Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Ik heb op mijn K5 de yoshimura tri oval carbon. Geen idee of die een e-keur heeft. draag oordopjes en een xlite 803 rs carbon helm maar blijft gewoon luid daarom wil ik toch een db killer erin.
 
K5 had de cat ook in de demper en volgens mij heb je e-gekeurde dempers zonder cat te koop voor dat model.
vanaf de K7 (zwaardere euro norm) zie je dat de nieuwe dempers enkel e keur hebben als ze op de cat zitten.
Met cat vervanger vervalt de e-keur dan.

Voor NL zou ik me geen zorgen maken, ik rij tegenwoordig wel met killer maar wel met een vol systeem.
Geluid is prima en niet veel harder dan origineel ook, net wat voller.
Zonder killer is het zelfs niet aso.

Duitsland zijn ze wel strenger ja, laatste jaren zelf niet meer geweest.

K5 voldeed aan euro3 voordat Euro3 in ging
Vandaar dat de uitlaat vervangen voor 1 zonder cat gewoon kan
 
@Nightbat® jij hebt marchesini wielen op de uw K5. Is het een groot verschil qua sturen?

Overweeg een set te bestellen maar voor dat geld mag het ook wel beter sturen :)
Gesmede wielen sturen veel lichter dan gegoten wielen. Bij mij (PVM’s) viel me op dat m’n motor sneller de bocht inviel.

(Ik heb nu carbon wielen, en die zijn nog een graadje lichter qua sturen dan gesmede exemplaren.)
 
K5 voldeed aan euro3 voordat Euro3 in ging
Vandaar dat de uitlaat vervangen voor 1 zonder cat gewoon kan
Weet je dit zeker ? K7 liep naar mijn weten een jaar voor op de euro 3 omdat ze eind 2007 niks meer moesten aanpassen. De blade was er vanaf 2008 met de veel grotere catalysator.

k5 heeft wel een catalyst demper maar geen lambda sonde toch ? Volgens mij was het geen euro3 maar pas vanaf de k7.

Maakt verder ook niet uit :)
 
Gesmede wielen sturen veel lichter dan gegoten wielen. Bij mij (PVM’s) viel me op dat m’n motor sneller de bocht inviel.

(Ik heb nu carbon wielen, en die zijn nog een graadje lichter qua sturen dan gesmede exemplaren.)
Thanks voor de duidelijke uitleg.
Mss eens overwegen om een set te kopen maar eerst een andere motor kopen ( die de gsxs1000 mag vervangen 😁 )
 
@Nightbat® jij hebt marchesini wielen op de uw K5. Is het een groot verschil qua sturen?

Overweeg een set te bestellen maar voor dat geld mag het ook wel beter sturen :)

Kort door de bocht (Pun intended) Ja!

Let wel: voor zeker de helft minder verbeter je een standaard fiets' wegligging een hele hoop door de vering aan te pakken
Ik zou zeggen dat 'gewone' gesmede wielen a la Marchesini, PVM e.d. ongeveer hetzelfde doen, maar gezien het geld is het rendement minder

(Ik kan niet zeggen of het een must is om ook je std vering aan te passen, maar €€€'s-wijs is dat wel de slimmere 1e stap
en wielen met een lagere gyroscopische werking hebben ook invloed op std vering, dus dat hoeft met de uitgebreide Suzuki instelmogelijkheden geen poser-move te zijn en nog steeds een positieve werking op je wegligging hebben)

Weet je dit zeker ? K7 liep naar mijn weten een jaar voor op de euro 3 omdat ze eind 2007 niks meer moesten aanpassen. De blade was er vanaf 2008 met de veel grotere catalysator.

Sorry, zat er 1 Norm naast
Van Wiki:
  • Euro IV, Euro 4 of Euro4 (Europese richtlijn 98/69/EC) is de emissienorm voor voertuigen die in de Europese Gemeenschap in 2005 geïntroduceerd werd. De Euro IV-norm werd van kracht in oktober 2006.
Zo ook voor de K7 met Euro 5, maar toen ontkwam je al niet meer aan een vaste Cat door E4
 
Thanks voor de duidelijke uitleg.
Mss eens overwegen om een set te kopen maar eerst een andere motor kopen ( die de gsxs1000 mag vervangen 😁 )
Had je het vorige model gsxs 1000? Zo ja, waarom dan niet voor het huidige model gsxs 1000 gaan?dat is een heel andere motor..andere electronica enz..of ben ik mis.
 
Had je het vorige model gsxs 1000? Zo ja, waarom dan niet voor het huidige model gsxs 1000 gaan?dat is een heel andere motor..andere electronica enz..of ben ik mis.
Had inderdaad het vorige model uit 2016. Heb er 53000km mee gereden. Geweldig blok en ben zeker dat het huidig model een goeie motor is maar gaat toch beetje hetzelfde zijn met enkel een mooi elektronica pakket erop. Gaat toch een ander motor worden. Over paar weken heb ik meer tijd en ga ik er werk van maken
 
Sorry, zat er 1 Norm naast
Van Wiki:
  • Euro IV, Euro 4 of Euro4 (Europese richtlijn 98/69/EC) is de emissienorm voor voertuigen die in de Europese Gemeenschap in 2005 geïntroduceerd werd. De Euro IV-norm werd van kracht in oktober 2006.
Zo ook voor de K7 met Euro 5, maar toen ontkwam je al niet meer aan een vaste Cat door E4
Je vergelijkt de euronorm voor auto's met die van motoren maar dat loopt niet gelijk. Euro 5 zitten ze pas enkele jaren op bij motoren terwijl auto's al even in 6 zitten.
 
Een korte update aangaande de verkoop van de Soes, althans de poging daartoe: 😁
- 3 motordealers/handelen (bekende namen in NL) die met hilarische voorstellen komen. Dus afgewezen
- Diverse particulieren die de meest vreemde vragen stellen... .lijkt wel bezigheidstherapie. Ik ben geen vraagbaak, sorry, dus afgekapt
- Naar het lijkt 2 serieus geïnteresseerden. Althans prijs is akkoord...... maar dan weer al die mitsen en maren.......
Ik heb eigenlijk geen tijd en zin meer in al dat chatgedoe. Momenteel nijg ik er naar om de motor toch maar te houden en dan voor de langere ritten en ritten met "bijrijder" een oudere/low budget tourmotor erbij te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag naar MotoPort Echt gegaan om eens naar wat anders te kijken. Ik zou graag weer een Suzuki willen maar wat zijn die nieuwe modellen lelijk. (persoonlijke smaak natuurlijk) Maar als je 5-6-7 (bijna)nieuwe GSX-S 1000 (tourer) op de eerste verdieping tussen de occasions hebt staan lijkt het erop dat velen er hetzelfde over denken. Ik nijg er steeds meer naar om mijn Soes te houden en een jonge GSX F1250 erbij te halen....
Het is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak, maar toch. Voor mij slaat Suzuki qua stijl een verkeerde weg in. Wat me nog enigszins aansprak waren de Kawa's: Ninja 1000SX en de Versys. Op dit moment zou ik geen nieuwe motor kopen. Wellicht ben ik te oud voor al die Battle Star Galactica lelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de laatste V strom 1050 niet verkeerd maar je ziet veel modellen met uitgesproken styling ja. Ook niet altijd mijn ding.
 
ik vind de gsxs1000 gt en gx wel mooie motoren.

ik ben ook gaan kijken voor weer een motor erbij. was liefst bij suzuki gebleven maar na het vorige gsxs1000 te hebben gehad voor 6 jaar wil ik nu echt niet de nieuwe versie dat voor 95% dezelfde motor is. Daarom bij triumph geweest en de street triples 765 rs eens goed getest. stuurt wel heel erg goed en vanaf iets van 7K rpms accelereert ie wel heel lekker. hets is zeker geen 1000cc, zat wel 2x in zijn begrenzer in tweede versnelling en 1x in derde versnelling :/ maar als je em lekker hoog in de toeren houd knalt ie wel seg. mooi afgewerkt fabrieks af voor een nakedbike neig ik nu eens niet naar die heel dure hypernakeds.

blijft er nog cash over om de gsxr1000 een mooi set wielen of vering te geven :D
die blijft en gaat enkel weg voor een gsxr1000r :P
 
Ik had hetzelfde jaren terug. Op een open dag met een Triumph Speed Triple gereden. Waar ik met de GSX-R nooit in de begrenzer zit, zat ik er met die triple in 30 min al zeker 3x in. Loopt mooi maar even wennen dat je geen schreeuwerig eindschot hebt. Hebben wel mooie fietsen bij Triumph.
 
Ik had hetzelfde jaren terug. Op een open dag met een Triumph Speed Triple gereden. Waar ik met de GSX-R nooit in de begrenzer zit, zat ik er met die triple in 30 min al zeker 3x in. Loopt mooi maar even wennen dat je geen schreeuwerig eindschot hebt. Hebben wel mooie fietsen bij Triumph.
Inderdaad had ik ook ivm de begrenzen. Wss door het ontbreken van dat eindschoonmaak datgeen 4 cilinder wel heeft.

Voor de rest top fiets, stuurt super goed en zeer mooi afgewerkt.
 
Goedemiddag, ik lees weer eens even mee. Na lange tijd een heerlijk ritje gedaan, vervolgens kwam ik iemand tegen met een schitterende BMW S1000RR en die had gelukkig ook de gang erin! De GSX-R 1000 is nog steeds aanwezig en hopelijk ga ik dit jaar over die 20k qua kilomters.
 
Vandaag naar MotoPort Echt gegaan om eens naar wat anders te kijken. Ik zou graag weer een Suzuki willen maar wat zijn die nieuwe modellen lelijk. (persoonlijke smaak natuurlijk) Maar als je 5-6-7 (bijna)nieuwe GSX-S 1000 (tourer) op de eerste verdieping tussen de occasions hebt staan lijkt het erop dat velen er hetzelfde over denken. Ik nijg er steeds meer naar om mijn Soes te houden en een jonge GSX F1250 erbij te halen....
Het is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak, maar toch. Voor mij slaat Suzuki qua stijl een verkeerde weg in. Wat me nog enigszins aansprak waren de Kawa's: Ninja 1000SX en de Versys. Op dit moment zou ik geen nieuwe motor kopen. Wellicht ben ik te oud voor al die Battle Star Galactica lelijkheid.
Goedemorgen,
Ik heb mijn 2019 GSX-R1000R ingeruild voor een GX.
Dik, dik tevreden. Wel 60pk in de - (GSX-R was niet standaard meer), maar geen moment spijt.
Nog steeds een rauw GSX-R randje maar zo veel makkelijker te rijden.
Echt de moeite van een proefrit waard.

1710142798247.png
 
👍 Op mij vorige GSXR, een K7, had ik een ABM Superbikestuur. Dat zat inderdaad beter maar ik heb altijd het idee gehad dat de "basishouding" nog steeds naar voren gekanteld was en enkel de armen wat hoger zaten. Tevens wil ik een ruimere kniehoek. Kan het niet uitleggen, is een gevoel. Een supersport met superbikestuur zit nog altijd minder minder comfortabel/anders dan een naked of sport tourer.
ik zou eens op een GSX 8S plaats nemen. doordat de luchtinlaat anders is geplaatst heb je een hele fijne houding en sowieso wat meer recht op.
Mocht je in de buurt van Zoetermeer wonen mag je altijd eens test zitten hoor.
Ik heb hele lange benen en heb een perfecte zithouding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan