Het Honda CBR600F/FS Topic deel 97 "Captain Slow"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerst heeft niemand t over stoer zijn dus dat kun je al weglaten
En voor de rest zijn dit juist wel de leer momenten waardoor je een hoop ervaring krijgt.
Hoe vaker je je motor laat staan met dit soort dingen hoe angstiger je word.


B| doet me echt pijn in het hart,maar :X :X :X

GHOST HEEFT WEL GELIJK.

hoe meer je mee maakt,des te beter je een motorrijder wordt.

misschien is een vro1 cursus wat wel voor je.
zoek maar eens op wat dat is.
en heel veel succes met rijden/genieten
 
Hallo allemaal, sinds vandaag trotse eigenaar van een CBR600F4 (de ouwe van mede-MFer Stupid)
Reed hiervoor op een Vf700C Super Magna... Wat een verschil :O!!!!

Foto:

28vy9sz.jpghttp:
 
Juist ja

Nou ik kan je vertellen dat het in de praktijk een beetje anders werkt :Y


Kun je hier iets op uitweiden? Niet om vervelend te doen hoor, maar toch benieuwd hoe het dan wel zou zitten in de praktijk.
Wat betreft dat met onder de 3500rpm rijden met mijn motor is sowieso wel echt zo.. ik weet niet of dat een probleem met mij, mijn motor of niet is, mgoed. Dat andere ben ik dus wel benieuwd naar hoe dat dan zit :)
 
B| doet me echt pijn in het hart,maar :X :X :X

GHOST HEEFT WEL GELIJK.

hoe meer je mee maakt,des te beter je een motorrijder wordt.

misschien is een vro1 cursus wat wel voor je.
zoek maar eens op wat dat is.
en heel veel succes met rijden/genieten
Prima dat Ghost gelijk heeft, ik zeg ook niet van niet. Ik maakte gewoon een andere beslissing, waarbij ik me het beste voelde op dat moment. Ik rij bijna dagelijks en heb nog nooit m'n motor ergens neergezet, maar gister ging het me er gewoon te grof aan toe. :)
 
B| doet me echt pijn in het hart,maar :X :X :X

GHOST HEEFT WEL GELIJK.

hoe meer je mee maakt,des te beter je een motorrijder wordt.

misschien is een vro1 cursus wat wel voor je.
zoek maar eens op wat dat is.
en heel veel succes met rijden/genieten
En gek genoeg moet ik jou weer gelijk geven :X

Ik had nog helemaal niet aan een VRO gedacht maar dat is wel een prima oplossing voor deze dingen :Y
 
Prima dat Ghost gelijk heeft, ik zeg ook niet van niet. Ik maakte gewoon een andere beslissing, waarbij ik me het beste voelde op dat moment. Ik rij bijna dagelijks en heb nog nooit m'n motor ergens neergezet, maar gister ging het me er gewoon te grof aan toe. :)
Maakt verder ook niks uit :N

Probeer je alleen mijn ervaring te vertellen ;)
 
Ik ben ook wel blij dat ik gister nog motorles gehad heb, geeft je toch vertrouwen om straks op mijn eigen motor ook te gaan rijden als het een beetje waait... Als je alleen in de stralende zon gelest heb, lijkt het me toch een beetje eng om dat ineens met slecht weer de weg op te gaan...
 
Kun je hier iets op uitweiden? Niet om vervelend te doen hoor, maar toch benieuwd hoe het dan wel zou zitten in de praktijk.
Wat betreft dat met onder de 3500rpm rijden met mijn motor is sowieso wel echt zo.. ik weet niet of dat een probleem met mij, mijn motor of niet is, mgoed. Dat andere ben ik dus wel benieuwd naar hoe dat dan zit :)

Aantal toeren heeft niks te maken met wiebelen

Wiebelen heeft te maken met de snelheid die je hebt.
Als jij een lagere snelheid rijd dan is je motor instabieler, met een hogere snelheid uiteraard precies andersom.

Tuurlijk zal je je motor wat door moeten trekken om die betreffende snelheid te halen maar op de snelweg hoef je niet perse boven de 4.000 toeren te gaan draaien, mits je 25Kw hebt want dan reageert elke motor weer anders.
Met mn 600F draaide ik niet vreselijk veel toeren op 25kw en op de de snelweg
Met mn Hornet daarentegen weer wel.
 
Ik ben ook wel blij dat ik gister nog motorles gehad heb, geeft je toch vertrouwen om straks op mijn eigen motor ook te gaan rijden als het een beetje waait... Als je alleen in de stralende zon gelest heb, lijkt het me toch een beetje eng om dat ineens met slecht weer de weg op te gaan...
Ik ben begonnen in de herfst van 2006 en gelest door de winter enzovoort
Die betreffende herfst was ook 1 van de ergste toen.

Moet zeggen dat ik een hoop aan gehad heb om met die weersomstandigheden te rijden :Y
 
Ik lees al paar topics mee, ik heb al wat gepost in een aantal (me toen wel erg kort voorgesteld dacht ik). Maar nu misschien tijd voor een foto in de OP. Kan dat?

[afbeelding]
Spec's:
Donker kuipruitje
BOS carbon ovale einddemper
Kleine knippers

Maar even officieel netjes voorstellen dan, ondanks dat ik me volgens mij al wel eens gemeld heb:
Joost Vossebeld, 22, uit Rekken. Woon nu t/m December in München voor stage (bij BMW:)). Om op punt 9 in de OP terug te komen: ik kan álles repareren, onderdelen leveren etc, voor ONgemotoriseerde fietsen en ik heb een Duits adres t/m December (pakketjes? :+ ).
Je staat erbij
 
Ik ben ook wel blij dat ik gister nog motorles gehad heb, geeft je toch vertrouwen om straks op mijn eigen motor ook te gaan rijden als het een beetje waait... Als je alleen in de stralende zon gelest heb, lijkt het me toch een beetje eng om dat ineens met slecht weer de weg op te gaan...

Mijn eerste rijles was in de eerste week van januari, instructeur had me al een aantal keer afgebeld omdat het te glad zou zijn. Die dag heb ik gewoon gezegd dat ik zou komen want het duurde me te lang :P
Het was zo glad toen trouwens + veel sneeuw dat de bussen hier niet meer reden.
Heb verder lessen gehad in sneeuw, ijzel, regen, zon.. Vind ik inderdaad ook een fijne gedachte :Y

Heb ook maar één keer mijn motor ergens laten staan maar dat was omdat er een weeralarm af was gegeven. Toen was het gewoon stom geweest om de weg op te gaan als het niet nodig was.
 
Aantal toeren heeft niks te maken met wiebelen

Wiebelen heeft te maken met de snelheid die je hebt.
Als jij een lagere snelheid rijd dan is je motor instabieler, met een hogere snelheid uiteraard precies andersom.

Tuurlijk zal je je motor wat door moeten trekken om die betreffende snelheid te halen maar op de snelweg hoef je niet perse boven de 4.000 toeren te gaan draaien, mits je 25Kw hebt want dan reageert elke motor weer anders.
Met mn 600F draaide ik niet vreselijk veel toeren op 25kw en op de de snelweg
Met mn Hornet daarentegen weer wel.


Zelfde snelheid, hogere toeren = minder wiebelen bij mij.. Dan zal mijn motor wel een afwijking hebben, maar ik heb het al meermalen ondervonden bij verschillende snelheden.
Maar ik vroeg meer uitleg m.b.t. waarom de hoogtoerigheid niet zou helpen/dat inertie verhaal bullshit is. Kun je daar over uitweiden?
 
Maakt verder ook niks uit :N

Probeer je alleen mijn ervaring te vertellen ;)
Snap ik, situaties uitleggen op internet is alleen niet altijd zo duidelijk ;)
VRO(s) wil ik ook zeker gaan doen, moet alleen nog even een jaartje wachten, als ik afgestudeerd ben denk ik financieel even wat beter uit te komen. :')
 
Zelfde snelheid, hogere toeren = minder wiebelen bij mij.. Dan zal mijn motor wel een afwijking hebben, maar ik heb het al meermalen ondervonden bij verschillende snelheden.
Maar ik vroeg meer uitleg m.b.t. waarom de hoogtoerigheid niet zou helpen/dat inertie verhaal bullshit is. Kun je daar over uitweiden?

Heeft mijne ook hoor, al wil ik het niet wiebelen noemen.

Hoe meer toeren, hoe stabieler de motor nou eenmaal is. Ik ben natuurlijk geen natuurkundige en misschien zit het wel tussen mijn oren maar als je meer toeren maakt trilt de motor wat meer, maar is hij wel stabieler!

*O* dus...
 
Zelfde snelheid, hogere toeren = minder wiebelen bij mij.. Dan zal mijn motor wel een afwijking hebben, maar ik heb het al meermalen ondervonden bij verschillende snelheden.
Maar ik vroeg meer uitleg m.b.t. waarom de hoogtoerigheid niet zou helpen/dat inertie verhaal bullshit is. Kun je daar over uitweiden?
Dat heb ik toch verteld in mijn verhaal dat meer ligt aan de snelheid dan aan de toeren en dus daarom niks met toeren te maken heeft
 
Heeft mijne ook hoor, al wil ik het niet wiebelen noemen.

Hoe meer toeren, hoe stabieler de motor nou eenmaal is. Ik ben natuurlijk geen natuurkundige en misschien zit het wel tussen mijn oren maar als je meer toeren maakt trilt de motor wat meer, maar is hij wel stabieler!

*O* dus...
K heb al een hoop verschillende motoren gereden en nooit op die manier ervaren maargoed iedereen zn gevoel is anders
 
Heeft mijne ook hoor, al wil ik het niet wiebelen noemen.

Hoe meer toeren, hoe stabieler de motor nou eenmaal is. Ik ben natuurlijk geen natuurkundige en misschien zit het wel tussen mijn oren maar als je meer toeren maakt trilt de motor wat meer, maar is hij wel stabieler!

*O* dus...


bij meer toeren heb ik last van een laag toerig voorwiel _O- _O- _O- _O- _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan