Het Honda CBR600RR topic deel 74

Status
Niet open voor verdere reacties.
Velgen poedercoaten kost rond de €100. Hou er alleen rekening mee dat je wel nieuwe lagers nodig hebt. Dan wordt het alweer een stukje duurder.
 
Ben vandaag net onderweg naar de dealer in een bocht uit mijn wijk gelowside... Veel schade aan de rechterkant van mijn motor:
Clip-on afgebroken
Rechter instrumenten bediening vrijwel defect
Rizoma bar-end weg gevlogen
Rizoma grip kapot geschaafd
Rizoma spiegel gebarsten
Rizoma knipperlicht geschaafd (nog wel functioneel)
alle kappen vrijwel weer kapot
voetsteun afgebroken
valdop afgeschaafd

+- 1000 euro schade door alle Rizoma meuk die kapot is, en laat ik nou net WA+ verzekerd zijn en dus niet dit vergoed krijg...

hoeveel ongeluk kan je hebben....

Alhoewel, ik mankeer zelf niks dus dat scheelt.
 
Laatst bewerkt:
Ben vandaag net onderweg naar de dealer in een bocht uit mijn wijk gelowside... Veel schade aan de rechterkant van mijn motor:
Clip-on afgebroken
Rechter instrumenten bediening vrijwel defect
Rizoma bar-end weg gevlogen
Rizoma grip kapot geschaafd
Rizoma spiegel gebarsten
Rizoma knipperlicht geschaafd (nog wel functioneel)
alle kappen vrijwel weer kapot
voetsteun afgebroken
valdop afgeschaafd

+- 1000 euro schade door alle Rizoma meuk die kapot is, en laat ik nou net WA+ verzekerd zijn en dus niet dit vergoed krijg...

hoeveel ongeluk kan je hebben....

Alhoewel, ik mankeer zelf niks dus dat scheelt.



dat is -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-
 
dat is echt mega balen Cyntax! -O-
zeker als je maar wa+ verzekerd bent...
Gelukkig heb je zelf niks, maar kan me voorstellen dat dat maar een schrale troost is voor jezelf.
succes met opknappen
 
Velgen poedercoaten kost rond de €100. Hou er alleen rekening mee dat je wel nieuwe lagers nodig hebt. Dan wordt het alweer een stukje duurder.

heeft er iemand hier een goed adresje voor?
de velgen van mijn f moeten opnieuw gespoten worden :)
wilde het eerst zelf doen met plastidip, maar die bussen staan ook al ff bij mij thuis niks te doen :') dus kan ze beter ff wegbrengen een x.
 
heeft er iemand hier een goed adresje voor?
de velgen van mijn f moeten opnieuw gespoten worden :)
wilde het eerst zelf doen met plastidip, maar die bussen staan ook al ff bij mij thuis niks te doen :') dus kan ze beter ff wegbrengen een x.

Ik heb het bij Waayenberg Coatings laten doen in Barneveld. Zoals ik zei, houd rekening met je lagers. Als je die er uit haalt slaat, is het niet de bedoeling dat je ze hergebruikt.
Haal je origineel Honda lagers, ben je 4x€30 verder. Je kan beter naar Koyo lagers zoeken, zitten tussen de €10 en €15 per stuk. Ten Kate levert deze ook.
 
thanks all! Ik ben van plan om de motor weer (rijbaar) op te knappen en vervolgens in te ruilen voor een wat recentere CBR. de accessoire schade die ik heb opgelopen is het niet meer waard om het allemaal weer te vervangen. Dan kan ik net zo goed een nieuwere motor halen.
 
Haha, jouw CBR heeft de zelfde bouwjaar als de mijne :'). Heb tweede hands al veel vervangende onderdelen kunnen scoren, alleen de kappen nog. Ik blijf haar wel houden voorlopig. De planning is om in 2015 te upgraden naar een CBR600RR 2010+ of BMW S1000RR 2010, daar ben ik nog niet over uit. Maar dan heb ik nu nog wel even de tijd om erover na te denken en te sparen :).

Edit: en om normaal te leren rijden |(
 
Laatst bewerkt:
goedenavond mannen. ik dacht na een tijdje afwezig te zijn geweest in dit topic ivm verbouwen toch maar weer eens een berichtje an mijn kant.
ik was het brave geluid van mn 600rr met originele demler wel een beetje zat dus vandaag maar eens de stap gezet en bij mijn vaste motorzaak geweest. heb daar met toeval een volledig arrow hrc uitlaat kunnen kopen. van voor tot achter. dus heb hem er onda ks de kou toch maar hee gereden vanmiddag zodat ze hem er van de week onder kunnen zetten. ben sel erg benieuwd hoe luid djt setje zal wezen.
 
goedenavond mannen. ik dacht na een tijdje afwezig te zijn geweest in dit topic ivm verbouwen toch maar weer eens een berichtje an mijn kant.
ik was het brave geluid van mn 600rr met originele demler wel een beetje zat dus vandaag maar eens de stap gezet en bij mijn vaste motorzaak geweest. heb daar met toeval een volledig arrow hrc uitlaat kunnen kopen. van voor tot achter. dus heb hem er onda ks de kou toch maar hee gereden vanmiddag zodat ze hem er van de week onder kunnen zetten. ben sel erg benieuwd hoe luid djt setje zal wezen.
Ben ook benieuwd :Y filmpje :?
 
goedenavond mannen. ik dacht na een tijdje afwezig te zijn geweest in dit topic ivm verbouwen toch maar weer eens een berichtje an mijn kant.
ik was het brave geluid van mn 600rr met originele demler wel een beetje zat dus vandaag maar eens de stap gezet en bij mijn vaste motorzaak geweest. heb daar met toeval een volledig arrow hrc uitlaat kunnen kopen. van voor tot achter. dus heb hem er onda ks de kou toch maar hee gereden vanmiddag zodat ze hem er van de week onder kunnen zetten. ben sel erg benieuwd hoe luid djt setje zal wezen.

mogguh , ik ben benieuwd :) geluid gaat er een heel stuk op voorruit , met een volledig systeem wordt afstellen alleen wel een vereiste...
 
Haha, jouw CBR heeft de zelfde bouwjaar als de mijne :'). Heb tweede hands al veel vervangende onderdelen kunnen scoren, alleen de kappen nog. Ik blijf haar wel houden voorlopig. De planning is om in 2015 te upgraden naar een CBR600RR 2010+ of BMW S1000RR 2010, daar ben ik nog niet over uit. Maar dan heb ik nu nog wel even de tijd om erover na te denken en te sparen :).

Edit: en om normaal te leren rijden |(

s1000rr is wel heel iets anders idd
 
Haha, jouw CBR heeft de zelfde bouwjaar als de mijne :'). Heb tweede hands al veel vervangende onderdelen kunnen scoren, alleen de kappen nog. Ik blijf haar wel houden voorlopig. De planning is om in 2015 te upgraden naar een CBR600RR 2010+ of BMW S1000RR 2010, daar ben ik nog niet over uit. Maar dan heb ik nu nog wel even de tijd om erover na te denken en te sparen :).

Edit: en om normaal te leren rijden |(


mooh cyntax . we vinden allemaal ons waterloo wel een keer .

ik had me eerste motor nog geen 4 uur en lag op me plaat .... me voet gleed weg over zand :Y :') :')
alhoewel het zuur is als je hem net af hebt ... doe je voordeel en zie dit als je leer motor . vallen en opstaan moeten we toch ;) :o wat jij omschrijft is ook me plan richting 2015 er een 2de motor bij . :o ;)
 
goedenavond mannen. ik dacht na een tijdje afwezig te zijn geweest in dit topic ivm verbouwen toch maar weer eens een berichtje an mijn kant.
ik was het brave geluid van mn 600rr met originele demler wel een beetje zat dus vandaag maar eens de stap gezet en bij mijn vaste motorzaak geweest. heb daar met toeval een volledig arrow hrc uitlaat kunnen kopen. van voor tot achter. dus heb hem er onda ks de kou toch maar hee gereden vanmiddag zodat ze hem er van de week onder kunnen zetten. ben sel erg benieuwd hoe luid djt setje zal wezen.

welkom terug :W :W :W

dat wordt wel afstellen op de testbank :D
 
mike jij allles besteld ? *D *D O-) O-)

ben nieuwsgierig :D

jaa :) de afspraak staat vast 12 april , de quickshifter komt er ook op , jij hebt mij over de streep getrokken :) ik ben errug benieuwd wat het gaat doen , tot april staat ie iig stil , ik rij er alleen naartoe , verder ga ik er niet mee rijden !!
 
en tot die tijd nog flink over de motor wrijven :D het is een geimporteerde engelse dus ik ben toch aardig met velgenzuur in de weer gegaan hij heeft wel veel in de regen gereden , ben een beetje bezig met het blok schoon te maken , t zit goed vast.

btw ik zal kijken voor een mooie foto in de OP
 
Laatst bewerkt:
@mike nice man ik ben erg benieuwd.

tja het grondig schoonmaken :') ken ik wel ja .. heb alleen geen bal zin ..

gister alleen even de remhendel losgehaald . nog wat dop imbusjes en een paar schroevendraaiers en een kniptang ... die was ik kwijt .. (gehaald )

ik heb de opdracht gegeven voor een prijsopgave voor inlaatkelken, is die juist dan bestel ik ze en dan dan gaan we per cilinder mappen :Y

})
 
@mike nice man ik ben erg benieuwd.

tja het grondig schoonmaken :') ken ik wel ja .. heb alleen geen bal zin ..

gister alleen even de remhendel losgehaald . nog wat dop imbusjes en een paar schroevendraaiers en een kniptang ... die was ik kwijt .. (gehaald )

ik heb de opdracht gegeven voor een prijsopgave voor inlaatkelken, is die juist dan bestel ik ze en dan dan gaan we per cilinder mappen :Y

})

ja dat wil ik ook nog wel een keer , en dan zit je toch wel aardig aan de max met orginele nokkenastiming.



btw ik zag die kelken op de site van ten kate , die heb snelle spullen online staan !!

http://www.tenkateracingproducts.com/nl/
 
Laatst bewerkt:
ja dat wil ik ook nog wel een keer , en dan zit je toch wel aardig aan de max met orginele nokkenastiming.



btw ik zag die kelken op de site van ten kate , die heb snelle spullen online staan !!

http://www.tenkateracingproducts.com/nl/

jep kwa orginele nokkenastiming gaat het dan ver ophouden .

met de ontsteking kun je ook nog wat winst behalen .. :) ( de evo en racing kun je daar ook mee spelen :) )
die van ten kate zijn 400 ex btw ex schroefjes en ex kelk houder ... zit je op 500 plus
ten kate het heel mooi spul ja :Y maar betaal je ook voor :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan