Het Honda CBR900RR Fireblade Topic deel 99

Status
Niet open voor verdere reacties.
mm kan prijsje niet zo snel vinden, zou gewoon even mailen naar Patrick van martijnsmotorkleding.

Contact Motorkleding Online | Helmen | Motor Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP
http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300847102939

$(KGrHqV,!oMFC3H2(IrrBQ9H(cfzUw~~60_12.JPG
 
Avond :W

Heb de lampen vervangen van de tigert, maar ze hebben er geen zin in om te branden :/
Groot licht doet het bij beide wel, maar dimlicht niet, dat wordt dus na laten kijken.

Verder bezig geweest met het motorschuurtj. Heb met een stuk traanplaat de overgang van de schuine oprittegels naar het schuurtje afgewerkt. De afgezaagde stenen van het muurtje zijn nu weggewerkt en ziet het er weer netjes uit *D

Aangezien de traanplaat iets schuin af moest lopen, ben ik er een beetje op gaan staan om zo de juiste hoek te krijgen voor het boren van de gaten. Was met boren bij het laatste gaatje, breekt de boor af en schiet ie zo in mijn voet (blote voeten vanwege het lekkere weer |( ). Hij zat er niet erg diep in, maar zat met een wond die veel leek op een oorlogswond, moest gelijk weer denken aan Vietnam :/
We hadden het gelijk verbonden want het bloedde als een malle. Bij de huisartsenpost aangekomen, viel de schade gelukkig mee. Het is schoongemaakt en weer verbonden, daarna kon ik weer pleite.
 
goede avond iedereen, vandaag ook wat sta ik mijn motor op mijn oprit te wassen, toetert er een klein oud toyotatje en vraagt 1 van de mannen mij of die motor te koop is, ik wil hem nog lang niet kwijt, maar vraag toch aan hun wat ze er voor willen geven, zegt die man het is voor de export zeg maar wat je er voor wil hebben, dus ik zeg 2600 euro, hij wenste mij nog een prettige dag :p
 
goede avond iedereen, vandaag ook wat sta ik mijn motor op mijn oprit te wassen, toetert er een klein oud toyotatje en vraagt 1 van de mannen mij of die motor te koop is, ik wil hem nog lang niet kwijt, maar vraag toch aan hun wat ze er voor willen geven, zegt die man het is voor de export zeg maar wat je er voor wil hebben, dus ik zeg 2600 euro, hij wenste mij nog een prettige dag :p
extra slotje erop deze dagen.. anders ben je em misschien als nog kwijt.
 
Vandaag de motor een beurtje gegeven en naar de remmen gekeken. Maar ik kom er toch niet uit.

Als ik flink rem dan lijkt het alsof de remmen steeds lossen en dan weer aantrekken. Soort pompend remmen. Ik heb de remmenklauwen uit elkaar gehaald en zie niets bijzonders. Ook heb ik de remolie vervangen. Die zag er ook niet slecht uit. Iemand een idee?
 
Vandaag de motor een beurtje gegeven en naar de remmen gekeken. Maar ik kom er toch niet uit.

Als ik flink rem dan lijkt het alsof de remmen steeds lossen en dan weer aantrekken. Soort pompend remmen. Ik heb de remmenklauwen uit elkaar gehaald en zie niets bijzonders. Ook heb ik de remolie vervangen. Die zag er ook niet slecht uit. Iemand een idee?
Wellicht zit de schijf niet goed vast (niet elk boutje even vast), is het vlak waar de schijf tegenaan gemonteerd zit niet helemaal vlak of is een schijf iets krom?

Het is iig erg irritant, ik had het ook met nieuwe wavediscs op mijn blade. Maar aangezien ik de velgen had laten coaten, denk ik dat het aan mijn velg lag. Zitten nu inmiddels onder de tigert van madame en remmen als een malle...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de motor een beurtje gegeven en naar de remmen gekeken. Maar ik kom er toch niet uit.

Als ik flink rem dan lijkt het alsof de remmen steeds lossen en dan weer aantrekken. Soort pompend remmen. Ik heb de remmenklauwen uit elkaar gehaald en zie niets bijzonders. Ook heb ik de remolie vervangen. Die zag er ook niet slecht uit. Iemand een idee?

heb je mischien je remmen een vast gehouden na een paar keer hard remmen, houden schijfen ook niet van, en kunnen ze krom trekken
 
Wellicht zit de schijf niet goed vast (niet elk boutje even vast), is het vlak waar de schijf tegenaan gemonteerd zit niet helemaal vlak of is een schijf iets krom?

:^ daar lijkt het wel op.

ik had het bij mijn blade ook toen ik m net had, bij stevig remmen trilde de motor een beetje en dat was nog niet zo erg, maar als ik bijvoorbeeld op een rotonde af kwam rijden met een kilometer of 50 per uur en ik rustig afremde, leek het wel alsof ik op een hobbelpaard zat! :X

ik heb de motor toen opgebokt en het eens goed bekeken, bleek er inderdaad in 1 schijf een minimale slag te zitten, dit bleek later doordat de vorige eigenaar het schijfremslot een keer vergeten was, want in het hart van de schijf zag je een putje in het staal en daar was de verf ook gebarsten.
 
Heb de lampen vervangen van de tigert, maar ze hebben er geen zin in om te branden :/
Groot licht doet het bij beide wel, maar dimlicht niet, dat wordt dus na laten kijken.
Had ik bij de mijne ook, grootlicht drukknopje bleef hangen. Uiteindelijk de hele schakelaar uit elkaar gehad, oude vet eruit, alle contactpunten lichtjes opgeschuurd en nieuw vet erin. Nu werkt ie weer prima. :)

Maar ik kreeg hem dan weer niet van grootlicht af, zal misschien toch wat anders zijn geweest dan..
 
Had ik bij de mijne ook, grootlicht drukknopje bleef hangen. Uiteindelijk de hele schakelaar uit elkaar gehad, oude vet eruit, alle contactpunten lichtjes opgeschuurd en nieuw vet erin. Nu werkt ie weer prima. :)

Maar ik kreeg hem dan weer niet van grootlicht af, zal misschien toch wat anders zijn geweest dan..
Dat had ik bij mijn blade ook, dat het grootlicht knopje bleef hangen. Ook zo makkelijk terug te trekken :N Als ze bij het ontwerp van de schakelaar er nou een randje om dat knopje heen hadden gefixt, dan kon je 'm er gewoon weer uit trekken met je nagels oid, maar helaas :/

Bij de tigert werkt dat knopje gewoon goed, wellicht is het dat schakelaartje voor het licht zelf. Staat me wel iets bij dat ik de schakelaar al eens behandeld had met contactspray, maar dat dat geen effect had...
 
Laatst bewerkt:
:)
heb je mischien je remmen een vast gehouden na een paar keer hard remmen, houden schijfen ook niet van, en kunnen ze krom trekken


Ik heb de motor net 1 dag. Gekocht met dit euvel. Ik dacht dat een kromme schijf trilling gaf maar niet zo enorm schokte. Ik heb er wel een lineaal langs gelegd, maar dat is ook niet echt een goede methode. Morgen maar weer verder slopen .
 
:^ daar lijkt het wel op.

ik had het bij mijn blade ook toen ik m net had, bij stevig remmen trilde de motor een beetje en dat was nog niet zo erg, maar als ik bijvoorbeeld op een rotonde af kwam rijden met een kilometer of 50 per uur en ik rustig afremde, leek het wel alsof ik op een hobbelpaard zat! :X.

Dat heb ik dus ook. Paar nieuwe schijven dan maar
 
Zou voordat je knaken uit gaat geven ook de rest ff checken wat ik in mijn vorige post daarover postte. Bij mij lag het, nu ik er over nadenk, aan 1 boutje dat afgebroken was en die daar dus niet aan vastgezet was. Daardoor zat ie niet overal even strak vast en veroorzaakte dat het bokken bij het remmen...
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond allemaal, ben sinds een weekje ook een trotse bezitter van een honda cbr 900rr fireblade uit 1995. Voor mij is het mijn eerste motor dus ik heb er nog niet zoveel verstand van. Vandaar ook dat ik me hier geregistreerd heb om wellicht wat meer te weten te komen over mijn mooie fiets.
 
Zou voordat je knaken uit gaat geven ook de rest ff checken wat ik in mijn vorige post daarover postte. Bij mij lag het, nu ik er over nadenk, aan 1 boutje dat afgebroken was en die daar dus niet aan vastgezet was. Daardoor zat ie niet overal even strak vast en veroorzaakte dat het bokken bij het remmen...

Thnx ga ik ook morgen proberen. Volgens de vorige eigenaar remde de motor altijd goed.

*D
 
Goedeavond allemaal, ben sinds een weekje ook een trotse bezitter van een honda cbr 900rr fireblade uit 1995. Voor mij is het mijn eerste motor dus ik heb er nog niet zoveel verstand van. Vandaar ook dat ik me hier geregistreerd heb om wellicht wat meer te weten te komen over mijn mooie fiets.
Welkom!
 
Thnx ga ik ook morgen proberen. Volgens de vorige eigenaar remde de motor altijd goed.

*D

ik heb het bij mij gechecked door het voorwiel van de grond te halen en met een meetlatje tegen een vast voorwerp (bijvoorbeeld de vorkpoot) te houden en het uiteinde net niet tegen de schijf aan.

door dan het voorwiel te draaien kom je er snel genoeg achter of er een slag in je schijf of misschien beide schijven zit.

ik weet niet precies welk model blade jij hebt, maar ik heb hier iig nog een goede schijf liggen van een SC44 (929rr) blade.
 
Heb trouwens meteen een vraagje :).... Zoals ik al had aangegeven heb ik zaterdag mijn fiets opgehaald. Nu viel me op dat het olie filter van de buitekant er gehavend uitzag. (waarschijnlijk heeft de oude eigenaar hem met een waterpomp tang gemonteerd of iets dergelijks). Dit wil ik dus zo snel mogelijk vervangen voor de zekerheid.

Nu zit er momenteel 5w30 vol syntethische olie in die nog zo goed als nieuw is. Ben gisteren bij de lokale dealer geweest en die raadde me aan deze olie eruit te halen en volledig afvullen met 10w40 omdat deze beter bij de motor zou passen.

Zelf had ik in eerste instantie gedacht om bij de filter te verwisselen alleen aan te vullen met de olie die er momenteel ook al in zit (5w30 vol syntethisch).

Hoe denken jullie hier over? en op welke olie rijden jullie zelf?
 
Laatst bewerkt:
Zou er ook een nieuw oliefiltertje op plempen en er een lekkere sloot 10W40 door laten stromen :Y

Edit: Oerblade had er ook een keer vol syntheet in gegooid en er staat me bij dat zijn blade er ook niet lekker op draaide...
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond allemaal, ben sinds een weekje ook een trotse bezitter van een honda cbr 900rr fireblade uit 1995. Voor mij is het mijn eerste motor dus ik heb er nog niet zoveel verstand van. Vandaar ook dat ik me hier geregistreerd heb om wellicht wat meer te weten te komen over mijn mooie fiets.


welkom
 
Bedankt voor de snelle reactie Ghetto Bassie...
Die 10w40, dan ook vol synthetisch of half syntetisch?

Verder vroeg ik me af of je wellicht weet hoeveel olie ik moet afvullen als ik hem helemaal leeg laat..

Probleem is dat er momenteel een olietemperatuur meter op zit, wat het dus onmogelijk maakt om de olie te peilen. (aan de temperatuur meter zit geen peil stok :() Ik had deze peilstok besteld bij de lokale honda dealer, maar hier kreeg ik gisteren te horen dat deze niet meer leverbaar was voor een blade uit 95.

Ik ben erna meteen doorgereden naar een ander motorcenter in de regio en hier hebben ze me beloofd dat ze hem wel konden krijgen, alleen konden ze me nog niet vertellen wanneer die binnen zou zijn.

Ik wil zo snel mogelijk het filter en de olie in orde hebben, want denk dat de filter in deze staat niet meer kan doen wat hij moet doen.
 
Bedankt voor de snelle reactie Ghetto Bassie...
Die 10w40, dan ook vol synthetisch of half syntetisch?

Verder vroeg ik me af of je wellicht weet hoeveel olie ik moet afvullen als ik hem helemaal leeg laat..

Probleem is dat er momenteel een olietemperatuur meter op zit, wat het dus onmogelijk maakt om de olie te peilen. (aan de temperatuur meter zit geen peil stok :() Ik had deze peilstok besteld bij de lokale honda dealer, maar hier kreeg ik gisteren te horen dat deze niet meer leverbaar was voor een blade uit 95.

Ik ben erna meteen doorgereden naar een ander motorcenter in de regio en hier hebben ze me beloofd dat ze hem wel konden krijgen, alleen konden ze me nog niet vertellen wanneer die binnen zou zijn.

Ik wil zo snel mogelijk het filter en de olie in orde hebben, want denk dat de filter in deze staat niet meer kan doen wat hij moet doen.
Half, anders gaat je koppeling slippen

En een Blade van 1995 heeft toch een kijkglas? Of begint dat pas bij de sc33?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan