Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Heren ik heb een probleempje;
Van de week lekker wezen rijden, bakje koffie en weer naar huis. Geen probleem. Vanmiddag wilden een vriend even de gsxr k4 pakken en starten geen probleem. Hij komt aan bij z’n bestemming, wil weer terug rijden, motor wil niet starten. Ik even langs geweest, starthulp erop en gaan. Valt hij tijdens het rijden stil. Weer starthulp erop, 2 kilometer weer stil. Als ik de multimeter op de accu zet geeft hij 11,5v wat laag is, maar niet stilval laag. Zou het de dynamo wezen of hebben jullie nog suggesties?
 
image.jpg
 
Gsxr Staat klaar, voorlopig geen upgrades meer.

Moet enkel naar een spiegel kijken want die staat beetje los. Hoop dat ik em op een of ander manier weer vast kan zetten want vind de oem het mooist op een K5
 
was gewoon benieuwd welke route/ deel je van belgie/ luxemburg je gaat rijden :D

Ik zit in de buurt van libramont
Als ik niet linksaf kan, ga ik rechtsaf-route

enige wat ik zal doen op m'n telefoon aan het einde van de rit, is kijken wat de route terug naar het vakantiehuisje is
voor de rest blijft dat ding zoveel mogelijk in m'n binnenzak
 
dat deel van Belgie kom ik niet vaak. zit meer aan de kant van malmedy/sank vith/dinant.
luxemburg meestal een rondrit clervaux/ vianden/ wiltz ect .
rij wel vaker de grens over duitsland in via Vianden en dan ga ik ook wat free stylen om wat mooie stuurwegen te ontdekken
 
dat ze de duc naar een dealer brengen om te vragen wat eraan scheelt omdat ie langzamer dat circuit rond gaat dan de K5 is hilarisch!
dit toont wel aan hoe goed de K5 is. upgrade de suspension en brakes en klaar!
denk omwille van het ontbreken van een extreem lang stuk rechtdoor de V4 zijn +200 pk's niet optimaal kan gebruiken en daarom de K5 gewoon dezelfde of zelfs betere tijden neerzet op dat circuit.
 
Laatst bewerkt:
K5 is de reden dat ik de k7 toen kocht.
Wilde graag het nieuwste model en blok is in basis hetzelfde. Iets meer topvermogen en met cat er tussen iets minder middengebied door de hogere euro norm vanaf 2008 dacht ik.

Geweldige motor, en betrouwbaar ook.
Niet voor niks zie je nog veel Japanse superbikes uit de jaren 2000/2015 op het circuit.
De nieuwste pk kanonnen zijn sterker maar luisteren toch wat nauwer naar goed onderhoud. Zeker bij stevig circitgebruik.
 
Mijn L5 heeft enkele weken op MP gestaan en vreemd genoeg diverse "geïnteresseerden" waarmee een prijs overeengekomen was maar als puntje bij paaltje komt, komen ze niet opdagen of hoor je niks meer. Ik heb geen zin in dat gedoe en bij inruil krijg ik net zoveel terug. Dus het wordt inruil. Weet alleen nog niet wat. Ik vind bijna geen enkele moderne motor mooi....... Zolang ik daar niet uit ben, blijf ik de Gixxer rijden.
Vandaag een ritje gemaakt en bij thuiskomst wilde de dochter nog een rondje meerijden. Inmiddels weet ze beter hoe ze moet meebewegen en dat is prettig zodra ik sportiever ga rijden. Leuk leuk.

Vraagje over de rempomp (voorkant).
Bij rem in, los, in ..... merk ik een groot verschil tussen de 1e keer intrekken en de 2e keer. Hij bouwt druk op zeg maar....... Is dat normaal ?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje over de rempomp (voorkant).
Bij rem in, los, in ..... merk ik een groot verschil tussen de 1e keer intrekken en de 2e keer. Hij bouwt druk op zeg maar....... Is dat normaal ?

warmte zet de boel uit, dus bij koude remmen zal er wat meer afstand afgelegd worden
Ik knijp altijd een paar keer als ik 's ochtends de motor start om geen verassingen te hebben als ik een paar meter verder de drempel af rijd bij m'n straatje

...uiteraard is de vraag hoeveel meer je moet knijpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan