Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Pirelli Rosso Corsa
 
Laatst bewerkt:

Eens!

Ik weet het niet zeker, en kon gisteren ook niks vinden over een 200pk grens
Vind het opvallend dat er zo weinig motoren zijn die boven de 200 grens uitkomen, neem de zzr1400 die heeft ook maar 200pk.

En ja die polo heeft een trubo zo groot als een gemiddeld flat gebouw
 

Ik had volgens mij ergens gelezen dat de motorfabrikanten intern met elkaar hadden afgesproken om een 200pk grens aan te houden (als richtlijn) voor de komende jaren om een uit de hand lopende PK oorlog tussen de fabrikanten te stoppen. Even het artikel zoeken.

Gevonden! Gentlemen's Agreement
 
Laatst bewerkt:
super corsa zijn te snel kaal denk ik voor mij!



waarom zou die te snel kaal zijn ? in het midden stukl ?

3 kwart van mf rijdt zijn banden niet op met bochten maar met vrijwel alleen rechtdoor km 's

jamai het de rosso versie er op liggen ... dit is de dual compuond versie
niet de circuit versie die iedereen gelijk denkt en gelijk op is na 2 meter rechtdoor rijden ,
 


zat er aan te komen hetzelfde toen der tijd met 300 km grens
 
Laatst bewerkt:
ik dacht idd aan de circuit versie
dit is dus de 2ct van pirelli
 
Met een setje Supercorsa's sc2 heb ik bijna 6000km gedaan. Dat was een echt circuitcompound, maar op de obw moet je toch wel erg stevig doorrijden om die warm te krijgen.


dat zijn nog nette km's




achter zou je ook nog een sc3 kunnen steken maar die kom je bijna niet tegen
 
Laatst bewerkt:
ik dacht idd aan de circuit versie
dit is dus de 2ct van pirelli

je zou het zo kunnen omschrijven inderdaad ja

de circuit versie heb je nog 2 versie's in ... de sp ( street legal) is 1 type
en track only nu tegenwoordig de v1 en v2 's en die zijn verkrijgbaar in SC0 tot SC3


en stap nu zelf over de superbike slicks sc1 banden zijn onderweg
 
Met een setje Supercorsa's sc2 heb ik bijna 6000km gedaan. Dat was een echt circuitcompound, maar op de obw moet je toch wel erg stevig doorrijden om die warm te krijgen.

dat is zeker lekker, ik haal er max 250km mee

ik heb trouwens ook eens een sc2 setje aan een maat gegeven, waarvan de zijkant bijna op de nok zat, maar die kon er nog de hele zomer mee rondrijden.
 
Laatst bewerkt:
Mmk Goed gezien
 
Zal ook proberen om hier weer wat meer aanwezig te zijn. Wat banden betreft mijn pp 2ct is net vervangen door een bt014. Was voor een schappelijk prijs dus dacht probeer het een keer. De eerste ritten heb ik geen noemenswaardige verschillen gemerkt qua rijgedrag. Denk dat het veelal ook tussen de oren zit want 90% van de rijders haalt het maximale wat de band aan kan niet
 
Ik heb de s20 evo's erop, rullen mooi op circuit en rijden op straat ook lekker

Leuk dat toch iedereen zijn/haar voorkeur daarin heeft
 


Dit is hoe mijn CBR600RR er tegenwoordig uitziet
 

bt014 op mn cbr600f gehad....
beetje nat wegdek en wat vuil eindigde niet goed.
motor economisch total loss.

voor mij nooit meer een bt014.
(maar dat is mss ook iets psychologisch)
 
bt014 op mn cbr600f gehad....
beetje nat wegdek en wat vuil eindigde niet goed.
motor economisch total loss.

voor mij nooit meer een bt014.
(maar dat is mss ook iets psychologisch)


de b14 's horen ok niet op een semi sport tour fiets .. er zij er heel veel die zich niet inlezen en goed laten informeren over banden ,..

of op te oude banden rijden in het algemeen ..