Het GSX-R1000 Topic deel 20: The Ultimate Performance

sneu zoiets

ja maar die kerel had toen heel verhaal erop, dat hij hem gebruikt had voor lange ritten etc

(motorvakanties, island of man etc)
 
Ik heb zelf (nog) geen gixxer maar ik vind het wel super mooie motoren!! Vandaar dat ik ook regelmatig in dit topic lees. Nu ik het lees over het terugdraaien van ongeveer 50k kilometer vraag ik me af of je er iets aan kan doen als je dit weet. Bijvoorbeeld contact opnemen met marktplaats oid, want dit is pure oplichterij!
 
sneu zoiets

ja maar die kerel had toen heel verhaal erop, dat hij hem gebruikt had voor lange ritten etc

(motorvakanties, island of man etc)

Die gozer een mail sturen, vragen of het onderhoudsboekje erbij zit, hij heeft em gekocht vd 1e eigenaar dus normaal gesproken zit alles er dan bij, ben wel benieuwd wat voor reactie je krijgt :?
 
Ik weet van wie de K9 geweest is, is super op gepast maar heeft wel 50.000 + km's gereden.
Niks mis met die motor alleen jammer dat die door iemand gewoon weer wordt verkocht met een andere teller erop, want zo simpel is het.
Andere teller erin en klaar.

Ik weet 99% zeker dat alle rekeningen en boekjes erbij zitten, rekeningen na de nieuwe km's stand kun je weggooien maar het boekje zou afgestempeld moeten zijn tot zeker 48.000 (grote beurt incl controle klepspeling) want de motor was bij de eerste eigenaar dealer onderhouden.
 
sneu zoiets

ja maar die kerel had toen heel verhaal erop, dat hij hem gebruikt had voor lange ritten etc

(motorvakanties, island of man etc)
klopt daar is die voor gebruikt ook, elk jaar wel een paar keer naar Assen (om te kijken, TT, SBK BSB en is vanaf hier zo'n 330 km enkele reis) en elk jaar ene tripje Engeland, IOM, NW200 etc)

Maar eerste eigenaar is niet degene die hem verkoopt, motor is particulier verkocht en waarschijnlijk is dat de persoon die hem nu weer op marktplaats heeft gezet.
 
Laatst bewerkt:
tip je vriend anders eens ;)

die zal dit ook niet leuk vinden en weet er waarschijnlijk meer van :)
heb hem vanochtend getipt.

Ja leuk is anders maar wat moet hij er aan doen.
Motor is via marktplaats verkocht, en duikt nu met andere km stand weer op.

Voor mij weer een les om extra goed op te letten bij particuliere aankoop, boekjes etc alles erbij maakt het al iets gemakkelijker, maar je weet het nooit helemaal zeker.
Zeker omdat zijn motor eruit zag of die 15.000 had gereden.
Weet nog dat ik met mijn K7 naar Barneveld was gereden om te kijken naar de 5 jaar overjarige k8 :P

Ik vertelde de km stand aan de verkoper, hij liep er eens rond en zei 16.000 zei je ?
Nee 60.000 en een beetje ;) motor had ook zo te koop kunnen staan met 16.000 km.
 
tja gix, maar in de prijs categorie waar jij in zoekt zitten die boekjes etc er allemaal bij ;)

De meeste van ons die een bike rijden van onder de 4/5 k zijn motors zonder boekjes en waar het onderhoud vaak zelf van word gedaan

Ik doe elk jaar de olie wisselen, elke 16 d km bougies en luchtfilter, kleppen laten stellen (hier wel rekening van). Remolie laten verversen bij de terugroepactie etc.
Dus vaak moeten mensen het toch op je blauwe ogen geloven dat je elk jaar netjes het onderhoud doet....
 
Heb die van mij nu 8.5 jaar ook altijd alles zelf gedaan. Hou het wel bij,maar dat moet iemand ook maar net geloven.

Teller staat nu op 33.xxx en gekocht bij 11.1xx. Haha. Het houdt tegenwoordig met 2500 km wel op per jaar. Eerste jaar had ik 5000 km gereden daarna nam het alleen maar af. Diepte punt was 500 km in een jaar.
 
tja gix, maar in de prijs categorie waar jij in zoekt zitten die boekjes etc er allemaal bij ;)

De meeste van ons die een bike rijden van onder de 4/5 k zijn motors zonder boekjes en waar het onderhoud vaak zelf van word gedaan

Ik doe elk jaar de olie wisselen, elke 16 d km bougies en luchtfilter, kleppen laten stellen (hier wel rekening van). Remolie laten verversen bij de terugroepactie etc.
Dus vaak moeten mensen het toch op je blauwe ogen geloven dat je elk jaar netjes het onderhoud doet....
ja dat is ook waar, blijft lastig.
Punt is wel dat als jij je motor verkoopt het er eerlijk bij zegt dat je zelf onderhoud hebt gedaan, hoe je aan de km stand bent gekomen etc.
helaas zijn en blijven er dus mensen die een motor verkopen terwijl ze zelf weten dat er dik 30.000 km minder op staat -O-
 
Beste gsx-r rijders.

Heeft er iemand goede/slechte ervaring met het laten afstellen van de gsx-r 1000 dmv "yoshibox" ?
Mijn 1000 moet worden afgesteld, dat is zeker.
De yoshibox manier is volgens mij de goedkoopste maar minst accurate manier van afstellen.
Mijn vraag is of het voor weggebruik volstaat?

Mvg :t
 
@yamadrama

ik heb mn 1000 k9 met de yoshibox laten afstellen.
De reden hiervoor is de prijs,ik heb een huis,kind en nog andere hobby's.
En voor mij heeft de motor vermogen zat
mn motor heeft een
volledige single acrapovic uitlaatlijn,bmc luchtfilter.
ik ben er tevreden over *O* !
het is beterkoop dan een power commander en de afstellingen gebeurd met stappen van 5 procent.
Jou vraag of het voor weg gebruik volstaat -O- ?
Ik rijd steeds in de eifel ritten van 4a500km,en motorvakantie's
Als je het verschil direct moet vergelijken tov een powercommander op straat dan vrees ik dat als je het vermogen steeds vol gebruikt je eindigd in de... -O-
maar wat je ook verkiest geniet ervan ;)
 
Heb die van mij nu 8.5 jaar ook altijd alles zelf gedaan. Hou het wel bij,maar dat moet iemand ook maar net geloven.

Teller staat nu op 33.xxx en gekocht bij 11.1xx. Haha. Het houdt tegenwoordig met 2500 km wel op per jaar. Eerste jaar had ik 5000 km gereden daarna nam het alleen maar af. Diepte punt was 500 km in een jaar.

500 km is idd wel een dieptepunt haha, maar ik kom gemiddeld ook wel aan de 2500. Dit jaar alweer 4000 (vanwege een ritje langs de Noord-Franse kust). Gelukkig geen losgeslagen vluchtelingen tegengekomen (zoals in dit filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/6882269/2b06f41e/ondertussen_bij_calais.html).
 
Beste gsx-r rijders.

Heeft er iemand goede/slechte ervaring met het laten afstellen van de gsx-r 1000 dmv "yoshibox" ?
Mijn 1000 moet worden afgesteld, dat is zeker.
De yoshibox manier is volgens mij de goedkoopste maar minst accurate manier van afstellen.
Mijn vraag is of het voor weggebruik volstaat?

Mvg :t

Maatje van mij heeft heeft zijn 750K6 laten yoshiboxen en daarna nog een paar keer terug geweest bij Hoegee, omdat we hem toch niet helemaal zuiver vonden lopen. Hij liep een beetje te gorgelen. Een A-technisch iemand valt het niet op en zal er vrolijk jaren op rondrijden zonder problemen, maar die maat en ik zijn zeikerds moet gewoon goed zijn.
Maar nu is het prima. *D
 
Laatst bewerkt:
@yamadrama

ik heb mn 1000 k9 met de yoshibox laten afstellen.
De reden hiervoor is de prijs,ik heb een huis,kind en nog andere hobby's.
En voor mij heeft de motor vermogen zat
mn motor heeft een
volledige single acrapovic uitlaatlijn,bmc luchtfilter.
ik ben er tevreden over *O* !
het is beterkoop dan een power commander en de afstellingen gebeurd met stappen van 5 procent.
Jou vraag of het voor weg gebruik volstaat -O- ?
Ik rijd steeds in de eifel ritten van 4a500km,en motorvakantie's
Als je het verschil direct moet vergelijken tov een powercommander op straat dan vrees ik dat als je het vermogen steeds vol gebruikt je eindigd in de... -O-
maar wat je ook verkiest geniet ervan ;)

De afstelling op topvermogen is voor mij niet echt belangrijk, of ik nou 149 of 151 pk heb...
Vanaf 5000 toeren vol op het gas voel je toch niet of de motor 100% goed loopt, dit is enkel op de vermogensbank te zien.
Belangrijk voor mij is:
-goede koude en warme start.
-soepel wegrijden, zonder dip kunnen optrekken ongeacht welk toerental.
-cruise snelheden, zoals 50 km/u , 130 km/u moet de motor gewoon 100% goed lopen.
m.a.w. ik zou mijn oma er mee weg moeten kunnen sturen. _O-

Dat is nu zeker niet het geval, dat moet m.i. veel beter kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan