Klopt. Vering klapt behoorlijk. Maar....MT07 rijd wel stuk beter dan een cb500 en stuurt hetzelfde. Zit iets rechterop waardoor je (ik) minder moe word. Ook de power is lekkerder. In zijn 6e versnelling hoef je niet terug te schakelen als je ff in wil halen op de snelweg. Laatst vanuit 6e versnelling weggereden..waarom?...omdat t kan hahaWaarom wou je hem eigenlijk verwijderen?
Mijn KTM doet 1 op 14 als je nog een beetje normaal doet. Rijd voor geen meter op lage snelheid, wil steeds op z'n achterwiel, vind 100+ op een zandpad geen probleem. Slechtste aankoop ooit.
Vond een Hornet 900 niet echt moeilijk sturen mja het is geen CB500, daar kan weinig tegenop. Laatst rondje op een (nieuwe) MT-07 gereden, schrok toch wel van hoe slecht de standaard demping was, de 23 jaar oude schokkers op m'n CB zijn nog beter..
Had er zelf ook niet echt een klik mee. Vering vond ik ook gewoon te slecht voor een nieuwe motor, is natuurlijk aan te passen maar dan ben je zo weer €1000 verder. Had beetje hetzelfde gevoel bij de Tracer 900 in 2019. De Ténéré 700 vond ik dan wel weer lekker, maar is ook bijna 4k duurder dan een MT-07...Klopt. Vering klapt behoorlijk. Maar....MT07 rijd wel stuk beter dan een cb500 en stuurt hetzelfde. Zit iets rechterop waardoor je (ik) minder moe word. Ook de power is lekkerder. In zijn 6e versnelling hoef je niet terug te schakelen als je ff in wil halen op de snelweg. Laatst vanuit 6e versnelling weggereden..waarom?...omdat t kan haha
Heb 27 mijn cb'tje gehad. Nu de mt07 3 maanden en heb nu al meer lol ermee.
Waar ik testrondje op maakte had wel hyperpro eronder, scheelt ook al. Dat verbruik is wel belachelijk hoogIk had een 2002 hornet 900 dus nog met de niet instelbare vering maar ik vond hem vrij log.
Maar bij 190km ging er 15 liter in, ik reed toen bijna iedere dag op dat ding dus niet alleen maar fun kilometers.
Inmiddels rij ik niet zo vaak meer dus gaat mijn cb450 caferacer er ook uit en komt er wel een 2de normale (ook voor duo) motor terug.
Maar weet iemand hier een adres die mijn vliegwiel kan afdraaien?
Ik had het ook op mijn hawk gt,sv650 en caferacer en ik vind het wat prettiger rijden. Hij pakt wat beter op en voelt wat levendiger.
oja, hier ook even showen
Bekijk bijlage 1771115
Waarom zo veel
Als de prijs goed is gooi je er een flesje carbreiniger door en pomp je de banden op. Opgelost. Want het is een CB.De CB500. Die stond al een halfjaar stil. Accu leeg en starten slecht. En toen hij eenmaal liep, toen liep hij nog niet mooi.
Ook rijden ging niet gemakkelijk. Dus niet ver mee gereden. Maar kwa zithouding zat deze een stuk beter als de 1 cilinder.
Deze was trouwens een ex les motor met bijna 1 ton op de teller.
Er zijn wel meer motoren die een ton kunnen hebben. Maar er moet toch vaak het een en ander gebeuren. Aangezien de motor niet stationair liep en alleen met veel gas geven bleef lopen, heb ik hem laten staan. Gewoon geduld hebben.
Blokje kan het makkelijk aan. Maar de rest moet wel goed zijn.
Ik rij er toch geregeld opEn hoe vaak heb jij een CB gezien die een ton gedraaid heeft, waarvan alles om het blok heen niet al weg gerot is, of dat zeer spoedig zal doen
Die wil ik eigenlijk ook wel hebben @Hans89Ik begreep dat ik hier handleidingen kon vinden voor de CB 500 ? Zou iemand mij de weg kunnen wijzen waar ik dat kan vinden ?