Het Honda CBR600F/FS Topic deel 97 "Captain Slow"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees al paar topics mee, ik heb al wat gepost in een aantal (me toen wel erg kort voorgesteld dacht ik). Maar nu misschien tijd voor een foto in de OP. Kan dat?

[afbeelding]
Spec's:
Donker kuipruitje
BOS carbon ovale einddemper
Kleine knippers

Maar even officieel netjes voorstellen dan, ondanks dat ik me volgens mij al wel eens gemeld heb:
Joost Vossebeld, 22, uit Rekken. Woon nu t/m December in München voor stage (bij BMW:)). Om op punt 9 in de OP terug te komen: ik kan álles repareren, onderdelen leveren etc, voor ONgemotoriseerde fietsen en ik heb een Duits adres t/m December (pakketjes? :+ ).


*O* *O* *O* *O* *O*
dus als ik wat nodig heb,dan moet ik bij jouw zijn *D
is niet mijn fiets,maar kon geen foto vinden
z.2ce675c87b0ecaec41a650690a965e0d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stiekem, heb ik als fietsenmaker ook meer motorfietsen dan fietsen meestal. Die zijn gewoon leuker:).

Ik zit erg te twijfelen volgend zomer een allroad te kopen (africa twin, tenere...). Maar, ik denk dat ik mijn CBR zal missen als ik geen sportmotor meer heb.... Erbij is zo duur:P.
 
Stiekem, heb ik als fietsenmaker ook meer motorfietsen dan fietsen meestal. Die zijn gewoon leuker:).

Ik zit erg te twijfelen volgend zomer een allroad te kopen (africa twin, tenere...). Maar, ik denk dat ik mijn CBR zal missen als ik geen sportmotor meer heb.... Erbij is zo duur:P.

Zoveel kost een motor toch niet om erbij te hebben staan?
 
Ligt dr wel een beetje aan waar ie dan staat...als hij in een vier sterren garage ist prijzig inderdaad.
 
Ik heb vanmiddag voor het eerst een momentje gehad van: dit overleef ik dit keer echt niet. Ik reed vanmiddag met de motor richting Enschede, ik kwam vanuit Amsterdam. Toen ik op de A1 reed bij Naarden kreeg ik me toch een dikke windvlaag te verduren, ik kon de motor echt totaal niet meer op m'n baan houden en scheef focking snel naar de linker baan. Uiteraard kwam er net een dikke Touareg over die baan aangereden en kon die vent me nog nét ontwijken. Ik heb de motor gelijk op de eerste de beste parkeerplaats gezet, de Touareg bestuurder kwam achter me aan om te vragen of alles wel goed ging (faith in humanity restored). Ik heb de motor langs de kant gezet en m'n schoonouders opgebeld die me opgepikt hebben, was toch wel even een broekpoepmomentje zeg.. :o
 
Heftig... :o

Ik heb vandaag met let ook wel ff een momentje gehad... ik reed vlak voor knooppunt Zaandam, eigenlijk al erop, en toen kreeg ik ook een paar windvlagen... Werd ook bijna een andere rijstrook op geblazen... :P Deed het zelf al, en hoorde dat ook in mijn oortje, knijpen met je knieën! :P Was ook het ergste wat mijn instructeur tijdens lessen had meegemaakt zei hij...

Mijn helm past goed, maar die voelde ik tijdens die windvlaag ook zelfs ff bewegen.... :(
 
Iets hoogtoeriger rijden, meer knijpen met die benen en losser met dat stuur. Dan ga je (scheef hangend) aardig rechtdoor als het goed is.
Werkte bij mij vandaag weer uitstekend. Zoals geleerd bij rijles :) (Toch stiekem best handig lessen met bloedheet weer maar ook met vorst en alles wat er tussen in zit!)
 
Iets hoogtoeriger rijden, meer knijpen met die benen en losser met dat stuur. Dan ga je (scheef hangend) aardig rechtdoor als het goed is.
Werkte bij mij vandaag weer uitstekend. Zoals geleerd bij rijles :) (Toch stiekem best handig lessen met bloedheet weer maar ook met vorst en alles wat er tussen in zit!)
En wat zou het hoogtoerige voor verschil maken dan?
 
Ik heb vanmiddag voor het eerst een momentje gehad van: dit overleef ik dit keer echt niet. Ik reed vanmiddag met de motor richting Enschede, ik kwam vanuit Amsterdam. Toen ik op de A1 reed bij Naarden kreeg ik me toch een dikke windvlaag te verduren, ik kon de motor echt totaal niet meer op m'n baan houden en scheef focking snel naar de linker baan. Uiteraard kwam er net een dikke Touareg over die baan aangereden en kon die vent me nog nét ontwijken. Ik heb de motor gelijk op de eerste de beste parkeerplaats gezet, de Touareg bestuurder kwam achter me aan om te vragen of alles wel goed ging (faith in humanity restored). Ik heb de motor langs de kant gezet en m'n schoonouders opgebeld die me opgepikt hebben, was toch wel even een broekpoepmomentje zeg.. :o

Maar je bent ook niet meer verder gereden? :X


T is een vervelende moment maar zo zullen er nog veel meer komen. ;)

Als ik na elk momentje mn motor langs de kant gezet had dan was ik ondertussen wel gestopt met motorrijden :X
 
Maar je bent ook niet meer verder gereden? :X


T is een vervelende moment maar zo zullen er nog veel meer komen. ;)

Als ik na elk momentje mn motor langs de kant gezet had dan was ik ondertussen wel gestopt met motorrijden :X

Denk ook maar niet dat mijn ouders jou dan op komen halen :+
 
Iets hoogtoeriger rijden, meer knijpen met die benen en losser met dat stuur. Dan ga je (scheef hangend) aardig rechtdoor als het goed is.
Werkte bij mij vandaag weer uitstekend. Zoals geleerd bij rijles :) (Toch stiekem best handig lessen met bloedheet weer maar ook met vorst en alles wat er tussen in zit!)
En wat zou het hoogtoerige voor verschil maken dan?

Dat weet ik ook niet, maar ik zat in ieder geval al bijna in de toerenbegrenzer :') Dan komt die CBF500 ook pas tot leven... :P
 
Dat weet ik ook niet, maar ik zat in ieder geval al bijna in de toerenbegrenzer :') Dan komt die CBF500 ook pas tot leven... :P
Nou ik heb er nog nooit van gehoord en heb les gehad in vrij zware stormen die er toen waren maar dat hebben ze me nooit verteld
 
En wat zou het hoogtoerige voor verschil maken dan?

Nu moet ik goed nadenken wat er precies het idee van was. Volgens mij is motor stabieler vanwege 'inertie' wat er zo'n beetje op neerkomt dat er extra kracht nodig is om een voorwerp van richting te doen veranderen. Door hoogtoeriger te rijden heb je meer omwentelingen per minuut en neemt die inertie toe.
Dacht ik iig, sla me er niet op dood.

Het heeft ook als voordeel dat je motor iets sneller reageert op gas geven wanneer je iets hoger in je toeren zit.
Hij zei ook dat als je bv. een vrachtwagen passeerde je dan zodra je er bijna voorbij was/er net voorbij was, het beste wat extra gas kon geven dan had je minder last van het windverschil en de kopwind van de vrachtwagen.

Persoonlijk merk ik dat als ik met mijn motor beneden de 3000/3500 rpm kom hij gemakkelijker wat gaat wiebelen, dit is over zodra ik boven de 4000rpm zit. (Dit zou iets typisch van mijn motor kunnen zijn en ligt miss aan mijn grote lengte i.c.m. mijn vrij lichte gewicht, want toen ik met iemand achterop reed had ik er minder last van mgoed, dit alles terzijde).

Bovenstaande redenen dus.
 
Maar je bent ook niet meer verder gereden? :X


T is een vervelende moment maar zo zullen er nog veel meer komen. ;)

Als ik na elk momentje mn motor langs de kant gezet had dan was ik ondertussen wel gestopt met motorrijden :X

Oh dit was ook zeker niet de eerste, maar wel de ergste close-call-bijna-doodervaring :+
Nee ik moest nog 140km verder en daar had ik geen zin meer in met deze wind. Werd al de hele tijd van baan naar baas geslingerd :') Heb de motor paar uur later weer opgehaald en ben weer terug gereden.

Oh en ik had ook wel heel stoer door kunnen rijden, maar rij ook pas driekwart jaar op deze motor en had er gewoon geen vertrouwen meer in om veilig, voor mij en voor andere, door te kunnen rijden. Het leek me in dit geval het verstandigste om te stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Nu moet ik goed nadenken wat er precies het idee van was. Volgens mij is motor stabieler vanwege 'inertie' wat er zo'n beetje op neerkomt dat er extra kracht nodig is om een voorwerp van richting te doen veranderen. Door hoogtoeriger te rijden heb je meer omwentelingen per minuut en neemt die inertie toe.
Dacht ik iig, sla me er niet op dood.

Het heeft ook als voordeel dat je motor iets sneller reageert op gas geven wanneer je iets hoger in je toeren zit.
Hij zei ook dat als je bv. een vrachtwagen passeerde je dan zodra je er bijna voorbij was/er net voorbij was, het beste wat extra gas kon geven dan had je minder last van het windverschil en de kopwind van de vrachtwagen.

Persoonlijk merk ik dat als ik met mijn motor beneden de 3000/3500 rpm kom hij gemakkelijker wat gaat wiebelen, dit is over zodra ik boven de 4000rpm zit. (Dit zou iets typisch van mijn motor kunnen zijn en ligt miss aan mijn grote lengte i.c.m. mijn vrij lichte gewicht, want toen ik met iemand achterop reed had ik er minder last van mgoed, dit alles terzijde).

Bovenstaande redenen dus.
Juist ja

Nou ik kan je vertellen dat het in de praktijk een beetje anders werkt :Y
 
Oh dit was ook zeker niet de eerste, maar wel de ergste close-call-bijna-doodervaring :+
Nee ik moest nog 140km verder en daar had ik geen zin meer in met deze wind. Werd al de hele tijd van baan naar baas geslingerd :') Heb de motor paar uur later weer opgehaald en ben weer terug gereden.

Oh en ik had ook wel heel stoer door kunnen rijden, maar rij ook pas driekwart jaar op deze motor en had er gewoon geen vertrouwen meer in om veilig, voor mij en voor andere, door te kunnen rijden. Het leek me in dit geval het verstandigste om te stoppen.
Allereerst heeft niemand t over stoer zijn dus dat kun je al weglaten
En voor de rest zijn dit juist wel de leer momenten waardoor je een hoop ervaring krijgt.
Hoe vaker je je motor laat staan met dit soort dingen hoe angstiger je word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan