Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic =Deel 47=

Status
Niet open voor verdere reacties.
O-)
full
 
We hebben het er al een tijdje over maar nu moest het er maar eens van komen: we willen met 4 man in mei of juni 4 daagjes (vrijdag t/m maandag) richting Eiffel. We willen hierbij in hotels overnachten.

Volgens mij zijn hier een aantal die dat wel vaker doen.

De bedoeling is op vrijdag naar het eerste hotel, zaterdag en zondag in de Eiffel toeren en 's maandags weer naar huis.
edit: het was niet de bedoeling om elke avond naar hetzelfde hotel terug te keren..


Weet iemand een aantal leuke routes/plaatsen om te bezoeken en hoteladressen?

Bij voorbaat dank...

Fred
 
Laatst bewerkt:
Is het al zater... ? :+

Zo, gisteren de blade opgehaald... Helaas had ik maar weinig tijd om te rijden, dus er staat nu 104km op... Maar wat rijdt dat goed zeg...! Het bochtenwerk is echt om te smullen en ik kan nu al niet wachten op schone wegen en warmere temperaturen :9

Van dat Combined Braking merk ik helemaal niets... laat staan van de abs... ik was halverwege de rit toen ik er aan dacht. Remmen gaat overigens met maar 1 vinger... Heerlijk!

Helaas ligt er veel rotzooi op de Brabantse wegen, dus het was echt oppassen, maar de bt-015's hebben hun werk goed gedaan: geen enkele spin, slip of zijwaartse beweging...

Tot een kilometer of 500 is het nog rustig opbouwen, dus ik ben nog niet boven de 8k geweest maar ik voel nu al dat er genoeg vermogen in zit...

Ik heb totaal géén spijt van mijn overstap!

ps: nu ik lees dat de remschijven 'niet zo goed zijn', hoop ik dat ze snel wave discs gaan maken voor de abs. Alleen dachten ze bij de dealer dat het misschien om technische redenen niet gaat gebeuren... Het zou kunnen dat je door wave discs te gebruiken een ander rem-gedrag krijgt, waardoor abs niet goed functioneert. Maar goed, dat zijn speculaties. Ik probeer de racerij in de gaten te houden, want het schijnt dat ze daar dus ook met abs rijden. Eens kijken wat voor discs ze daar gebruiken...

Als ze al met abs gaan rijden. Dan vervangen ze zeker de schijven.

Ik zie ook geen reden waarom je niet met waves of andere schijven kan rijden.
en zelfde geld voor ander remblokken.
Zit de ring die nodig is om de snelheid van het voorwiel te meten in in de schijf verwerkt? of er los opgeschroefd. Deze moet natuurlijk wel geplaatst worden.
 
Is het al zater... ? :+

Zo, gisteren de blade opgehaald... Helaas had ik maar weinig tijd om te rijden, dus er staat nu 104km op... Maar wat rijdt dat goed zeg...! Het bochtenwerk is echt om te smullen en ik kan nu al niet wachten op schone wegen en warmere temperaturen :9

Van dat Combined Braking merk ik helemaal niets... laat staan van de abs... ik was halverwege de rit toen ik er aan dacht. Remmen gaat overigens met maar 1 vinger... Heerlijk!

Helaas ligt er veel rotzooi op de Brabantse wegen, dus het was echt oppassen, maar de bt-015's hebben hun werk goed gedaan: geen enkele spin, slip of zijwaartse beweging...

Tot een kilometer of 500 is het nog rustig opbouwen, dus ik ben nog niet boven de 8k geweest maar ik voel nu al dat er genoeg vermogen in zit...

Ik heb totaal géén spijt van mijn overstap!

ps: nu ik lees dat de remschijven 'niet zo goed zijn', hoop ik dat ze snel wave discs gaan maken voor de abs. Alleen dachten ze bij de dealer dat het misschien om technische redenen niet gaat gebeuren... Het zou kunnen dat je door wave discs te gebruiken een ander rem-gedrag krijgt, waardoor abs niet goed functioneert. Maar goed, dat zijn speculaties. Ik probeer de racerij in de gaten te houden, want het schijnt dat ze daar dus ook met abs rijden. Eens kijken wat voor discs ze daar gebruiken...

full
 
Is het al zater... ? :+

Zo, gisteren de blade opgehaald... Helaas had ik maar weinig tijd om te rijden, dus er staat nu 104km op... Maar wat rijdt dat goed zeg...! Het bochtenwerk is echt om te smullen en ik kan nu al niet wachten op schone wegen en warmere temperaturen :9

Van dat Combined Braking merk ik helemaal niets... laat staan van de abs... ik was halverwege de rit toen ik er aan dacht. Remmen gaat overigens met maar 1 vinger... Heerlijk!

Helaas ligt er veel rotzooi op de Brabantse wegen, dus het was echt oppassen, maar de bt-015's hebben hun werk goed gedaan: geen enkele spin, slip of zijwaartse beweging...

Tot een kilometer of 500 is het nog rustig opbouwen, dus ik ben nog niet boven de 8k geweest maar ik voel nu al dat er genoeg vermogen in zit...

Ik heb totaal géén spijt van mijn overstap!

ps: nu ik lees dat de remschijven 'niet zo goed zijn', hoop ik dat ze snel wave discs gaan maken voor de abs. Alleen dachten ze bij de dealer dat het misschien om technische redenen niet gaat gebeuren... Het zou kunnen dat je door wave discs te gebruiken een ander rem-gedrag krijgt, waardoor abs niet goed functioneert. Maar goed, dat zijn speculaties. Ik probeer de racerij in de gaten te houden, want het schijnt dat ze daar dus ook met abs rijden. Eens kijken wat voor discs ze daar gebruiken...
Beter *O* Ik hoorde ze hier in de buurt zonet ook al weer rondjagen :]
 
We hebben het er al een tijdje over maar nu moest het er maar eens van komen: we willen met 4 man in mei of juni 4 daagjes (vrijdag t/m maandag) richting Eiffel. We willen hierbij in hotels overnachten.

Volgens mij zijn hier een aantal die dat wel vaker doen.

De bedoeling is op vrijdag naar het eerste hotel, zaterdag en zondag in de Eiffel toeren en 's maandags weer naar huis.
edit: het was niet de bedoeling om elke avond naar hetzelfde hotel terug te keren..


Weet iemand een aantal leuke routes/plaatsen om te bezoeken en hoteladressen?

Bij voorbaat dank...

Fred
Routes, ach bijna alles daar is leuk rijden. zelf zijn we aardig fan van hotel Maas in Lutzerath.
 
@er6ik: hoorde op wsbk.com dat ze niet met abs rijden, was te zwaar en niet nodig.
Ook logisch is ook voor pussys O-) :P
 
Routes, ach bijna alles daar is leuk rijden. zelf zijn we aardig fan van hotel Maas in Lutzerath.

Oh, Hotel Maas en Lutzerath ken ik niet maar ben jaaaren geleden wel eens een weekje in Gerolstein geweest (en van daar een daagje naar Cochem) en zie dat dat vlakbij is. Ik herinner mij dat het geweldig rijden was, daar.
 
Oh, Hotel Maas en Lutzerath ken ik niet maar ben jaaaren geleden wel eens een weekje in Gerolstein geweest (en van daar een daagje naar Cochem) en zie dat dat vlakbij is. Ik herinner mij dat het geweldig rijden was, daar.
Zitten sommigen van ons tijdens Ringweekenden :] Goed hotel en nog betaalbaar ook ;)
 
Laatst bewerkt:
@er6ik: hoorde op wsbk.com dat ze niet met abs rijden, was te zwaar en niet nodig.
Ook logisch is ook voor pussys O-) :P
Da's toevallig Vienus... ik kom net ook van dezelfde site af en ik hoorde het ook...

Er schijnen wel races in Duitsland te zijn waar ze de blade+abs gebruiken...

Ennuh... Pussy? Me? Hoor ik daar iemand jaloers zijn?? :') :+ ;)


Ik zie ook geen reden waarom je niet met waves of andere schijven kan rijden.
en zelfde geld voor ander remblokken.
Zit de ring die nodig is om de snelheid van het voorwiel te meten in in de schijf verwerkt? of er los opgeschroefd. Deze moet natuurlijk wel geplaatst worden.
Volgens mij erop...

Het zal wel weer net niet passen, net als alle andere accesoires... Maar goed de abs is ook maar net op de markt, dus zijn de fabrikanten nog niet klaar...
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe je 'm vindt rijden.
Van meerdere mensen al gehoord dat het een schitterende motor is, maar dat de rijkwaliteiten toch wel tegenvallen: matig schakelen en slecht oppakken.
Ook schijnt ie al te rammelen in de showroom (afwerking niet al te best).
is bij de gewone rc8 waar , maar na de modeficaties zijn ze goed en de RC8-R heeft deze kinderziektes niet meer :)
 
...tekst..

Dan meteen een vraagje, en wel specifiek aan Berry.
...tekst...

Nu vroeg ik me alleen af welke RAM-mount ze geplaatst hebben. Is dat toevallig deze?

[afbeelding]

Ten eerste van harte met je nieuwe aanwinst *O*

En ten tweede, het klopt idd dat ik dezelfde RAM-mount heb gebruikt.
Heb het trouwens niet laten doen maar heb het zelf gedaan, is een makkie ;)

(vraag maar aan zZlaapkopZz *D )
 
Vraagje:

Ik heb een Blade '06 met een Leonvince SBK carbon demper.
Een vriend van me heeft een Blade '05 met de Leovince SBK titanium demper.

Nu is het geval dat ik over +- 1,5 maand een rondje mag sturen op Assen en ik heb geen DB-killer.... Dit zal ik wel moeten hebben om daar te rijden.

Die vriend van me heeft 2 killers erbij maar nu wilde ik ze net passen in mijn demper, maar ze zijn te lang :(

Ik was er van uit gegaan dat de dempers wel het zelfde zouden zijn en dat het wel paste, maar blijkbaar niet.

Om een lang verhaal kort te maken (wat al niet meer gelukt is ;) )

Is een demper van een Blade '05 hetzelfde als van een '06? Als dit zo is dan moet die killer passen maar doe ik waarschijnlijk iets verkeerd...

Zijn ze wel verschillend dat moet de dealer 1 voor me bestellen maar dat kan wel 6 tot 8 weken duren... Wordt krap dus :(
 
kunnen deze foto's in de OP komen ?

bikepics-1586188-800.jpg


bikepics-1586193-800.jpg


en deze niet maar vondt ze wel leuk :

bikepics-1586204-full.jpg


bikepics-1586206-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe groot risico lopen we trouwens in de Eiffel met twee van de vier motoren met uitlaten zonder DB-killers en/of ongekeurd?
Je hoort allerlei doemverhalen, maar zelf heb ik nog nooit een controle meegemaakt behalve op de Ring. Maar als je toch een killer hebt zou ik 'm zeker meenemen en/of er in doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan