meer plezier gaat geven en echt bang ben dat het gaat tegenvallen qua vermogen en strak sturen in bochten.

Dus ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Hallo,

ik ben sinds korte tijd in het bezit van de nieuwe xsr 900(naast mijn hayabusa gen 2 met akra 4-1). Formidabele (hooligan) funbike qua stuureigenschappen, goede remmen, goede wegligging, sportieve vering en mega kopel voor zo een lichte fiets met matige cilinderinhoud.
Motorisch heb ik niks veranderd(is imo niet nodig bij die bike), enkel esthetisch ombouw naar caferacer(kontje,hurricane M stuur, bar end spiegels, andere pinkers,radiatorgrill(steenslag)...)
Meegenomen is uiteraard de BE nieuwprijs van ca 9600 euro(grey metalversie)
Dit is echt sedert heel lange tijd dat ik nog zoveel plezier gehad heb van een bike.
Ik zou zeggen, zeker testen...
 
En die om de paar maanden moeten vervangen omdat ze continu over de grond schuren :+

Haha +1 :)

Voor wat Spit wil, is heel moeilijk voor hem te bepalen. Dat wilde ik eigenlijk een beetje zeggen met mijn vorige post.Het ligt er echt aan wat voor een type/soort rijder je bent.

Met de Tuono reed ik wel iets rustiger kwa snelheid (i.v.m. windbescherming), maar mijn rijstijl werd meer aso :X Drempel? Welke drempel :)
Het grote stuur zorgt ervoor dat je vrij makkelijk kan sturen/rijden en je manoeuvreert overal veel makkelijker tussendoor (vind ik).
Alleen in het echte stuur werk haal ik er veel minder voldoening uit.
 
Het is heel lastig idd. Ben geen extreme hardrijder vind ik van mijzelf. Maar maatje zegt dat ik wel vrij hard rij of door rij. Meestal kilometertje of 30 te hard en elke ritje trek je hem wel af en toe door rond de 200.

Moet wat proef gaan rijden, daar ben ik van bewust. Nadeel is dat ik nog steeds vrolijk wordt van de motor qua uiterlijk. Is gewoon niet veel mooier te krijgen in mijn optiek.
 
De gsx-r 1000 2005 bevalt op zich nog steeds prima, maar ritjes die ik rij met vrienden/collega's zijn best zwaar vanwege het langzamere rijden en pijn in mijn reet die ik heb na 150 km en het protesteren van mijn knie.

Na 200 km snelweg rijden ben ik op de supersport er helemaal klaar mee


Dat eerste los ik op door nooit met ritjes mee te gaan. Ik ben in m'n leven één keer met een ritje meegegaan, toen oververhitte mijn motor wegens gebrek aan tempo.

Snelweg rijden vind ik geen probleem, maar dat is blijkbaar persoonlijk. Je moet wel vaart houden, dan zit je beter. Ik ben ook niet zo klein, ik schuif altijd helemaal naar achter op het zadel, tegen het deksel van het achterzitje aan. Ik wissel het ook altijd af: 100km motor/snelweg, 8 uur bureaustoel, dan weer 100km motor/snelweg.
 
Ik hou van doorrijden, bochten trekken etc. Dan zijn er natuurlijk mensen die zeggen, met een naked kan je toch ook prima hard door een bocht knoepen. Dat is waar, alleen als ik dat deed op de Tuono, had ik altijd het gevoel dat het harder, scherper beter kon met de RSV die achter was gebleven in de schuur. Dat gaf me toch dan uiteindelijk geen voldaan gevoel.
En als ik harder dan 170 ging dan waaide ik er bijna van af :P

Dus ik snap je zorgen over of je het wel of niet leuk gaat vinden.
Precies hoe ik er ook over denk, ik ben dik tevreden met de GSX-S en heb er vrede mee dat het niet meer zo hard gaat als op de K7, K8 of de S1000RR.
Maar zoals je zegt, een echt ritje op serieuze snelheid of echt bochten pakken gaat alleen zo lekker op een racer, een naked pak je gemakkelijker voor een ritje naar je werk, even een blokje om, dus wat dat betreft perfect voor mij nu, nu ik wat minder vrije tijd heb.

Maar zo voldaan afstappen als van een racer na een zomers avond ritje met vrienden, of een circuitdag op de 600, dan ga ik met de naked niet hebben denk ik.
 
Vraag die hier stond is niet meer nodig, heb het verhaal weggehaald :)

Ging over duo steunen en ben eruit dat de K9 t/m L1 steunen goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat eerste los ik op door nooit met ritjes mee te gaan. Ik ben in m'n leven één keer met een ritje meegegaan, toen oververhitte mijn motor wegens gebrek aan tempo.

Snelweg rijden vind ik geen probleem, maar dat is blijkbaar persoonlijk. Je moet wel vaart houden, dan zit je beter. Ik ben ook niet zo klein, ik schuif altijd helemaal naar achter op het zadel, tegen het deksel van het achterzitje aan. Ik wissel het ook altijd af: 100km motor/snelweg, 8 uur bureaustoel, dan weer 100km motor/snelweg.


Herkenbaar. Bij mij ging ook weer regelmatig de radiator fan aan. Ze worden erg snel warm met stad verkeer.


Precies hoe ik er ook over denk, ik ben dik tevreden met de GSX-S en heb er vrede mee dat het niet meer zo hard gaat als op de K7, K8 of de S1000RR.
Maar zoals je zegt, een echt ritje op serieuze snelheid of echt bochten pakken gaat alleen zo lekker op een racer, een naked pak je gemakkelijker voor een ritje naar je werk, even een blokje om, dus wat dat betreft perfect voor mij nu, nu ik wat minder vrije tijd heb.

Maar zo voldaan afstappen als van een racer na een zomers avond ritje met vrienden, of een circuitdag op de 600, dan ga ik met de naked niet hebben denk ik.

Gisteren heb ik weer een rondje gedaan van 180 km en dat was weer genieten. Mede dankzij de QS ook. :] }) Dat blijft ook mooi, maar ben wel harder door dat ding gaan rijden.
 
Gaaf, ja de QS op de bmw was ook verslavend, zeker met open akra :9~

Mocht iemand trouwens een keer duosteunen van een K9 t/m L1 wegdoen, als ze voor een zacht prijsje weggaan dan heb ik wel interesse, ben er uit dat een K9 steun goed past (voor het uitlaat project) maar mocht ik nog eens met duo gaan rijden dan moeten links en rechts wel hetzelfde zijn.
De GSX-S steun komt verder naar buiten.

Boonstra vraagt 60,- per kant, en ik heb geen haast dus dat wordt hem niet.
Misschien iemand die na diefstal en zo overblijven spullen het voor een paar tientjes weg doet. Of na ombouw circuitfiets oid.

Grt
 
Gaaf, ja de QS op de bmw was ook verslavend, zeker met open akra :9~

Mocht iemand trouwens een keer duosteunen van een K9 t/m L1 wegdoen, als ze voor een zacht prijsje weggaan dan heb ik wel interesse, ben er uit dat een K9 steun goed past (voor het uitlaat project) maar mocht ik nog eens met duo gaan rijden dan moeten links en rechts wel hetzelfde zijn.
De GSX-S steun komt verder naar buiten.

Boonstra vraagt 60,- per kant, en ik heb geen haast dus dat wordt hem niet.
Misschien iemand die na diefstal en zo overblijven spullen het voor een paar tientjes weg doet. Of na ombouw circuitfiets oid.

Grt

Kijk is op ebay John, heb daar voor mijn S1000RR een setje duo's van de naked S1000R gekocht, geven een veel comfortabele zit op de RR
 
Uit interesse eens wat gegoogled naar testen of filmpjes van de nieuwe 1000 is dat ding nog niet te krijgen of boeit het gwn niemand :? er zijn wel duizenden filmpjes/tests van de nieuwe zx10r of vorig jaar de nieuwe r1 :Y
Maar niets van die nieuwe gsx vind het een lelijk ding maar ben wel benieuwd of het een goede motor is :P
 
Uit interesse eens wat gegoogled naar testen of filmpjes van de nieuwe 1000 is dat ding nog niet te krijgen of boeit het gwn niemand :? er zijn wel duizenden filmpjes/tests van de nieuwe zx10r of vorig jaar de nieuwe r1 :Y
Maar niets van die nieuwe gsx vind het een lelijk ding maar ben wel benieuwd of het een goede motor is :P

Is uberhaubt al wel uit dan? Dacht dat ie pas halverwege/eind 2016 uitkwam. Desalniettemin ben ik ook benieuwd! :)
 
Ik heb afgelopen week +/- 600 km op de k5 gereden, hij doet het weer perfect. De FI C11 melding was toch een defecte CMP sensor die ik inmiddels heb vervangen. Na het maken van een peak voltage adapter voor nog geen €2 kon ik de sensor doormeten. Het signaal dat normaal 0,5 V of hoger moet zijn was nog geen 0,2 V.

Zo staat die er momenteel bij.

1268qpj.jpg


De carbon tank valt ook niet op tot dat de zon er op staat.

2qmoq6s.jpg


Misschien dat die binnenkort wel plaats gaat maken voor een nieuwe smcr 690 of een rsv 4 als ik ik iets leuks tegen kom.
 
Laatst bewerkt:
prachtig die tank :Y

Thanx!

Mocht iemand de onderstaande carbon tank tegenkomen, graag even een pb sturen. De tank is "zoek geraakt" in NL bij Postnl op weg naar Londen |( . Is een model voor een Gsx-r 1000 k5/k6 en is te herkennen aan het v-patroon waar er maar 1 van in de wereld is.

p0nth.jpg


Bij voorbaat dank.
 
Thanx!

Mocht iemand de onderstaande carbon tank tegenkomen, graag even een pb sturen. De tank is "zoek geraakt" in NL bij Postnl op weg naar Londen |( . Is een model voor een Gsx-r 1000 k5/k6 en is te herkennen aan het v-patroon waar er maar 1 van in de wereld is.

[afbeelding]

Bij voorbaat dank.


Dat is behoorlijk zuur dat hij zoek is geraakt, hopelijk heb je hem wel verzekerd verstuurd?! '(
 
Uiteraard is die verzekerd verzonden, maar met Postnl weet je het nooit. Het is rond uit schandalig hoe je behandeld word en wat je moet aantonen terwijl hun het pakket zijn kwijt geraakt :X. Dan nog maar niet te spreken over de snelheid waarmee ze te werk gaan :+.
 
Laatst bewerkt:
Als het echt spaak loopt. Ik heb meerdere connecties bij PostNL, die mogelijk wel iets kunnen roeren in de brei.
 
Hey mannen! Heb een gsx-r 1000 k6 (rood/zwart) en laatst schoongemaakt met Dasty. Weet dat er genoeg topics over schoonmaken zijn (geen recente), maar was toch benieuwd naar de producten die jullie gebruiken. Heb namelijk het idee dat Dasty net iets te agressief is voor de zwarte verf op de velgen en het alu.

Dit dan toch maar blijven doen met WD40 of lampenolie? Er ontstonden namelijk wat witte plekjes op het alu en de velgen. Heb het btw goed afgespoeld om indroogplekken te voorkomen, zoals ik in de schoonmaaktopics vond.

Uiteraard heb ik het nu over hele kleine vlekjes die alleen ik als eigenaar kan zien, maar herhaling zou dit natuurlijk kunnen verergeren.

Dus mijn vraag :D Welke schoonmaakmiddelen gebruiken jullie? Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan