Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic Deel4

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een vraagje over de vering:
Ik ben een 'rustige' rijder, geen circuit of race type. Mijn achterband vervang ik meestal omdat er een plat vlak op komt O-)
Met helm, kleding en laarzen weeg ik al snel rond de 125 kilo. Ik heb de vering nog nooit aangepast, dus ik neem aan dat ie nog op de fabrieksinstelling staat. Is het verstandig/nodig om de vering aan m'n gewicht te laten aanpassen?
Hey Mark,
Ook ik ben niet (meer) zo'n supersnelle en zit aan de 100+ kg. Vering aanpassen aan normaal/sportief gebruik op de OBW heb ik nooit nodig gevonden, rij toch niet op de grenzen dan. En als je echt vaak het circuit op wilt gaan, zou ik een fiets erbij kopen en deze afstellen op je persoonlijk gebruik etc.
 
Zou zowiezo veervoorspanning achter op max. zetten en ingaande demping voor ff slagje geven.
Werkt voor 100+kg rijders wel, vooral in snellere bochten merk je het verschil.
 
Zou zowiezo veervoorspanning achter op max. zetten en ingaande demping voor ff slagje geven.
Werkt voor 100+kg rijders wel, vooral in snellere bochten merk je het verschil.
Misschien werkt deze instelling bij jou, maar is zeker geen garantie voor een goed sturende fiets. Uitleg hiervan is helaas complex en maar weinig racers snappen wat er echt gebeurt en gebruiken een soortgelijke instelling zoals jij die beschrijft.

Ingaande demping helpt helaas niet bij hard remmen, voorvork zal net zo goed door kunnen slaan. Veervoorspanning verhogen verneukt je negatieve veerweg: motor wordt daardoor ook nog eens zenuwachtiger bij hard remmen.



dit was mijn lunchpauze weer; tot een volgende keer
 
Misschien werkt deze instelling bij jou, maar is zeker geen garantie voor een goed sturende fiets. Uitleg hiervan is helaas complex en maar weinig racers snappen wat er echt gebeurt en gebruiken een soortgelijke instelling zoals jij die beschrijft.

Ingaande demping helpt helaas niet bij hard remmen, voorvork zal net zo goed door kunnen slaan. Veervoorspanning verhogen verneukt je negatieve veerweg: motor wordt daardoor ook nog eens zenuwachtiger bij hard remmen.



dit was mijn lunchpauze weer; tot een volgende keer
altijd prettig om de mening van een vakman te horen
:Y
eet ze! :P
 
Hey Mark,

Volgens mijn bescheiden kennis gaat het niet echt nodig zijn om andere vering te kopen.
Wat je wel kan doen is een ervaren en bekwaam iemand je ori vering eens wat persoonlijker laten afstellen.
Wanneer je dan een verschil voelt kan je nog altijd overwegen andere vering te kopen.
Maar echt nodig gaat het volgens mij niet zijn, temeer omdat je zelf niet spreekt over 'momenten/situaties' waarin de vering niet voldoet.
Tip : rij ne keer op Zolder door de eerste linkse en dan voel je al vrij veel

greetz
kriz

TNX Kriz.

Er zal vast in het voorjaar wel weer een Ten Kate dag komen waar ik tegen een kleine vergoeding m'n vering af kan laten stellen.


en natuurlijk Hannes en Mischa Kluin voor jullie bijdrage :}
 
Laatst bewerkt:
In antwoord op meerdere vragen hierboven ...

Een veer kan je niet instellen qua 'slapte'. Je kunt namelijk alleen de voorspanning en demping instellen (regelen alleen rijhoogte, negatieve veerweg en snelheid van beweging in de motor). Aan de voorkant evt nog de luchtkamer. Daarmee kun je een te slappe veer wel nog wat compenseren.

Voor de normale rijders met bandenspanning 2.5/2,9 die vnl opstraat rijden(waarschijnlijk 99% van de mensen op dit forum) betekent het dat je met de standaard veringselementen prima toe kunt. Alleen echt zware mensen zouden kunnen denken aan andere voorveren (ca 100,-) en een aanpassing van de achterveer (ca 150,-).

Maar als je echt wil gaan doen waar een CBRxxxRR voor gemaakt is (buiten, niet van achter de PC :X ), dan helpt het enorm om de instellingen aan te passen aan rijdergewicht, rijstijl, circuit, wegdek, weer en banden.

Vering goed krijgen helpt 100x meer dan alle modificaties die ik weleens tegen kom in dit topic en is zoals boven te zien goedkoop qua investering; kost daarbij nog wel wat tijd om te experimenteren.

Overigens vind ik al die poserspullen vaak wel mooi om te zien ..
als je eens een keertje tijd heb zou ik graag wat info van je willen , over vering enzo :)
 
goeiemorgen '(

heb ik net een hoop foto's zitten posten krijg ik bij de laatste melding dat het topic niet meer actief is :( :( :(

nu blijkt dit weer actief te zijn _O-

dan volgen de foto's waarschijnlijk later op de dag wel

maar heren, als jullie aan een 5° deel willen geraken zouden jullie wel stilaan moeten gaan opstaan ;)
:P :+
 
Allereerts gefelie met deel 4 *O* heeft ff geduurd maar dat zijn we van jullie wel gewend :P

Voor een keer naar de ring op een door deweekse dag kan ik waarschijnlijk wel maar mot het wel een tijdje van tevoren weten 8-)

@Kriz hebbie nog foto's van die Arata pijp :Y
 
Als iemand iets weet over Belstaff kleding, zou ik het graag horen...

Ik kreeg een vraag van iemand of er iets bekend is van zaken die een redelijk assortiment hebben of importeurs etc, want ze schijnt geinteresseerd te zijn in iets van leer

:} :} :}
 
Hallo,nog ff en ik moet stoppen met werken want anders kom ik teveel tijd te kort om alles nog te bekijken en te lezen.

Maar goed Red69 ik was het niet in schoonhoven :}
 
ff een stukje geschiedenis hier is het allemaal mee begonnen,
full
 
Als iemand iets weet over Belstaff kleding, zou ik het graag horen...

Ik kreeg een vraag van iemand of er iets bekend is van zaken die een redelijk assortiment hebben of importeurs etc, want ze schijnt geinteresseerd te zijn in iets van leer

:} :} :}
hmm ik ken het niet :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan