Thanks voor je uitgebreide reactie Mit
Het onverwoestbare blok spreekt mij in ieder geval erg aan aan de Honda, de NAKS is een goede om na te vragen en goed te naar te luisteren bij het bezichtigen.
De uitlaat is ook een goede tip, maar buiten optisch heeft dat niet veel andere consequenties denk ik?
Mensen,
Ik heb afgelopen Augustus mijn eerste circuitdag gedaan waarbij ik meteen vrij heb gereden.
Dit is mij dermate goed bevallen dat ik eraan zit te denken om het wat vaker te gaan doen. Ik heb een 600rr uit 2004 die gewoon bijna standaard is op het verenpakket na.
Mijn snelste tijd die dag was een 2.14, geen idee of dat snel is ofniet maar het ging wel lekker.
Wat me opviel is dat ik wel een goede bocht snelheid had en ik met het aanremmen al zeer vertrouwd raakte waardoor ik laat en harder durfde te remmen richting sessie 6. Echter verloor ik na mijn idee teveel tijd met het positioneren en kiezen van de ingangssnelheid van de bocht.
Kan ik nu beter een paar keer met instructeur gaan rijden om dit te verbeteren of is dit een kwestie van gewenning?
Bij het uitkomen van de bochten merkte ik dat ik geleidelijk over 2 wielen wat gleed maar dat voelde gewoon vertrouwd (ruskenhoek, stekkenwal, mandeveen)
Ik heb veel gekeken bij andere maar merkte dat mijn rijstijl toch best veel scheelde met hun, dat waren dan vaak wel 1000's
hier voor de 600Zoals beloofd, zou ik laten weten wat het is geworden. Vorige week gekocht, echt super blij met de fiets. Wel een beetje verdrietig dat het seizoen al zo goed als aan zijn eind is. Maar ik heb wel iets om naar uit te kijken, en kan hem in de winter iets meer naar mijn smaak maken.
Iets wat ik wel gaaf vind is een CBR600RR sticker o.i.d. in de velg. Zijn er mensen hier die dat hebben? Ik ben er nog niet helemaal overuit of ik dan alleen de achtervelg moet doen, of ook voor. En dan 2 per velg (beide kanten 1) of 4 per velg (beide kanten 2). En waar ik de stickers het beste vandaan kan halen, op eBay staat wel het een en ander en AliExpress ben ik niet zo happig op voor m'n motor. Iemand die hier misschien ervaring / advies in heeft?
Verder staat een andere kentekenplaat houder nog hoog op mijn lijstje, momenteel zit de standaard er nog op en die vind ik wat log. Bij een andere houder oogt naar mijn idee de hele kont gelijk strakker.
Op mijn oude fiets had ik Xenon verlichting, dat was erg goed bevallen. Misschien dat ik ergens deze winter ook nog wel ga kijken voor zo'n setje.
Verder vroeg ik mij af of het klopt dat er standaard iridium bougies in zitten? na hoeveel KM / of wanneer weet ik wanneer deze aan vervanging toe zijn?
Dan hier mijn nieuwe trots
Bekijk bijlage 1339650
Mooie bikeMijn zoon is recent van zijn zxr400 afgereden door een automobilist die niet op zat te letten en ik heb deze voor hem gekocht. Hij moet nu alleen een paar maanden wachten eer hij op vol vermogen mag rijden. Op deze foto nog niet te zien maar heb ondertussen de motor een beurt laten geven en wat dingen veranderd zoals andere hendels, wat stickers toegevoegd en oranje stalen remleidingen.
Bekijk bijlage 1341599
Rustig hier in de winter!
Ik ben me stilaan aan het oriënteren naar nieuwe banden voor het aankomende seizoen.
Ik zoek een band die goede feedback en veel vertrouwen geeft en voorspelbaar is op de limiet.
Doe sporadisch eens een trackday (3x per jaar) en hoe lang ze meegaan maakt niet uit.
Iemand tips?
Had op men ZX10R Michelin Power RS'en en denk nu aan Metzeler Sportec M7RR.
Iemand anders nog ervaringen met sport of sport-tour banden?
Thanks!
Oké , de R53 staat nu op winterwielenHey, ik heb bijna dezelfde combinatie! R53, maar dan met een PC37!