Het Honda CBR 600RR topic deel 73

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hoeft ook niet nu al te gummen. Over een plusminus maandje gaat het feest zo zachtjes aan beginnen *O* . Ga jij nog wat circuitrijden dit jaar :?



eerst een contract binnen krijgen bij mijn huidige werkgever.

daarna ga ik rijden ;) zet nu zoveel mogelijk in de buffer :) kwa geld

motor ben ik wel rij klaar aan het maken ,
dus vering,olie en oliefilter, remvloeistof en nog wat kleine dingentjes .
tandwieltje 43 tands enzovoorts

en dan staat ze ready to go :P })
 
Hoeveel van die isolatie-matten heb je gebruikt voor je motor? Nu verwacht ik niet zoveel nodig te hebben, maar ik moet die zooi bij de Gamma halen voordat de rr uit elkaar gaat. Alles wat ik wil doen, moet bij voorkeur in 1 dag gebeuren :Y

1 a 2 matjes . ik heb de topkuip gedaan die klinkt erg hol en dan de rechts en links ook zoveel mogelijk en dan de stukken zo laten dat je uit 1 stuk zijn.
plus ik heb de zijkuipjes ( die groene) ook afgevuld plus het kont/zitje ook .
die kun je met 2 lagen vol proppen

scheelt toch wel weer wat aan db's :')
 
1 a 2 matjes . ik heb de topkuip gedaan die klinkt erg hol en dan de rechts en links ook zoveel mogelijk en dan de stukken zo laten dat je uit 1 stuk zijn.
plus ik heb de zijkuipjes ( die groene) ook afgevuld plus het kont/zitje ook .
die kun je met 2 lagen vol proppen

scheelt toch wel weer wat aan db's :')
Toch jammer dat je tegenwoordig zoveel moeite moet doen om het geluid inteperken '( Is nog wel zo mooi
 
~
thanks

kuipen ooit een keer ''duur'' gekocht ofwel ben genaaid...

dus nu doe ik ieder jaar alles schuren en verzin ik een thema

[afbeelding]
[afbeelding]

bovenstaande heb ik afgelopen jaar mee gereden

en dit jaar heb ik de topkuip en de onderkuipen stickervrij gemaakt en wit gespoten .
topkuip nu ook helemaal geisoleerd met nog een stuk van ik barrt had meegekregen ;)

komen wel nog wat stickers op en hier en daar plus nog wat accentjes groen zoals je op de
foto ziet waar de DC stickers zitten :

Zie volgende bericht :Y
 
Laatst bewerkt:
\
Waarom koop je deze niet bij TEN KATE , een bovenkuip voor €118,02 en een onderkuip voor €93,43 ,tankcover €59,01 , race zit €118,02 van 07-12


omdat ik deze circuit kuipen al een 3 jaar heb ;)

en het schuren en ieder jaar opnieuw spuiten is mijn bezigheidstherapie is ;)

ik ga niet ieder jaar nieuwe kuipset kopen als ik met een beetje zorg me circuit kuipen netjes hou gaan ze nog wel even mee ;)
 
omdat ik deze circuit kuipen al een 3 jaar heb ;)

en het schuren en ieder jaar opnieuw spuiten is mijn bezigheidstherapie is ;)

ik ga niet ieder jaar nieuwe kuipset kopen als ik met een beetje zorg me circuit kuipen netjes hou gaan ze nog wel even mee ;)
Dat begrijp ik wel :Y
 
Zo, weer terug van de eerste rit!
Hij liep (uiteraard) nog prima, maar het is een honda, dus dat is normaal. :Y
Voorzichtig begonnen, nog natte plekken op het asfalt en warm is het ook niet. (gewoon in leer)

Pekel lijkt hier nog mee te vallen :)

Nu weer helemaal gepoetst O-)
Hij staat weer in huis.
 
Laatst bewerkt:
Mensen, even een kleine vraag.

Welke remblokken gebruiken jullie en wat zijn daarmee je ervaringen OP STRAAT.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende merken:

EBC hh sinter blokken
Ferodo sinter blokken
Brembo sinterblokken
SBK sinterblokken

Ik heb met geen van allen ervaring omdat ik altijd gewoon stock blokken gehad heb, nu wil ik gewoon eens proberen hoe een ander type/merk rembloksetje bevalt
 
Laatst bewerkt:
Mensen, even een kleine vraag.

Welke remblokken gebruiken jullie en wat zijn daarmee je ervaringen OP STRAAT.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende merken:

EBC hh sinter blokken
Ferodo sinter blokken
Brembo sinterblokken
SBK sinterblokken

Ik heb met geen van allen ervaring omdat ik altijd gewoon stock blokken gehad heb, nu wil ik gewoon eens proberen hoe een ander type/merk rembloksetje bevalt
Ik heb ook altijd stock gereden, maar ga binnenkort mijn remklauwen vervangen voor M4's met Brembo blokken natuurlijk. Of ik die daarna weer aanschaf weet ik nog niet.

Vind de standaard remmen niet genoeg gevoel hebben en moest een veel te grote slag maken met de remhendel waardoor met 1 of 2 vingers remmen geen optie was.

Ik heb nog wel een setje Brembo blokken (straat/race type SC) liggen voor originele remklauwen van een 2003/2004 model die ik nooit meer ga gebruiken :N
 
Laatst bewerkt:
wp20130228006.jpg

€75 incl. verzenden *D
 
Laatst bewerkt:
Stel dat me volgende replica kap ook niet lekker past, heb je dan een idee waar ik het wel passend kan maken, zoals bij gespecialiseerde bedrijfen?
Ben vandaag langs geweest bij motorcity amsterdam maar die weigerde en motoport amsterdam zei liever van niet.

Dat snap ik wel :Y

Dat kunststof wat ze voor die imitatiekuipen gebruiken is heel kwetsbaar; iets te veel vervormen of onder spanning zetten en .... krak, scheurtje erin.
Ook de plekken waar het kunststof weinig body heeft en wat onder spanning staat (bijvoorbeeld onder de koplamp) is er na langere tijd kans op scheurtjes.

Maar ja, het is erg goedkoop vergeleken met het standaard kuipwerk, je metamorfoseert :P je hele motor ermee en mijn Rothmans replica setje heeft mij heel wat geld bespaard wegens een onzachte aanraking met het asfalt.
 
is om je inlaatgeluid te dempen omdat de circuit's tegenwoordig bijna niet meer realitische geluids eisen hebben vanwege de woonwijken......

ZX636 2005, 'king of the inlaatgeluid'... voor op de openbare weg *O* maar voor op het circuit -O-
 
eerst een contract binnen krijgen bij mijn huidige werkgever.

daarna ga ik rijden ;) zet nu zoveel mogelijk in de buffer :) kwa geld

motor ben ik wel rij klaar aan het maken ,
dus vering,olie en oliefilter, remvloeistof en nog wat kleine dingentjes .
tandwieltje 43 tands enzovoorts

en dan staat ze ready to go :P })


Ik heb pas geleden achter 2 tandjes erbij gezet; dat merk je goed zeg!
 
1 a 2 matjes . ik heb de topkuip gedaan die klinkt erg hol en dan de rechts en links ook zoveel mogelijk en dan de stukken zo laten dat je uit 1 stuk zijn.
plus ik heb de zijkuipjes ( die groene) ook afgevuld plus het kont/zitje ook .
die kun je met 2 lagen vol proppen

scheelt toch wel weer wat aan db's :')
Thanks!
Kan niet zeggen dat ik er erg gelukkig mee ben, want de 600rr is al niet de motor die het beste koelt en dan gaan we die isolatiemeuk er in plakken waardoor de warmte nog iets lastiger kwijt te raken is. Ook twijfel ik eraan of het echt nut heeft en dat de db's daadwerkelijk minder worden, maar anderzijds moet je zoveel mogelijk je best om het aantal db's zo laag mogelijk te houden op het circuit, want je wilt niet dat je vroegtijdig mag stoppen met zijn allen omdat 'het geluid op is'.
Ik heb er alle
 
Dat snap ik wel :Y

Dat kunststof wat ze voor die imitatiekuipen gebruiken is heel kwetsbaar; iets te veel vervormen of onder spanning zetten en .... krak, scheurtje erin.
Ook de plekken waar het kunststof weinig body heeft en wat onder spanning staat (bijvoorbeeld onder de koplamp) is er na langere tijd kans op scheurtjes.

Maar ja, het is erg goedkoop vergeleken met het standaard kuipwerk, je metamorfoseert :P je hele motor ermee en mijn Rothmans replica setje heeft mij heel wat geld bespaard wegens een onzachte aanraking met het asfalt.
:^

Vooral die kontkuip eromheen frotten was echt een uidaging. Was bang dat hij elk moment in 1000 stukken kon breken :')
Origineel is veel flexibeler.

Heb het nog 2x moeten doen ook omdat mijn kentekenplaat vergeten was :') !
 
Vind de tas een beetje hoog om plankgas op de snelweg te gaan :P
Toen ik vorig jaar uit de Eifel terug kwam is mijn regencover van mijn rugzak ook kapot gewaaid op het laatste stukje Duitse snelweg. Dacht dat hij er wel voor gemaakt was :')

Ik haalde er max 250 mee op de Autobahn.
Ding zit vast met een klittenband onder de buddyseat, en zit vast met zes spinnen. Deed voor de zekerheid wel een spin rondom als de regenhoes er omheen zat. Heb met 200 bijna eentje gekopt van een voorganger :P

@Josip Er zitten een soort van flappen onder waar je de spinnen overheen kan spannen, maar dat vereist wel een beetje zorgvuldigheid. Hitte is geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan