Het Husqvarna 570 topic

Ik zit eraan te denken deze motor aan te schaffen.

Vind het echt een prachtig model, mooier dan de 510smr imo...

Enigste wat mij een beetje tegen staat is de kickstart...
Is zo'n 570 een beetje makkelijk te starten? Niet dat ik elke keer 10 minuten bezig ben om weg te rijden. Trapt een 570 trouwens weleens terug? ik vind het af en toe (voor wat kleine boodschappen bijv) weleens makkelijk om mijn gewone schoenen aan te trekken, maar dat is zeker niet aan te raden met zo'n kickstart?
 
Ben het met je eens,is kwa lijn een prachtig ding maar omdat hij alleen maar kickstart heeft zou ik hem al niet kopen.Heb eerst een 610 met kicker gehad,nooit weer!
Heb me soms rot gekickt,wat een ellende. :r
Nu een 610 met elektrische start,heerlijk! *O*
Ben je de Kawa al kwijt?Prachtige fiets. :}
 
Laatst bewerkt:
Ik zit eraan te denken deze motor aan te schaffen.

Vind het echt een prachtig model, mooier dan de 510smr imo...

Enigste wat mij een beetje tegen staat is de kickstart...
Is zo'n 570 een beetje makkelijk te starten? Niet dat ik elke keer 10 minuten bezig ben om weg te rijden. Trapt een 570 trouwens weleens terug? ik vind het af en toe (voor wat kleine boodschappen bijv) weleens makkelijk om mijn gewone schoenen aan te trekken, maar dat is zeker niet aan te raden met zo'n kickstart?


Niet doen; deze Italiaan bijt graag terug. Met schoentjes zijn je schenen snel kapot als je pech hebt.

Al verschilt dat natuurlijk wel elke keer; soms starten ze zonder problemen. ;) dit is echter een circuitfiets met kenteken, onderhoudsgevoelig. Als ik jou was voor een 510 en dan qua looks pimpen, of een fiets zoeken met (standaard) slipperclutch.
 
Als je van kicken houdt moet je deze nemen. Laren lang gedaan, maar nu echt nooit meer een fiets zonder start knop.

Onderdelen voor een 570 zijn nog wel te krijgen, maar steeds moeilijker, dit probleem heb je met de 510 niet. De fiets ziet er heel mooi uit, maar het is geen SMR maar een omgebouwde TE, ook vind ik persoonlijk de prijs van €3000 daardoor wat te hoog i.m.o.
Er staan wel leuke 450 en 510 SM fietsen, zeker als het je niet uitmaakt dat het een omgebouwde TE (dus enduro) variant is.
 
Top, bedankt.

Ik laat de 570 ook maar schieten, kickstart is namelijk ook zo ongeveer de rede waarom ik van mijn Kawa af wil, maar toch wisten de looks van de husq mij bijna weer over te halen B|

Het moet gewoon een 510 worden. Helaas zijn ze wel heeel schaars te vinden op internet vind ik. En aan een originele moet toch wel het één en ander gebeuren om hem qua looks naar mijn smaak te krijgen. Vind de origineel wel heel ielig en tam eruit zien. Kost weer wat centen, maar het is een hobby *D

Ik ga de motor vooral op de weg gebruiken dus het lijkt mij dat ik gewoon voor een SMR moet gaan? Je ziet ook wel omgebouwde TE's, maar kan dit tippen aan een echte smr? Of is het het zeg maar net niet?
 
Laatst bewerkt:
Je kan eventueel ook kijken voor een nieuwere 610 of zelfs een 630, zelfde looks als een 570 maar dan met E-start... maar de 510 is weer een hele andere fiets, net wat je er mee wilt doen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan eventueel ook kijken voor een nieuwere 610 of zelfs een 630, zelfde looks als een 570 maar dan met E-start... maar de 510 is weer een hele andere fiets, net wat je er mee wilt doen.

Ik wil eigenlijk gewoon echt een hardcore supermotard, zo licht en speels mogelijk :]
 
Top, bedankt.

Ik laat de 570 ook maar schieten, kickstart is namelijk ook zo ongeveer de rede waarom ik van mijn Kawa af wil, maar toch wisten de looks van de husq mij bijna weer over te halen B|

Het moet gewoon een 510 worden. Helaas zijn ze wel heeel schaars te vinden op internet vind ik. En aan een originele moet toch wel het één en ander gebeuren om hem qua looks naar mijn smaak te krijgen. Vind de origineel wel heel ielig en tam eruit zien. Kost weer wat centen, maar het is een hobby *D

Ik ga de motor vooral op de weg gebruiken dus het lijkt mij dat ik gewoon voor een SMR moet gaan? Je ziet ook wel omgebouwde TE's, maar kan dit tippen aan een echte smr? Of is het het zeg maar net niet?

de vering moet IMHO dan ook opgebouwd zijn, anders is het inderdaad net niet
 
Oma schop!

Ik kan voor weinig geld een SM 570 R kopen uit 2001 maar.....

Adverteerder zegt dat hij niet vonkt en dat er waarschijnlijk een nieuw vliegwiel op moet...

Is dat aannemelijk? Blijft een gok maar als ie compressie heeft durf ik het wel aan

Alle info is welkom
 
vonkt ie niet of niet op tijd, heb ook een tijdje zitten kloten met de timing van mijn 570.

Het ligt vooral aan de vraagprijs en de staat van de rest van de motor, hoe is de motor verder motorisch?

Ik heb de motor toen eens laten reviceren voor 1000 euro, maar dat was met wat modificaties erbij gerekend.
 
Ik heb ook even over die 570 nagedacht, prijs is niet verkeerd (hoewel de verkoper de prijs al omhoog heeft gegooid), maar de staat van het ding is voor zover te zien ook niet best, plastic van een ander type erop wat niet past etc. Daarbij is het toch vreemd dat een motorzaak die het moet hebben van motortjes fixen en verpatsen dat ding verkoopt met defect.
 
Ding ziet er inderdaad niet best uit, ook ketting en tandwielen zien er niet echt recentelijk uit.

Dat plastic koop je wel voor 150 euro denk ik maar als ik het uiterlijk van de motor zie dan geloof ik niet dat deze pico bello onderhouden is...
 
Husqy Keess even een vraagje ik heb zelf ook een husqvarna gekocht nu en wilde ook graag de kappen set erop zetten die jij er op hebt of had zitten wit rood zwart van welke fiets kwam deze af precies bouwjaar enzo en waar kan je deze kopen gr glenn
full
 
Hey,

Ik heb onlangs een Husqvarna smr 570 aangekocht!
Hierbij wou ik graag deze moto een groot onderhoud geven.
Waarbij ik hem heb binnen gebracht bij een cross specialist.
Hij is ondertussen 1week binnen en heb paar dagen geleden telefoontje gehad en moeten vernemen dat
de onderdelen van deze model beperkt zijn en dat er zelfs geen meer zijn...
op moment gaat het over wat pakkingen die ze niet meer kunnen verkrijgen!

Ik betwijfel het allemaal en daarmee dat ik via deze weg wat hulp kan gebruiken!
Kan iemand me hier uit helpen want moesten er werkelijk amper stukken te verkrijgen zijn denk ik em terug te verkopen.


alvast bedankt ;)
 
Het zou mij verbazen dat je crossspecialist gelijk heeft, de toko is na het bouwen van de 570 al twee keer overgenomen ( BMW en daarna KTM ) . Wel deelt de 570 veel onderdelen met de 610 , welke voor zover ik weet ook 570cc heeft en geen 610cc zoals de type aanduiding doet vermoeden. Je zou kunnen informeren bij een cross zaak welke deze husky's destijds heeft verkocht, dealers welke de huidige husky's verkopen zijn ktm dealers en weten vaak niet meer wat er ooit onder de cagiva vlag is gemaakt. Als je even de regio geeft weet ik misschien wel een dealer.
 
De meeste groothandels hebben niet zo veel meer hoor, voor de pre-ktm huskies helaas.
 
Via Duitse Ebay is er nog wel wat spul te krijgen. Ook kun je bij Ben van Erp informeren of misschien bij ZUPIN Moto-Sport GmbH
Voor zover ik weet is het blok van de 570 en de 610 van bepaalde bouwjaren het zelfde. Het gaat dan om de modellen waarbij de ketting rechts zit. De andere nieuwere weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan