- 12 mei 2008
- 38.729
- 7.754
Maakt-ie dan minder toeren dan de cb500?
(Heb zelf interesse in de cb500x, misschien wel ipv mijn africatwin750).
Begin je het vastlassen van je kettingwiel zat te raken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maakt-ie dan minder toeren dan de cb500?
(Heb zelf interesse in de cb500x, misschien wel ipv mijn africatwin750).
Maakt-ie dan minder toeren dan de cb500?
(Heb zelf interesse in de cb500x, misschien wel ipv mijn africatwin750).
Lijkt mij juist van niet, maar kan er helemaal naast zitten. Topsnelheid is helemaal niet belangrijk vind ik.Oké. Dus ik begrijp datie in zijn 1,2,en 3 wat feller is maar vanaf zijn 4e versnelling veel minder is dan de oude cb waardoor je vaker moet terugschakelen om in te halen. Heb ik dat zo goed?
f700 is wel een goede motor, maar ik vind m erg saai..@RoyalClub het kan nog wel ff hoor...
Bekijk bijlage 1728772
Maar heb op zich wel interesse is iets moderners: f700gs, cb500x, transalp700.
Maar...de cb500 blijft! Gewoon te leuk.
Gister gebeld:
Nieuwe achterband cb500 bridgestone batlax bt46 160euri bij Motorhaven als ik het wiel breng, mmm ff verder shoppen.
Nee, nieuwe CB heeft meer koppel onderin, bovenin minder. Ergo bij 4000rpm is nieuwe sneller, bij 8000rpm is de oude sneller (vbak verhoudingen even buiten beschouwing gelaten).Oké. Dus ik begrijp datie in zijn 1,2,en 3 wat feller is maar vanaf zijn 4e versnelling veel minder is dan de oude cb waardoor je vaker moet terugschakelen om in te halen. Heb ik dat zo goed?
Na V-Strom te hebben gehad met ABS hoef ik geen ABS meer. Liever goede bandjes en remmetjesNa vele tienduizenden kilometers op de CB vind ik het nog steeds een leuke motor. Het enige "gemis" is ABS, maar daar heeft Honda natuurlijk een antwoord op met de CBF500A. Al vaker dan eens gedacht om over te stappen naar een grotemensenmotor, maar zo'n ouwe lesfiets blijkt elke keer de leukere optie.
Remmen van de Strom 650 (en SV650) zijn matig, met name dosering/gevoel. Combineer dat met een matig ABS systeem en matige vering.Wat was jouw slechte ervaring dan?
(Heb zelf geen abs op de 2 motorfietsen, weet oprecht niet hoe dat verandert met abs).
Off-topic aanRemmen van de Strom 650 (en SV650) zijn matig, met name dosering/gevoel. Combineer dat met een matig ABS systeem en matige vering.
Je zit met sportief rijden gewoon constant in de ABS, kloppen je rempunten weer niet. Zit je voor je leven te remmen. Zit nu aan m'n 15de motor, bij 14 motoren nooit echt problemen gehad met hard aanremmen en grip..
Kortom ik hecht veel meer waarde aan goede remmen dan aan ABS.
Heb daarom nu ook een KTMOff-topic aan
Als je met een v-strom continue in de ABS zit gaat is het idd niet de juiste motor voor jou. Het is namelijk geen sportieve motor. Zelf 140.000 zonder veel remproblemen met dat ding gereden. Ja, de remmen kunnen beter idd! Die vering heb ik wat aan gedaan.
Off-topic uit
Nu je dat zegt, de laatste keren dat ik een blokkerend en wegglijdend voorwiel had zaten er nog Michelin banden onder. Volgens mij heb ik het daarna niet meer gehad.Na V-Strom te hebben gehad met ABS hoef ik geen ABS meer. Liever goede bandjes en remmetjes
Ja volgens de E10 check kan het ook erin, alleen wat minder vermogen? Volgens mij als je niet te lang in de tank zit kan het wel.Ik mik gewoon E10 in de CB, staat wel in het handboekje dat het gebruik ervan niet goed getest is. Als ik er problemen mee krijg so be it