Het GSX-R1000 Topic deel 20: The Ultimate Performance

Hey mannen! Heb een gsx-r 1000 k6 (rood/zwart) en laatst schoongemaakt met Dasty. Weet dat er genoeg topics over schoonmaken zijn (geen recente), maar was toch benieuwd naar de producten die jullie gebruiken. Heb namelijk het idee dat Dasty net iets te agressief is voor de zwarte verf op de velgen en het alu.

Dit dan toch maar blijven doen met WD40 of lampenolie? Er ontstonden namelijk wat witte plekjes op het alu en de velgen. Heb het btw goed afgespoeld om indroogplekken te voorkomen, zoals ik in de schoonmaaktopics vond.

Uiteraard heb ik het nu over hele kleine vlekjes die alleen ik als eigenaar kan zien, maar herhaling zou dit natuurlijk kunnen verergeren.

Dus mijn vraag :D Welke schoonmaakmiddelen gebruiken jullie? Alvast bedankt.

Ik gebruik alleen maar autoshampoo van meguirs en WD-40 al 8 jaar lang. Wel paar keer gewaxed, maar meer niet. Waxen vind ik ook ruk, want droogt altijd op met witte sporen her en der, ondanks duur spul.
 
Ik maak die van mij altijd schoon met professionele autopoets. Ik heb mijn motor nog nooit met water, shampoo en een spons schoongemaakt.
Ben er dan ook meestal wel een uurtje mee zoet maar dan staat hij er wel weer bij als nieuw.
 
Velgen doe ik altijd met lampenolie, werkt perfect imo :Y

Iemand trouwens nog een oliekoeler voor een K5/6 liggen waar ie af moet? Volgens mij heeft die van mij een paar steentjes gekopt :')
 
Laatst bewerkt:
Oke, lampenolie heb ik nu inderdaad ook al een paar keer voor bij zien komen op een aantal websites evenals WD40. Maar bedankt voor jullie reacties ;) Heb geen oliekoelertje op voorraad haha ;)
 
Volgens mij is lampenolie erg giftig, voorzichtig zijn dus.

is normale petroleum of paraffine, wel giftig als je doorslikt maar verder maakt het op je huid niet zoveel uit als je het niet uren erop laten zitten.

Beste is gewoon wd-40 dat is ook grotendeels petroleum qua ingredient, geen visolie zoals vaak wordt beweerd. Je poets het ook makkelijk uit.
 
En na de WD40 ook nog even afspoelen en afdrogen, voordat je aan de wax begint? Of de WD40 even laten drogen en aan de wax beginnen?

Bvd!
 
De K5 die ik had, had ook een gehele zwarte tank, was een Black Edition. Dus of gewisseld of gespoten, vraag me af of de kuipen nog wel origineel zijn.

Heb even oude foto's van mijn K5 bekeken en inderdaad de veerpoot doppen zijn anders en stuurdemper is ook niet standaard qua kleur inderdaad, dus ook aftermarket.

Zou wel eens ex circuit fiets kunnen zijn. Wel slechts 2 eigenaars.

Na de K5 een 1000RR gereden van 2007 ( HRC kleuren ) en die beviel super maar was wat sloom tov de K5 ( 186pk op A.W :D :D ) , staat mooie Blade te koop maar de K5 blijft leuker/speelser.
 
Hmm volgens mij heb ik toen van jou de uitlaat gekocht. Volledige Akra met PC3.

Ik twijfel nog steeds over de verkoop van de K5. :X :/ Moet wat gaan proefrijden. Maar druk druk druk.

Jij moet dan de ultimate edition hebben gehad van Hoeggee. Die had andere nokkenassen en dunnere koppakking etc. die zat op 205 pk aan de krukas ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dat zou wel kunnen, lang vervlogen tijden. Korte akra , hexagonaal.
Is geweest net toen ik van Noord Holland naar Limburg verhuisde, 2008/2009 ofzo.

Wat wil je terug kopen na de K5 ?
Ik twijfel over 1000RR 2006/2007 of toch 2008/2009, K5/K6, S1000RR al overwogen. Maar ook al naar 690SMC en KTM superduke 990 zitten kijken. Wil er eigenlijk niet teveel aan uitgeven en gewoon weer rijden. Lol heb ik op alles wel.

Nee een andere tuner :)
 
Laatst bewerkt:
Ah, dat zou wel kunnen, lang vervlogen tijden. Korte akra , hexagonaal.
Is geweest net toen ik van Noord Holland naar Limburg verhuisde, 2008/2009 ofzo.

Wat wil je terug kopen na de K5 ?
Ik twijfel over 1000RR 2006/2007 of toch 2008/2009, K5/K6, S1000RR al overwogen. Maar ook al naar 690SMC en KTM superduke 990 zitten kijken. Wil er eigenlijk niet teveel aan uitgeven en gewoon weer rijden. Lol heb ik op alles wel.

Nee een andere tuner :)

Jep, bijna 8 jaar geleden ergens in noord-holland, vlakbij heerhugowaard ergens dacht ik?

De Aprilia Dorsoduro 1200 trekt mij erg. En ook de KTM SMR990 vind ik gaaf om te zien. Vind de 690 SMC-R ook dik, maar gebrek aan vermogen voor mijn gevoel. Hij moet toch minstens de 200+ halen op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan