Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ja ik heb de Delkavic 450. Ik weet dat er dus een Stillere DB killer voor te krijgen is. Ik heb het dus ook maar eerst geprobeerd met dat in mijn achterhoofd. Nooit de behoefte gehad om fmde Stillere killer te bestellen
 
Op mijn vorige cb had ik de 350 mm carbon versie van Delkevic. Zonder killer erg luid, met killer prima te doen.
P7260482.jpg
 
Ik vind het met de 450 wel te doen hoor. Vaak zat midden in de nacht thuis gekomen. Het zit voor mijn gevoel op het randje. Ik heb de DB killer er altijd inzitten. Prachtig geluid! En is niet vermoeiend. Ze hebben voor deze demper ook nog een stillere DB killer, dus dat kun je altijd nog bestellen als je het teveel geluid vind maken. Destijds mocht ik ook direct de dbkiller omruilen, zonder bij betaling. Ik weet niet of dat nog steeds kan.
Ligt ook een beetje aan de buurt denk ik. Woon in een stille straat dus alles wat wat meer herrie maakt valt op, negatief.

Buurjongen heeft een oude Caddy met ratelende diesel, vertrekt vaak ook vroeg. 's avonds laat weer thuis. Als bonus laat hij hem vaak een tijd stationair lopen. Zorgt toch wel wat voor irritatie bij de buren. :9
 
De buurjongen geeft om zijn turbo:P. en wat is herrie he.. De Chinese scooter van m'n vriendin maakt ook herrie, vooral gelijk veel toeren maken om weg te rijden is irritant. Daarentegen een hoorbare uitlaat van een auto die normaal wegrijdt vind ik minder erg (of zelfs mooi). Terwijl die meer db maakt. Ik heb wel eens een uitlaat gehad waarbij mijn helm ging resoneren. Dat is wel ellendig._O-
 
De buurjongen geeft om zijn turbo:P. en wat is herrie he.. De Chinese scooter van m'n vriendin maakt ook herrie, vooral gelijk veel toeren maken om weg te rijden is irritant. Daarentegen een hoorbare uitlaat van een auto die normaal wegrijdt vind ik minder erg (of zelfs mooi). Terwijl die meer db maakt. Ik heb wel eens een uitlaat gehad waarbij mijn helm ging resoneren. Dat is wel ellendig._O-
'T is nog een echte SDI, no turbo :')

Niet te slopen maar nagelen kunnen ze wel
 
Mmm heel vreemd als dit verschilt..... Vind ik maar vaag. Kan niet zoveel met deze reactie. Ik zou niet weten wat ik erin wil hebben :?
Veren van de CB500 verschillen door de jaren heen. Dus ook de olie die erin gaat. Daarnaast gooi ik er zelf meestal wat meer in (10mm), dit heeft effect als je op het eind van de veerweg zit.

1643468997212.png
 
Maar ff oliewissel gedaan na warm rijden. Had alles al in huis en was nodig na ca 3 jaar.
Motul nog wat. Nieuwe oliefilter is iets langer dan degene die er op zat, nieuwe is van een africatwin750 namelijk.
20220129_144242.jpg
 
Oké, ik heb nooit geweten dat er zoveel verschil.
Ik heb een 94er 500 maar geen idee wel model het is.

Ik heb wel het haynes boek digitaal maar nog geen onderhoud gedaan
 
Super! Ik heb het R model, dan hou ik dat gewoon aan. Is het dan handig om 15w te pakken ipv 10w? Of juist helemaal niet verstandig?
Ligt aan je gewicht en voorkeur. Ben je rond de 75kg en rij je gemiddeld dan kun je beter bij 10W blijven.

Ik heb zelf nu een 50cSt olie i.c.m. met Wilbers veren, komt bij de meeste merken overheen met een 12.5W (zit nog wel is verschil tussen de merken..)
 
Ligt aan je gewicht en voorkeur. Ben je rond de 75kg en rij je gemiddeld dan kun je beter bij 10W blijven.

Ik heb zelf nu een 50cSt olie i.c.m. met Wilbers veren, komt bij de meeste merken overheen met een 12.5W (zit nog wel is verschil tussen de merken..)
Ok sja rond de 85 kg.
Merk je veel verschil tussen de orginele en de Wilbers veren?
 
Ok sja rond de 85 kg.
Merk je veel verschil tussen de orginele en de Wilbers veren?
Motor is stabieler, minder crashy over drempels etc. Voor het geld zeker aan te raden. Gekocht bij Polo motorrad met korting, en huismerk olie omdat die precies dezelfde specificatie heeft als Wilbers olie alleen een stuk goedkoper.. :9

Met 85kg ligt het beetje aan je voorkeur welke oliedikte je moet hebben. 10W motor stabieler over kleine oneffenheden, 15W motor stabieler over grote oneffenheden. Gooi je er echt te dikke olie in wordt je voorvork te traag. Ben zelf zo'n 100kg dus iets meer demping is dan sws niet verkeerd.
 
M'n CB'tje is een beetje Italiaans gaan doen

Toerenteller heeft kuren, verliest steeds signaal -O-
 
Ter info; Ik heb nog een CDI liggen van een cb500 pc26. Als daar interesse in is hoor ik het wel. :)
 
Nono, die loopt des Honda's

Toerenteller valt gewoon weg, misschien ergens draadbreuk/slecht contact. Bij hoog frequente trillingen (toeren beuken) wil die het wel graag doen
ff tank er af en aan de draadboom rommelen terwijl die stationair draait, zou ik proberen
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Heeft 1 van jullie de cb500 in geruild voor de nieuwe versie van de cb500? Cb500f
En wat zijn dan de bevindingen. Mis je de 10 pk. Mis je de hogere topsnelheid of Mis je niks en is de cb500f nog beter.
 
10pk ga je wel missen, als je vaak vol gas gaat. Voor normaal rijden zal de CB500F wel beter/makkelijker zijn met z'n lange slag (bijna square).
 
Terug
Bovenaan Onderaan