Soms kan minder ook meer zijn. Toen ik in 1982 met motorrijden begon, waren er maar heel weinig motorrijders. Wat je toen nog wel eens zag was een verbodsbord voor auto's, de motorrijders waren ze gewoon vergeten...Precies ,eigenlijk hoe minder hoe beter
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vroeg me af of er van tevoren gedefinieerd is wanneer deze proef nou als een succes wordt beschouwd en wanneer niet. Ik bedoel: is deze proef al een succes als er minder verkeersgeluidsoverlast wordt ervaren door de omwonenden of is er een objectieve maatstaf/meetbare parameter vastgesteld? In het eerste geval is het natuurlijk een self-fulfilling prophecy: minder verkeer (motoren in dit geval) zorgt voor minder 'overlast' bij de wonende --> minder klagen --> proef is een enorm succes... Aan de andere kant als uit de getallen blijkt dat de invloed door deze verandering verwaarloosbaar/niet meetbaar is, dan kun je in mijn optiek vraagtekens zetten bij dit middel om de 'overlast' te bestrijden.
(Ik heb zo een voorgevoel dat er geen objectieve maatstaf is vastgesteld en dat dus deze proef bij voorbaat al een succes zal zijn)
Er is geen objectieve maatstaf; niet voor de beslissing om de pilot te doen, niet wat "succes" is. "perceptie" en "beleving".
Dit was onderdeel van mijn zienswijze, welke is afgewezen omdat ik geen "specifiek belang" heb.
De betrokken gemeente ambtenaar -die ik wederom gesproken heb- bestrijdt dat de conclusie al vaststaat. Hij kan moeilijk wat anders zeggen, dat snap ik ook.
Precies ,eigenlijk hoe minder hoe beter
Een beetje wel, heeft als positieve keerzijde dat hoe meer mensen motorrijden hoe meer andere weggebruikers daaraan gewend raken en rekening houden met het feit dat er motoren rondrijden. En hoe groter de belangenvereniging voor motorrijders is die discriminerende anti-motor besluiten van de overheid aanvecht en pro-motor wetgeving op de agenda zet.
Heeft er iemand al een prent gescoord op het fameuze stukje Lekdijk?
Dat bord is ook pure symboolpolitiek. Mocht je een bon krijgen, dan veeg je in de rechtszaal de vloer met de OvJ aan. Discriminatie is immers niet toegestaan volgens onze grondwet. Derhalve heb ik afgelopen zaterdag nog lekker (met DB killers) over de lekdijk gereden, was overigens vrij rustig maar het weer was ook niet echt je van het.
Zolang het uitsluiten van motorrijders op dit stukje dijk, op basis van aannames en geen objectieve metingen en feiten is gebaseerd, wel ja.
minst interessante stukje dijk ook ! van daar naar Nieuwegein heeft mooie bochten
Zaterdag 18 a 19 graden. Tijd voor een mini MFM op dit prachtige stukje openbare weg?
Nee, alle motorclubs hebben binnenkort nieuwe party-tafels........