Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic: Deel 60

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afspraak gemaakt met HK Suspention ten einde het remprobleem op te lossen.

Dinsdag gaat ze onder het mes. Balhoofdlagers vervangen, voorveren vervangen alles schoonmaken, vorkpoten polijsten, nieuwe olie er op, keerringen vervangen en alles afstellen. Tevens monteren ze een nieuwe voorbandje wat ik nog heb liggen.

Na 43.000 km is het sowieso goed de vering eens goed onderhanden te nemen.

Gaat weer de nodige €€€€€€€€ kosten. Als ie maar weer goed :]
 
Vandaag ook een afspraak gemaakt voor een diagnose van het hitte-probleem.
Ze waren erg druk, maar ik kan 'm het eind vd week brengen. Dan ga ik 1 weekie op vakantie, dus daarna hoop ik weer te kunnen rijden. De uitgebreide grote beurt kan helaas pas half juli, maar ik ben al blij als ik weer kan tuffen!

Ik had zelf nog wel iets gevonden: de dop van het koelvloeistofreservoir zat los! Ik heb het even tijdelijk bijgevuld met water, want ik kon er slecht bij. In ieder geval genoeg koeling nu om naar de dealer te rijden. Zou alle vloeistof verdwenen kunnen zijn omdat de dop los zat?
De vraag is dan natuurlijk of de uitlaat daardoor zo heet wordt? koelslangen zou kunnen, maar de uitlaat? Zal er nog een fotootje bij doen van de verschroeide onderkant...

Ik laat jullie over 2 weken weer wat horen.
 
Aangebakken onderkuip
full
 
Afspraak gemaakt met HK Suspention ten einde het remprobleem op te lossen.

Dinsdag gaat ze onder het mes. Balhoofdlagers vervangen, voorveren vervangen alles schoonmaken, vorkpoten polijsten, nieuwe olie er op, keerringen vervangen en alles afstellen. Tevens monteren ze een nieuwe voorbandje wat ik nog heb liggen.

Na 43.000 km is het sowieso goed de vering eens goed onderhanden te nemen.

Gaat weer de nodige €€€€€€€€ kosten. Als ie maar weer goed :]
Poe, dat is nogal een behoorlijk lijstje. Voor je gevoel zal je wel een hele andere motor terugkrijgen als ze dit allemaal vervangen hebben :Y :}
 
Dat was op mijn Blade dus, en daarvoor nog mijn grooooote dank. :} :} :}

Vrijdag zaterdag en zondag in het zwarte woud rondgecrost, heerlijk weer en zaterdag met 30 graden eigenlijk bijna te warm maar een goede test voor over twee weken als we een week lang de zuidfranse alpen weer onveilig gaan maken.

Van de organisatie kregen we dit jaar de routes alleen nog maar als GPS bestand, en niet meer als pijltje bolletje route. Geen van mijn mede rijders wilde een Garmin zumo aanschaffen omdat ze die toch bijna niet zouden gebruiken. Dan ik maar. Marcel kon er op de korte termijn een leveren en heeft donderdag avond de zumo op de blade geinstalleerd, geconfigureerd, headset in de helm geplaatst, de routes geinstalleerd en een korte instructie gegeven. 3 dagen zonder problemen de rest over de mooiste binnenwegen geloodst

Ik wilde er ook nooit aan, zeker niet op een supersport, maar wat is dat ding me goed bevallen. Alleen maar rijden rijden en rijden zonder telkens te hoeven stoppen om je papieren route te wisselen of de kaart er bij te pakken omdat je weer verkeerd gereden bent of omdat er een omleiding is.

De rest wil nu ook zo'n ding, ja nu wel ja... B| Ze hebben nog nooit zo lekker door kunnen rijden.

ik hoor/zie een nieuwe voorrijder in frankrijk :}
 
ik neem de 2 CT wel mee naar frankrijk ok :?

Doe maar voor het geval dat. Dacht overigens dat het een standaard MPP was, dus geen 2ct. Is het overigens een 50 of 55 hoog? Liefst had ik voor en achter nieuw daar in Frankrijk maar om dat bandje op tijd weer hier te krijgen gaat ook niet lukken en de band die er nu achter op ligt heeft pas 2000 km gedaan dus die kan ook nog wel.
 
@nosmo: das geen half werk :o wat is het probleem eigenlijk juist want heb het niet helemaal gevolgd :$


Bij plotseling hard remmen kan de het in de voorvork gaan trillen, moeilijk te omschrijven maar een beetje alsof je over korte ribbels remt. Het lijkt er op dat bij wat langzamer aanzetten het voorkomen kan worden (zodat de vering rustiger in compresie komt). Schijven zijn nagekeken remblokken vervangen maar hij heeft het afgelopen weekend toch weer gedaan.

Andere mogelijke opties zijn balhoofd, versleten voorband (cuppen) en vering cq demping. Voorband heb ik nog liggen en is ook aan vervanging toe dus die ga ik vernieuwen. Balhoofdlagers gaan ze controleren en indien nodig vernieuwen. Voorvork laat ik dan ook meteen doen. Bij HK adviseren ze om de 15.000 km maar die preken natuurlijk voor eigen parochie maar na vier jaar en 43.000 km kan het geen kwaad. Stellen ook alles weer netjes af incl. de achter shock.

FF slikken maar als hij daardoor weer goed remt en beter stuurt is het me dat wel waard. Hopelijk is het probleem hiermee uit de wereld anders blijft alleen nog nieuwe schijven over (of afdraaien?).
 
Nu begrijp ik je pas |( :+

Ja, geluid in de helm. Met oordoppen in en hoge snelheid is de miep niet altijd te verstaan maar wel te horen en dan is en korte blik op de navi voldoende om te zien wat er staat te gebeuren. Voordeel is dat je dan lekker de aandacht op de weg kunt houden en pas op de navi hoeft te kijken als er een afslag of iets dergelijks naderd.
Ik heb ook een bluetooth setje in mijn helm (Camos bhs 500)
maar bij 130 km/h met oordoppen in hoor ik bijna niets meer of ik moet er heel erg op letten dan hoor ik wel de waarschuwings toontjes.
 
Een brandweerman staat buiten bij de brandweerkazerne te sleutelen aan de motor van een pomp.
Opeens hoort hij achter zich een lief stemmetje dat zegt: "Dag meneer de brandweer".

Hij draait zich om en ziet een klein meisje van een jaar of zes, dat in een bolderwagen zit.
De bolderwagen is omgebouwd tot een brandweerwagen, compleet met ladder en brandslangen. De wagen wordt getrokken door een hond en een kat.
Complimentjes makend over wat hij ziet loopt hij rondom de bolderbrandweerwagen.
De hond is met een riem aan zijn halsband voor de kar gespannen. De kat, het blijkt een kater, zit vast aan de kar via een touwtje om zijn testikels.
Een beetje verbaasd zegt de brandweerman tegen het lieve wicht: "Ik wil me er niet mee bemoeien, maar volgens mij trekt die kater de kar beter als je hem ook aan een halsband vastmaakt".
"Dat weet ik," zegt het meisje, "maar dan heb ik geen sirene!"
 
Dat was op mijn Blade dus, en daarvoor nog mijn grooooote dank. :} :} :}

Vrijdag zaterdag en zondag in het zwarte woud rondgecrost, heerlijk weer en zaterdag met 30 graden eigenlijk bijna te warm maar een goede test voor over twee weken als we een week lang de zuidfranse alpen weer onveilig gaan maken.

Van de organisatie kregen we dit jaar de routes alleen nog maar als GPS bestand, en niet meer als pijltje bolletje route. Geen van mijn mede rijders wilde een Garmin zumo aanschaffen omdat ze die toch bijna niet zouden gebruiken. Dan ik maar. Marcel kon er op de korte termijn een leveren en heeft donderdag avond de zumo op de blade geinstalleerd, geconfigureerd, headset in de helm geplaatst, de routes geinstalleerd en een korte instructie gegeven. 3 dagen zonder problemen de rest over de mooiste binnenwegen geloodst

Ik wilde er ook nooit aan, zeker niet op een supersport, maar wat is dat ding me goed bevallen. Alleen maar rijden rijden en rijden zonder telkens te hoeven stoppen om je papieren route te wisselen of de kaart er bij te pakken omdat je weer verkeerd gereden bent of omdat er een omleiding is.

De rest wil nu ook zo'n ding, ja nu wel ja... B| Ze hebben nog nooit zo lekker door kunnen rijden.
Dat is nog eens service :}
 
Afspraak gemaakt met HK Suspention ten einde het remprobleem op te lossen.

Dinsdag gaat ze onder het mes. Balhoofdlagers vervangen, voorveren vervangen alles schoonmaken, vorkpoten polijsten, nieuwe olie er op, keerringen vervangen en alles afstellen. Tevens monteren ze een nieuwe voorbandje wat ik nog heb liggen.

Na 43.000 km is het sowieso goed de vering eens goed onderhanden te nemen.

Gaat weer de nodige €€€€€€€€ kosten. Als ie maar weer goed :]
Dat ga je zeker merken :Y :]
 
Een brandweerman staat buiten bij de brandweerkazerne te sleutelen aan de motor van een pomp.
Opeens hoort hij achter zich een lief stemmetje dat zegt: "Dag meneer de brandweer".

Hij draait zich om en ziet een klein meisje van een jaar of zes, dat in een bolderwagen zit.
De bolderwagen is omgebouwd tot een brandweerwagen, compleet met ladder en brandslangen. De wagen wordt getrokken door een hond en een kat.
Complimentjes makend over wat hij ziet loopt hij rondom de bolderbrandweerwagen.
De hond is met een riem aan zijn halsband voor de kar gespannen. De kat, het blijkt een kater, zit vast aan de kar via een touwtje om zijn testikels.
Een beetje verbaasd zegt de brandweerman tegen het lieve wicht: "Ik wil me er niet mee bemoeien, maar volgens mij trekt die kater de kar beter als je hem ook aan een halsband vastmaakt".
"Dat weet ik," zegt het meisje, "maar dan heb ik geen sirene!"
_O- _O- _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan